Vauva viikoksi hoitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja milloin?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvä kommentti.Mua kans ärsyttää,ku täällä jotkut ei tajua,että kaikilla perheillä on omia tapoja ja eivät ymmärrä toisenlaisia tapoja ku itellä.Ei kaikkien tarvi elää saman kaavan mukaan.:)

Te jotka suunnittelette ottavanne lapsen mukaan häämatkalle, valitkaa ihmeessä joku muu kuin yölento, jos vain pystytte. Eikä ehkä kannata toiselle puolelle maailma lähteä. Oma vauva on vasta pari kuukautta, eli reissukokemusta vauvan kanssa ei ole, mutta niin monta kertaa olen ollut lennolla, jossa sellainen vuoden ikäinen (tai puolivuotias tai 1,5-vuotias) huutaa suoraa huutoa tuntikausia, ja koko koneellinen ihmisiä on hermoromahduksen partaalla. Tietysti riippuu lapsesta, joku ehkä osaa olla tosi rauhassa, mutta jos yhtään epäilyttää, niin älkää huudattako lasta, siinä kärsii kaikki.

Itsellä on ajatuksena, että kun imetyksestä ""pääsen eroon"", ehkä jossain 8-9kk tienoilla, jätettäisiin vauva yhdeksi yöksi mummolle ja mentäisiin risteilylle. Sellainen 20h-risteily, jossa ehtisi hyvin nukkua univelkoja vähän pois sekä kerrankin syödä ja harrastaa seksiä rauhassa. Tästä siis haaveilen nyt, että ehkä loppuvuodesta.

Viikoksi voisin jättää ehkä 3-vuotiaana (sen ikäisenä olen itsekin ollut useamman kerran mummolassa, kun vanhemmat olleet etelässä, ja muistan, että kivaa oli), mutta toisaalta sen ikäisenä lapsi alkaisi jo ehkä nauttia itsekin siitä matkasta, joten voi olla, että lähtisi mukaan. Mutta lentää en haluaisi lapsen kanssa, ennen kuin on ainakin 2v., ja silloinkin yrittäisin saada päivälennon. Eri asia tietty, jos lentää vaikka Keski-Eurooppaan pari tuntia, mutta jo Kanarialle on niin pitkä lento, että ei...

Meilla tyttö on ollut alusta asti mummun luona yökylässä. ensimmäisen kerran oli .4kk iässä.. meillä mummo asuu viereisessä kerrostalossa niin se on helppoa. sen jälkeen tyttö on ollut mummilla noin 4 kertaa yötä. nyt 7,5kk. en ole tähän asti potenut minkäänlaista huonoa omatuntoa koska tiedän että tyttö on hyvissä käsissä. on sitten paljon helpompi laittaa myös hoitoon kun ei ole vaan minussa kiinni ja on tottunut muihin ihmisiin. minusta tuo että muka jää jotain traumoja on paska puhetta. kukin tyylillään. onnea vauvan johdosta!!

Onnittelut vauvasta.

Kysymys 1: Miksi et aio imettää kuutta kuukautta pidempään?

Kysymys 2: Onko kahdenkekseinen häämatka todella vauvaa tärkeämpi?

Kysymys 3: Miksi vauvaa ei voisi ottaa mukaan häämatkalle?

Kysymys 4: Miksei häämatkaa voisi siirtää?

Oma ajatus asiaan; eikö olisi hirveää, että olisit niin kauan pois lapsesi luota, että tämä unohtaa sinut?

Voin vastata itse jepjep sinun kysymykseesi,

1. En imettänyt omia lapsiani kuin 4kk terveydellisistä syistä

2. Kahdenkeskinen aika miehelle ja minulle on tärkeää, jos käymme yhdessä kerran vuodessa viikon matkalla ei se mielestäni ole lapsilta pois.

3. Emme ota vauvaamme mukaan omalle häämatkallemme, sillä se on sitä meidän omaa kahdenkeskistä aikaa, ilman lapsia ja haluamme nauttia ainoastaan toisistamme...

4. Siirsimme omaa häämatkaamme raskaudenaikaisen pahoinvointini takia.

5. Lapseni eivät unohda meitä vaikka lähdemmekin viikoksi reissuun, täysin naurettava väite.

Eivät olleetkaan, mutta itselläni on vähän samanlainen tilanne kuin ap:llä joten oli helppo vastata kysymyksiisi.
Viiden lapsen äidille on turha inttää tuota väitettä, että lapsi unohtaa vanhempansa jo vuorokaudessa...

Kuka tässä on väittänyt olevansa yliäiti tai parempi äiti kuin muut, en ainkaan minä. En kuitenkaan käytännön kokemuksen kautta oppineena allekirjoita lapsen unohtavan vanhempiaan vuorokaudessa sanokoot tutkimukset mitä tahansa ja riitelemään en tästä aiheesta rupea kuten sanoit itsekkin se on lapsellista:)

Sitä on tosiaan tutkittu, ja alle vuoden ikäinen ei osaa enää vuorokauden jälkeen ikävöidä vanhempiaan.

