Vauva vuodelle 2016 <3

Kiitokset onnitteluista! Vielä on vähän sekavat fiilikset. En ollut ajatellut näin nopeaa raskautumista. Minulla alkaisi työt (edellisen hoitovapaab jälkeen) tammikuun alussa :/ työsuhde olisi 6kk ja harmittaa kun en nyt kerkeä siellä sitten olemaan kovin pitkään :/ tai tuntuu jotenkin että pitäisikö minun kertoa sille pomolle heti tästä ja se todennäköisesti jättäisi mut ottamatta ja ottaisi jonkun joka kykenee olemaan loppuun asti :/ aargh

Mies ei ollut myöskään kauhean innoissaan. En tajua mikä noita miehiä vaivaa... Alkuun hän oli pitkään ettei mitään kolmatta lasta ja nyt kun päätettiin sitten jättää ehkäisy pois niin tärppäsikin heti :/ ehkei mies ollut myöskään ajatellut sen tapahtuvan näin pian :/ Olen ikionnellinen tästä pienestä ja uskon että pian isikin vähän sekavaa :)
 
Anja.t: onnittelut ..miehet ne ei aina reagoi rationaalisesti. Kyllä se siitä iloksi muuttuu.
Virallisestihan sun ei tarttee vielä kertoo työnantajalle...moraalisesti taas sitten asia erikseen(=oma tunto).


Täällä oma napa...
Miehen kanssa puhuttiin et muistanko milloin poika sai alkunsa (sattuneesta syystä tiedän kerrankin :) )...
Tulin esitelleeksi ovia sovelluksen ja siinä oli kohdunnapukan seuranta..selitin sille sitä ..
Lohkaisi sitten innoissaan :ROFLMAO::ROFLMAO::D niin että laittaako hän sormen ja tarkistaa..aina kun tulee töistä : vaimo koivet auki , tarkistus aika :cool::ROFLMAO: ( meillä on joskus outoa huumoria )
 
  • Tykkää
Reactions: inasofia
Kiitos Wolt <3 Joo no tuota mietinkin, eihän mun ole pakko asiasta vielä kertoa, enkä tietenkään haluakkaan koska haluan mennä töihin hetkeksi! :) Sopimus kirjoitetaan vasta tän kuun lopussa ja siksi omatunto sanoo että tämä on HUIJAUSTA :D mutta plääh.... Olen jäänyt molempien aiempien raskauksien myötä jo n.25 viikolla kotiin, omistan erittäin huono selän.... Jotenkin niin ironista... Valmistuin ammattiini 2011 ja aloitin kesällä työt, olin raskaana ja jäin työstä äitiyslomalle... Sama kaava toistuu 2013, aloitin työt tulin heti raskaaksi, olin sen vajaan 6kk ja jäin kotiin.. NO NYT TAAS, olen aloittamassa työt ja taas tulin raskaaksi... Tällä kertaa kerkeän olemaan töissä vain max 4,5kk :D

Hahaa! :D Se on hyvä kun on vähän huumoria matkassa! Meillä kun tuntuu olevan niin tosikko ukkeli tämän asian suhteen :D
 
anka.t, mene töihin vaan, tuossa tilanteessa ei tarvitse työnantajaa miettiä! Ja kyllä se miehesikin siitä tokenee. On se kumma kun nuo ukot ei tajua että myös kerrasta voi onnistua. :whistle: Nauti sinä täysillä!

Wolt, ai tyyliin "en ole gynekologi mutta voin vilkaista"? :D

ON: lämmöt lähteneet hiipimään ylös joten piina alkaa! Nyt kaiketi dpo 2.
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
Paljon onnea anka.t!!!

Itsellä täällä pikku piina menossa. Kp29/29, aiemmin viikolla oli sellainen olo, että varmasti olen raskaana. Nyt on sellanen olo että en ole. Toisaalta on myös sellanen olo, että en osaa kuvitella tädin tulevan kylään ihan lähipäivinä. Kunhan joskus pääsis täältä mökkisaarelta kauppaan, niin olis fiksumpi! Toisaalta kiva olo, kun tietää ettei ole kuin muutaman päivän piina varmaankaan edessä ennen kun jotain selviää!
 
Minua alkaa suorastaan kyrsimään koko touhu. Kun ei tärppää niin ei tärppää.

Haluaisin miehen käyvän spermanlaatutestissä, sillä hänellä on ollut kivestulehdus aikoinaan josta seuraamuksena toinen kives surkastui pois. Joten voikohan tuollainen vaikuttaa siittiöiden laatuun tai edes kehittyykö siittiöitä enää? Onko kellään kokemusta tai tietoa tälläisistä jutuista?

