9kk vauva ja uusi vauvakuume :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jhpof
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jhpof

Vieras
Mitä mieltä olette kun minulla on 9kk ihana vauva ja hirveä vauvakuume ollut jo monta kuukautta... Ongelma on se että meille ei lasta ilman hoitoja tule ja ehdimme käydä jo viime kuussa yrittämässä mutta negaa tuli. Onko ihan normaalia näin pienellä ikäerolla edes yrittää lasta, tuntuu että joidenkin kavereiden mielestä pitäisi odotella vielä. Itselle vaan jäänyt ahdistus kun ekaa tehtiin kolme vuotta että mitä jos toisessakin menee yhtä kauan ja oma ikä lisääntyy (nyt 33) ja lopulta voi olla että toista ihanuutta ei ikinä pääse kokemaan :(

Itselleni on lapsen huonosta nukkumisesta ja sen myötä koko muusta pärjäämisestä jäänyt sellaiset kauhut, että voi olla, että toisen lapsen hankkiminen ei tule koskaan kyseeseen. On tosi harmi, jos esikoinen jää ainokaiseksi, mutta ei sitä toista tai useampaa lasta oman mielenterveyden kustannuksellakaan voi tehdä. Jos olisin tullut raskaaksi vauvan ollessa 9kk, olisin varmaan tehnyt abortin.

On ihan normaalia :) Yrittäkää vaan, voihan olla että pian jo tärppää, tai jos kestääkin kauemmin, niin ei ainakaan kulu aikaa "hukkaan".
Meillä 2 lasta, toista alettiin kuumeilla ja yrittää kun eka oli muistaakseni 8kk. Ikää suunnilleen saman verran kuin sulla.
Tää nyt on ihan off topic, mutta jos elämän puitteet ovat kunnossa (toki kaikille merkkaavat eri asiat) ja lapset jaksaa hoitaa, niin miksi odottaa - yrittämään vaan. Kahden pienen kanssa voi olla välillä rankkaa, enkä puh mistään valvomisita ja koliikeista jne., vaan välillä vaivaavasta riittämättömyyden tunteesta. Saavatko molemmat pienet riittävästi huomiota jne. kun uusi vauva luonnolisesti varsinkin alkuun vie suurimman osan huomiosta ja hoidosta.
Toisaalta, lapsilla tulee olemaan seuraa toisistaan, yleensä sisarukset ovat rikkaus.
Onnea yritykseen!

Ytittäkää!! Itsellä oli kova halu kun lapsi oli kans alle 1v (myös hoidoilla)., mä 35v. Mut monen mutkan ja murheen kautta hoidot siirtyi ja nyt lapsi on jo 3v ja yritys vasta alulla :( monta epäonnistumista takana. Et kun se hoitokaa ei oo tae ja aikaa vaan kuluu. Jos siis vaan voitte rahallisesti ja henkisesti yrittää niin mä suosittelen! Mitä v??? väliä sillä mitä tutut tai kaverit sanoo!?

Ei se musta lapsen rakastamista vie pois jos toista haluaa. Mä ainakin suren sitä jos esikko ei saa koskaan sisarusta tai ikäero venyy moneen vuoteen. Eihän se pääasia tietenkää ole mut merkkaa sekin jotain.

Joo ihan järkeviä ajatuksia puhutte. Pääasia on lopulta vaan se että itse on tyytyväinen valintoihinsa. Ja toivottavasti hoidot tuovat joskus meillekin sen toisen :)

Yhteistyössä