vauva vasta 3kk ja vielä/taas vauvakuume?!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suurperhekuumeilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suurperhekuumeilija

Vieras
Miten teillä pienellä ikäerolla lastensaaneilla on mennyt? Mikä on ollut kaikista rankinta? Oletteko koskaan ajatellut että olisi ollut parempi pidemmällä ikäerolla vai päinvastoin? Mulla on edelleen vauvakuume vaikka toinen lapsi on vasta kolmen kuukauden. Miten teidän kroppa on kestänyt raskauden lyhyellä välillä? Onko ollut enemmän harmeja? Apua auttakaa, tää vauvakuume täytyy saada pikasesti pois!! :)

Meillä kokemus reilun vuoden ikäerosta, aloin odottamaan kun esikoinen oli 7 kk. Toinen raskaus oli aika kauhea, kroppa ei selvästi ollut vielä toipunut edellsestä raskaudesta täysin, sinuna en siis ainakaan vielä "laittaisi tilaukseen".

Muuten kaikki on mennyt hyvin, mutta kun käytännössä on kaksi vauvaa eri kehitysvaiheissa niin raskastahan se on. Eka vuosi oli aikamoinen... Nyt kyllä olen tosi iloinen että sain lapset pienellä ikäerolla, ovat kuin paita ja peppu ja elämäkin on sen ekan vuoden jälkeen leppoisaa kun ovat kavereita.

Sinulla on vielä synnytys niin lähellä ja hormoonihöyryt kovilla ;) joten sinun tilassasi laittaisi asian puoleksi vuodeksi mietintään ja katsoisin sitten asiaa.

Tuttu tunne :)

Hetken kun odotat, niin et enää ehdi miettiä moista. Vauvasi on juuri siinä iässä, että on "kääntämässä sivua" Erilaisia taitoja alkaa tulla sellaisella rytinällä, että päätä huimaa (äitin :))

Odota vuoden ja mieti uudestaan, riittääkö sinulla voimat ja aika vielä kolmanteenkin. Jos vastaus on silloinkin kyllä, niin siitä vaan!

terv. 3- ja 1½-vuotiaiden univelkainen äiti =)

Meillä lapsilla ikäeroa on 1,5vuotta, siis vanhimman ja kakkosen, sekä kakkosen että kolmosen välillä. Kyllähän siinä hommaa riitti, kun kolme pientä oli jaloissa. Se kolmivuotiaskaan kun ei niin iso ole.. ja kuitenkin oli jo kaksi pienempää sisarusta.
Mutta nyt ovatkin aika hyvää pataa keskenään, vaikka tietysti nahisteluja ja poikien kesken tappeluitakin aina välillä on. Lapset ovat nyt 7v, 5.5v ja 4v, nuorin on tyttö.
Nyt odotan neljättä, joka jostain syystä antoi odotuttaa itseään. Yritys alkoi kun nuorin oli kahden vanha. Ja minä hassu kuvittelin että kaikki käy yhtä nopsaan kuin ennenkin (eli kuukausi tai kaksi yritystä, ennen tärppiä), mutta eipä se niin mennytkään, vaan kuukautiset alkoivat heitellä miten sattuu, pisin kierto oli 52vrk, ja lyhin 20. Ovista en kertaakaan onnistunut mittauksista ja tikutteluista huolimatta bongaamaan. Terolutit ja clomit oli käytössä puoli vuotta, mutta sitten päätimme ne pois jättää, kun mielialavaihtelut alkoivat olla niin voimakkaita, eikä se itse asia (eli seksi ja mahdollinen lapsen saaminen) ollut enää mielessä lainkaan, kun olo oli yhtä vuoristorataa.
Pari kuukautta tablettien poisjätön jälkeen sitten olikin ykskaks plussa tikussa. Meni pari viikkoa, ja tein testin uudelleen, kun en millään uskonut.
Nyt viikkoja takana 30. Ikäeroa nuorimmaiseen tällä vauvalla tulee noin 4v3kk mikä toisaalta on aika pitkä aika minun mielstä, mutta toisaalta, toiset lapset ovat sen verran jo isompia, että uskoisin vauva-ajan olevan helpompaa.

Mutta siis aloittajan viestiin palatakseni (sorry oma kertomus :o)) minulla vauva-kuume alkoi lähes välittömästi, kun olin suurinpiirtein toipunut synnytyksestä. Ja vaikka järki kolkutteli mielessä että pienten kanssa on joskus raskastakin varsinkin kun niitä on monta, niin eipä se paljoa auttanut. Olin aivan varma että haluan vauvan ja päivääkään en ole katunut lasten pieniä ikäeroja.

Mulla oli sektiovauva josta toipuminen siis yleensä pitempi. Tulin ehkäisystä huolimatta raskaaksi kun vauva oli 3kk ja nyt mulla on pieni nyytti sylissä ja taapero jaloissa=)

Kroppa ei ollut mielestäni mitenkään kovilla, vaan esim.selkä kesti jopa paremmin, kun tuli koko ajan "treeniä" pojan nostelemisen takia. Alun huonovointisuus oli pahinta, kun piti raatona jaksaa vauvaa hoitaa.Muuten raskaus meni ehkäpä jopa paremmin kuin edellinen.

Synnytin tämän nuorimmaisenikin sektiolla ja sen jälkeenhän ei saanut isompaa vauvaa nostella muutamaan viikkoon. Tuntuu että siitä olisi jo ikuisuus aikaa, vaikka vauva on vasta 8 vkoa.

Joskus on surkeaa, kun taapero haluaisi leikkikaverin äidistä mutta äiti imettää ja imettää.Silloin ajattelen että onneksi on tämä ihan oikea leikkikaveri tässä tissillä kasvamassa, pien heillä on mukavaa=)

Yhteistyössä