vauva vuodelle 2013?

Heippa tänne. :)
Viimein uskalsin rekisteröityä tänne. Vauvakuumetta täälä on podettu jo kauan, ainakin mun osalta. Avomieheen oon tässä myös nyt hiljattain tartuttanut tämän kuumeen, ja asiasta ollaan keskusteltukkin. Eilen ilmoitti sitten pariinkin otteeseen että olis valmis yrittämään. :D Ite oon täyttämässä 19 lähiaikoina ja mies on 21. Tarkoitus olis valmistua ammattiin keväällä 2013, ja mies on vakiduunissa.

Nyt olis menossa kp10. Lopetin pillerit jokuaika sitten ja se vaikeuttaa nyt vähän tätä koska kierto on sekaisin (ollu menkat viimeksi kahden viikon välein). Mutta toivotaan että kierto olis nyt sen 28 päivää, silloin ovis olis 15.12.. :)

Että mahtuisko sekaan? :D
 
  • Tykkää
Reactions: mama_
Hei, ajattelin liittyä tähän keskusteluun jos saisin täältä hieman vertaistukea. Olen tosiaan 18 vuotias, helmikuussa tulisi 19 täyteen ja sain eilen tietää olevani raskaana. Nyt olisi menossa rv 6+6 ja jännitys ja pelko ovat aika voimakkaita, koska raskaus ei ollut suunniteltu ja ehkäisynä käytimme poikaystäväni kanssa minipillereitä. Että shokissa ollaan.
Ja tilannetta pahentaa, ettei poikaystäväni (21v) haluaisi pitää lasta vaan vihjailee koko ajan keskeytyksestä ja se alkaa tuntumaan aika painostavaltakin välillä. Itse en kuitenkaan uskoisi pystyväni sitä tekemään ja olen aivan sekaisin mitä pitäisi tehdä.
 
aika kauhee tilanne.. paljon voimia sulle :hug: ketään ei saa painostaa! vaikka sun poikaystävä sanois mitä sulla on oikeus pitää lapsi. älä tee hätiköityjä päätöksiä ja mieti rauhassa. Me ollaan täällä sun ja toistemme tukena :)
 
Kiitos pinkku94!

Tässä on tullu kaks päivää mietittyä oikein kunnolla ja keskustelua muutaman läheisen ystävän kanssa. Itselläni olisi sellainen mieli, että haluaisin pitää lapsen. Lapsen isä on sanonut että aikoo osallistua ja pysyä läsnä, eikä jättää minua pulaan mitä ikinä päätänkin. Olemme kuitenkin vasta seurustelleet sen 4kk mikä mietityttää. Mutta uskoisin tekeväni oikean päätöksen, kun aion pitää lapsen. :)
 
  • Tykkää
Reactions: mama_ ja Chanel
Hei Llinndda. :) Ja paljon onnea, tosiaan mitä ikinä päätätkään!
Sanoisin tässä et kuuntele nyt vaan omaa sydäntäs ja tottakai myös sitä järkeä. Älä anna muiden painostuksen johtaa sua tekemään keskeytystä jos et ite tunne 100% samoin.

Voin kertoa, että kun itse plussasin kesällä, menin tekemään elämäni suurimman virheen ja keskeytin raskauden, koska ensinnäkin säikähdys oli järkyttävän kova ja pelkäsin koko ajatusta. Ja koska välillä kuuntelen väärissä asioissa liikaa muita, mut saatiin vakuuttuneeksi että ei oo hyvä aika nyt vielä. Ja tää on se mitä kadun eniten, ja itku tuon päätöksen takia ei vaan tuu loppuakseen..

Nyt meillä on tilanne se, että poikaystävää harmittaa tuo myös, tai on harmittanut jo kauan. Näytti jo vihreää valoa sille asialle, että yhteinen lapsi kuuluis "lähitulevaisuuteen". Että tulee kun tulee. Kai se huomas kans miten paljon kärsin tuosta menetyksestä. Hänkin ajattelee asian nyt eritavalla, kun on miettinyt tuota asiaa jo niin kauan. Silti tosin mun päässä pyörii ajatus, että oonko mä huono äiti sitten tulevalle lapselleni joka toivottavasti mulle vielä suodaan, koska oon keskeyttänyt raskauden. Ajattelen sen jotenkin typerästi että koska mahdollisuus on annettu ja heitin sen pois niin onko mulla tilaisuutta raskautua vielä moneen vuoteen tuon takia. Tuntuu pahalta.

Silti vaikka ite oon sitä mieltä että keskeytys on jokaisen oma asia, niin mulla soimaa tosi huono omatunto tuon takia. Mutta just sen takia, koska oon vihanen itelleni että olin kesällä ennen tuota juttua vielä niin heikko, että ajattelin ettei musta ole siihen. Nyt sitten oonkin sitä mieltä että koska tuo on vahvistanut tosi paljon mitä on joutunut kokemaan, että mä pystyisinkin siihen. Mutta se, onko mulle "oikeutta" siihen kun eka oon toista mieltä ja sit puolta vuotta myöhemmin toista.. Jokaisella on Suomessa oikeus kumminkin tehdä niinkun parhaaksi näkee tässä asiassa. Kumminkin pitää ajatella myös järjellä tuota, samalla myös täytyy muistaa se, että sulla on 9kk aikaa valmistautua tulokkaaseen.. :) Älä kenenkään anna painostaa sua, jos ite tahdot pitää lapsen..