Kun tää epätietosuus saa minut surulliseks. Jos ei ookkaan kaikki paikat kondiksessa ja yritetään turhaa...
 
Hei! Päätin viimeinkin piinailujen ja pohdinnan jälkeen liittyä mukaan.

Ihanan paljon plussia viimeaikoina, onnea kaikille kevätvauvoista ja tsemppiä kaikille plussatuulia toivoville! (y)

Täällä ollaan vietetty viimeinen puolivuotinen periaatteella "saa tulla, jos on tullakseen". Tärppiä ei kuitenkaan ole käynyt, joten en taida olla kovin helposti raskautuvaa sorttia. Nyt sitten tositoimet aloitettu tässä kuussa. Pari viikkoa sitten olin bongaavinani ovulaation limoineen päivineen ja hommat ajoitettiin useammalle päivälle ovulaatioviikolle. Nyt kuitenkin minua on viikon verran vaivannut aika ikävät alavatsakivut. Muistuttavat vähän ovulaatio- ja kuukautiskipuja, pahenevat iltaisin. Hätäisenä tein raskaustestin kuluneena viikonloppuna, mutta negaa näyttää. E-pillerit olen lopettanut vuoden alussa ja kierto on kutakuinkin tasaantunut. Nyt en kuitenkaan osaa arvioida mistä nämä kivut mahtaisivat johtua. Olen kehitellyt itselleni myös kipujen lisäksi kaikenlaisia raskausoireitakin, mutta pahasti pelkään, että kyseessä on jälleen vain tuskallisempi kierto. Toisaalta huolestuttaa, että jotain on oikeasti vialla. Gynen tutkimuksissa ei ole koskaan ollut mitään ihmeellistä, mutta täytynee varata ensi viikolla lääkäri, jos kivut eivät helpota ja testata uudestaan :unsure:

Onko muilla kokemuksia tällaisesta? Kivuliaat ovulaatiot ja kierrot pillereiden lopettamisen jälkeen? Entä onko kenelläkään kuulunut alavatsakipuja alkuraskauteen?

Melkein tekisi mieli aloittaa pillerit uudestaan, jos kipuilut ei ota rauhottuakseen ja vauvaa ei kuulu. Piinallista! :sleep:
 
Hei kaikille. Olemme antaneet toisen lapsen tulla jos on tullakseen. Eka syntyi 04/2014 ja menkat alko vasta 4kk sitten (kun yöimetys jätettiin pois :( ) ja nyt on toinen kierto menossa kun mennään tjot-meiningillä. Välissä ei ole ollut mitään ehkäisyä. Ekaa tehtiin 1v 8kk ja sekin saatiin aikaiseksi kahden clomikierron jälkeisellä taukokierrolla, joten suuria odotuksia ei ole raskautumiseen. Oviksen kyllä tunnistin tässäkin kierrossa, mutta saa nähdä. Ensi viikon loppupuolella taas selviää kuinka käy.
 
Tänään kp 25 vaihtui kp 1.
Luteaalivaihe oli 12 päivää eli ihan tarpeeksi hyvä vissiin. Lemmiskelyäkin oli ihan sopivasti oikeina aikoina, mutta kun ei niin ei -taaskaan. :(

Tänään tuli sopivasti myös postissa kutsu lapsettomuustutkimuksiin tammikuulle.
 
Hei kaikille!
Onnea plussanneilla! En ehtinyt kahlailla ketjua läpi vielä, mutta tulin ilmoittelemaan että ollaankehissä jälleen:p. En tosiaan ole täällä nyt mitään kirjoitellut vähään aikaan, kun tuli syyskuun alussa tosiaan toi km rv 8 ja palailin tänne sinne kimpsuineni. Olen pyörinyt lähinnä tuolla keskenmenon saaneiden puolella mutta kiva kirjoitella nyt täälläkin, ei ole pelot tällä puolella niin pinnassa kuin ehkä tuolla, missä ollaan kaikki sama läpikäyty.
Nyt tosiaan sitten vihdoin koko prosessin päätteeksi alkoivat vihdoinkin pitkän odotuksen jälkeen ekat menkat viikko sitten, ja ehkä tässä ollaan pelissä jälleen mukana:).

