vauva vai ei...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nökö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nökö

Vieras
Vauvakuumetta mulla olis... siis haluaisin toisen lapsen...
MUTTA... sitten mietin miten jaksan (esikoinen on jo 5v).... töissä on rankkaa ja talouskaan ei ihan paras mahdollinen. Pärjätään hyvin, mutta ei hirveästi ylimääräistä rahaa. Ikää mulla jo 31v, joten aika on kuitenkin hiukan jo vastaan...
Tarkoittaako tää kaikki murehtiminen vaan sitä, etten kuitenkaan oo valmis hankkimaan toista lasta? Toisena päivänä olen 100% varma et jaksan, pystyn, voin... ja toisena päivänä huolettaa kaikki...

Turha aloitus taitaa olla...

...mutta laitanpa vielä tähänkin saman eli mulla 5 v tyttö ja vielä yritän raskautua ja ikää 44 vuotta että ota rennosti! En suosittele sentään yli nelikymppiseksi venaamaan mutta voit sinä nyt hetken miettiä että mitä tahdot. