Tuun nyt tännekkin ahdistumaan että negaa näytti testi tänään ja kp 33/30-34 meneillään. Alkaa pelottaa että kierto pitenee kerta kerralta, parilla viime kierrolla aina pidentynyt hieman. Ensin kahdella päivällä, sitten neljällä ja nyt ollaan kolme siitä peruskierrosta jäljessä.
Ajattelin myös samalla tulla kysymään teiltä, että miten vauvan yrittäminen on vaikuttanut teidän ja miestenne tapoihin? Onko elämäntyylistä tullut erilainen vaiko ajatteletteko että vasta sitten kun lapsia tulee? Ruokavalio, alkoholi, tupakka, liikunta, stressi... Erityisesti niiltä joilla on jo lapsia haluaisin kysyä, että miten erityisesti tupakan ja alkoholin kanssa, oletteko kokonaan lopettaneet kummankin käytön / onko puoliso nyt kun yritetään taas? Ja miten vanhempien lasten kanssa, onko ollut sama juttu että käyttö on katkolla tai kokonaan lopetettu vai onko lapsi tullut esim. tupakoinnista huolimatta? Tämä mulla edelleen kauheana stressiaiheena että voiko tupakointi aiheuttaa lapsettomuutta... Itse en polta, eikä mieskään enää, mutta monen monta vuotta kerkesi polttamaan ja aivan järkyttäviä määriä. Samaten oon mietiskellyt menneen alkoholinkäytön haittoja, vaikka ei enää käyttäisi ollenkaan, onkohan aiemmasta käytöstä mahtanut jäädä jotakin... Näistä olen yrittänyt lääkärinkin kanssa jutella mutta on vaan tullut kinnasta että "nuorten terveiden ihmisten niin ei kannata vielä murehtia näiden vaikutuksesta" ... Kyllä ne nyt silti myrkkyjä on vaikka kuinka oltais nuoria...
Tätä kyllä muuten jo kysyin jossain ketjussa mutta joko en tarkastanut vastauksia ja ne katosi, tai sitten vaan ajattelin kysyneeni. :'D