Tsemppiä kovasti mitä ikinä teetkään.. <3
 
  • Tykkää
Reactions: pinkku94 ja mama_
Kiitos paljon kannustavista kommenteista :) Ihan meinaa kyynel tulla silmään :) Eilen illalla (pesukoneen asenuksen jälkeen) juttelimme poikaystäväni kanssa pitkään ja joka kannan, ja päätimme lopulta yhdessä että pidämme vauvan :) Jotenkin niin helpottunut olo ja iloinen :)
Olenko muuten vainoharhainen, vai voiko lapsen tuntea jo sisällään, esimerkiksi kuplintana tai painon tunteena kun tänään tuli mittariin 7viikko? :)
 
Llinndda , Onnittelut ihanasta päätöksestä<3

Täällä on jännät päivät menossa, tällä hetkellä kierto 29/27-28. Viime kierto tosin oli 32, joten eiköhän se tälläkin kertaa vain pikkaisen venähdä... Oireita ei oikeen oo, mutta kahtellaan ja ootellaan :) Oliski testejä, niin pääsis testaamaan! Mutta ei, pitikin tehdä päätös, et sit ku on menkat reilusti myöhässä, niin testaillaan :)
 
Tänään pitäis olla ovispäivä JOS kierto olis 28 päivää.. Muttakun kierrosta ei oo tosiaan tietoa, kuukautiset alkoi viimeks siis 1. joulukuuta ja sitä edelliset kuukautiset alkoi kaks viikkoa tuota ennen. Eli oli yks kierto vain n. 14-15 päivää. Tänään on toiset kaks viikkoa siis nyt kuukautisista eli jos kierto ois sama niin pitäis alkaa, mut ei oo alkanut. Turhauttaa ja ahdistaa kun ei tiedä yhtään, että koska kuukautiset on myöhässä ja koska niiden pitäis edes alkaa..

Ja kun en tunnista ovulaatiotakaan mitenkään, kun en oo ennen kiinnittänyt siihen mitään huomiota. Nyt vaan mietityttää miltä se tuntuu. Tänään otti jotenkin kipeää alavatsaan tai sinne, teki pahaakin. Meni ohi kumminkin minuutissa - kahdessa, onneks, oli nimittäin aika kamalan tuntuista.

Oonko vähän pöhlö kun kaikesta aina pitää ressata että miksiköhän noin kävi ja mitä nyt ja mitämitä tapahtuu.. :ashamed:
 
Tämä äiti liittyy nyt teidän seuraan jo jonkin aikaa vaan sivusta seuranneena. Ikää itsellä tuli marraskuussa mittariin 20v (eli olen -92) ja menossa on mukana 1v5kk ikäinen esikoistyttönen ja toinen vauveli tulossa la 25.2.2013. :) Olen yksinhuoltaja ja kovasti jo odottelen tätä toista saapuvaksi, vaikkei miestä mukana olekaan.

Tsemppiä kaikille plussaa toivoville <3 !
 
  • Tykkää
Reactions: mama_ ja Chanel
Mua ärsyttää kun ei yhtään tiiä koska pitäis edes alkaa kuukautiset..
Edelliset tosiaan alko 1. päivä niinkun aiemmin kirjoittelinkin ja sitä edelliset 17.11.
Että koskahan ne seuraavat sitten tulee.. Ei jaksais miettiä koko ajan tätä muttaa.. |O
 
Kyllä jännittää ens maanantai x) viime kuus luulin et oli tärpänny ku alavatsas tuntu viiltoja ja nippailuja... mut tais olla vaan menkka juttuja. Nyt mun nännit on tosi arat.. toisin ku viime kuus oli vaan toinen nänni:D ja sit välil tulee painontunetta alavatsaan. en nyt sitte tiiä mitä tää taas on.. oon iha vainoharhanen, tuntuu et mahaki olis kasvanu :D
 
Just laskeskelin niin viikonloppuna pitäis menkat olla. Mut ei ainakaa minkää näkösiä merkkejä ole muutaku se että tissit on kipeet.. Ja ne o aristanu mulla kyllä aina sillo kun ei ollut pillereitä olemassa. Tainnu tulla takasin sama vaiva.. Kiva käristellä menkkojen kanssa jouluaatto. :) Mutta ennen uutta vuotta ne olisikin sitten loppu ja se olisi hyvä. Luultavimmin töihin joudun uutena vuotena ni eipä tarvii keksii mitään tekemistäkään silloin.. :)
Ja toinen on se ku aivastan ni vihlasee välillä alavatsasta mut ny taas ei oo tullu mitää. Kai se oli jotai muuta.. :D
 

Yhteistyössä