Ja myös adoptioiden yhteydessä on tutkittu, että alle vuoden ikäinen tosiaan unohtaa vahempansa muutamassa päivässä. Niin ikävältä kuin se kuullostaakin.

Aivan turha riidellä tosiasiasta! Pieni lapsi ei tosiaankaan muista pitkään. Hän pystyy pitämään mielessänsä vanhempansa muutaman vuorokauden ajan. Joten enpähän suosittelisi viikon matkaa kenellekään pienen lapsen äidille.

En usko että edes kokenut äiti voi väittää muuta. Nämä ovat psykologisia juttuja.

Moi vielä,

En lukenut noita viimoisia ""taisteluja"" ja ottamatta kantaa tuohon muuhun keskusteluun kuin alkuperäiseen kysymykseen..
Eli alkuperäiselle vielä, että tuli mieleeni, että en tiedä olisiko aivan totaalisen poisluettu ajatus, että jos näyttää siltä, että ette raaski jättää pikkuistanne hoitoon pitemmän loman ajaksi vielä lomanne ajankohtana, ja matkakuume on _kova_, niin pystyisittekö lähtemään lomalle hoitajien (esim. isovanhempien) kanssa? Siis tyyliin, että ei välttämättä sama hotelli vaan esim. lähekkäiset hotellit, eikä muutoinkaan juuri yhdessä lomalla, mutta saisitte vauvan välillä isovanhemmille yöksi/päiväksi... Eli olisi omaa aikaa, muttei pientä tarvitsisi jättää viikoksi kokonaan hoitoon... Ei tosin varmaan kaikilla oikein onnistu (voi olla myös stressaavaa olla lomalla isovanhempien kanssa), mutta tämmöinen heitto vaan tuli mieleen :)

Olen eronnut ja aikaisemmasta liitostani minulla on neljä vanhinta lastani ja naimisiin menin jo viime kesänä mutta häämatkalle lähdemme 1vuotis hääpäivänämme, mielestäni siinä ei ole mitään huh hutelemista, vai arvostellaanko tässä ketjussa jo eronneita ja uuden avioliiton solmineita äitejä. Yritin tuoda ap:lle myös positiivisen näkemyksen siihen jos haluavat lähteä miehensä kanssa kahdestaan häämatkalle, kun kaikki kirjoitukset tuntuivat olevan sitä vastaan, kerroin omista kokemuksistani lasteni hoitoon jättämisessä, eikä ainakaan lapsilleni ole mitään traumoja siitä tullut jos ovat olleet hoidossa vauvana, mutta itse en jaksa kinastella tässä ketjussa joten toivotan teille kaikille hyvää kesää, nautitaan siitä ja toivotaan lämpimiä kelejä:)

No johan on kunnon kiistaketju!
Jätän muut viestit omaan arvoonsa, ja kommenttia siis vain alkuperäiselle. Ymmärrän varsin hyvin, että mietit häämatkaan liittyviä juttuja jo odotusaikana. Se ei todellakaan tee sinusta ""huonoa äitiä"", vai onko sellaisia edes olemassa? Mielestäni on vain erilaisia äitejä, eikä kenenkään ole kyseenalaistaminen toisten henkilökohtaisia ratkaisuja. Itselläni on puolivuotias tyttö, ja häät tulossa elokuussa. Olemme lähdössä pidennetylle viikonloppulomalle häämatkanamme lokakuussa. Itse en siis raaski jättää tyttöä vielä koko viikoksi hoitoon, mutten usko hänen ""kärsivän"" kolmen yön poissaolostamme luotettavassa hoidossa. Ensimmäinen kerta kun olemme lähes vuoteen kahdestaan eden pienen hetken. Itse olen sitä mieltä, että häämatka on matka kahdestsaan, ja matka lapsi mukana on sitten matka erikseen.

Jos olette lukeneet koko ketjun, näitte varmasti ap:n viestin tuolla yhdellä sivulla, jossa hän totesikin, että ei varmasti pysty jättämään pientä hoitoon koko viikoksi ja miettii muita vaihtoehtoja.. miksi siis pommitatte kokoajan kysymyksillä: ""miksi, miksi, miksi?""??? Ap halusi KOKEMUKSIA siitä, onko muut jättäneet ja miten onnistunut! On tämä kumma kun aina nämä ketjut karkaa aiheesta ihan totaalisesti ja sitten haukutaan millon ketäkin! Prkeleen lapselliset akat! Onneksi niitä kokemuksiakin tuli, eli siis asiallisia vastauksia! :)

Eli vauva unohtaa vanhempansa yhdessä yössä, onko sitten väliä onko reissussa viikon vai pidennetyn viikonlopun.....
Mun mielestä vauva hoitoon ja reissuun!! Helpompi jättää viikoksi pienempi kuin 1vuotias, sen ikäinen jo varmasti ikävöi. Samaa mieltä kun mami5, en usko että saa traumoja jos on tuttu hoitaja.

Yhteistyössä