Meaminnis kp 9/28. Yk 4, (km 9/2015 yk 3)
 
Ai niin, soittelin jo heti tänään neuvolaan(nyt rv 4+3?). Sain sovittua niin, että pääsen ensin ultraan rv 8-9 ja vasta sen jälkeen katsotaan normi neuvolakäynnit, mikäli kaikki on kunnossa. :)
Meni hetki ennen kuin sain sisäistettyä, että menenkö 7+0-8+6 vai 8+0-9+6 viikkojen välissä. :D

Nyt vaan pitäisi jaksaa odottaa tuonne saakka. Onneksi nyt seurailaan ultralla enemmän kuin normaalisti tätä raskautta. :)
 
Mua kiukuttaa. Tällä viikolla alkaa menkat. Tiedän sen, koska olen ollut niin herkillä tässä pari päivää. Jospa se kolmas kerta toden sanoo? Okei vastahan tätä yritysta aloitellaan tässä, mut kauhistuttaa se ajatus, että tätäkin tehdään sit lähemmäs toista vuotta. Pitäs varmaan varata gynelle aika, ihan vaan että katsois onhan tuolla kaikki normaalista :D
 
Heipsulivei! :)
Liittyisin joukkoon sekavassa mielentilassa :D
Elikkäs pikainen tilannekatsaus:
Yritimme miehen kanssa lasta (mun toinen, miehen eka) tuossa keväällä neljä kuukautta. Päätimme pistää tauon yritykseen, koska meillä on ensi kesänä häät ja ei haluttaisi olla ihan viimisillään morsmaikkuna ja olishan tuo riskaabelia muutenkin, jos oliskin omien häiden sijasta synnyttämässä :D Nojuu, nyt sitten ollaan käytetty kondomia ja mitenkäs sitten tässä kierrossa joku hetkellinen aamuhuuma koettiin "varmoilla päivillä" ja nyt on menkat kohta 4 päivää myöhässä! Joko tässä on joku suuri hormonaalinen sekaannus (koska itselläni kierto on nakutettu 28pvää) tai karma puraisi nilkkaan. Jos meinaan nyt tärppäsi tästä kahden minuutin pikaisesta aamuhuumasta, vaikka oviksenkin piti olla jo ollutta ja mennyttä niin tämän kaverin la osuu juurikin samoille viikoille, kun ois hääpäivä. Karma tais purasta hanuriin :D
Elikkäs tänään ostin raskaustestin ja illalla sitten pissin tikkuun, koska en vaan malta oottaa aamuun. Saas nähä miten käy, oon jo saanut lietsottua jännitystä ukkoonkin, joka ei "koskaan jännitä mitään" :p

Terkuin: Mahulda kp 31/28
 
Marpa.. kuulostit ihan miulta :D tosin 2 kiertoa sitten. Kait. Oon tippunu jo kärryiltä monesto yrityskierto on meneillään... kesäkuussahan alotettiin yrittäminen muistaakseni. Ei näytä olevan helppoa meille ainakaan tämä raskautuminen.

Minunkin on pitänyt soittaa gynelle, että kahtoisivatte onko kaikki ok.
 
Heipsulivei! :)
Liittyisin joukkoon sekavassa mielentilassa :D
Elikkäs pikainen tilannekatsaus:
Yritimme miehen kanssa lasta (mun toinen, miehen eka) tuossa keväällä neljä kuukautta. Päätimme pistää tauon yritykseen, koska meillä on ensi kesänä häät ja ei haluttaisi olla ihan viimisillään morsmaikkuna ja olishan tuo riskaabelia muutenkin, jos oliskin omien häiden sijasta synnyttämässä :D Nojuu, nyt sitten ollaan käytetty kondomia ja mitenkäs sitten tässä kierrossa joku hetkellinen aamuhuuma koettiin "varmoilla päivillä" ja nyt on menkat kohta 4 päivää myöhässä! Joko tässä on joku suuri hormonaalinen sekaannus (koska itselläni kierto on nakutettu 28pvää) tai karma puraisi nilkkaan. Jos meinaan nyt tärppäsi tästä kahden minuutin pikaisesta aamuhuumasta, vaikka oviksenkin piti olla jo ollutta ja mennyttä niin tämän kaverin la osuu juurikin samoille viikoille, kun ois hääpäivä. Karma tais purasta hanuriin :D
Elikkäs tänään ostin raskaustestin ja illalla sitten pissin tikkuun, koska en vaan malta oottaa aamuun. Saas nähä miten käy, oon jo saanut lietsottua jännitystä ukkoonkin, joka ei "koskaan jännitä mitään" :p

Terkuin: Mahulda kp 31/28

Kerrohhan sitten ihmeesä mitä tikku kertoi! :)
 

Yhteistyössä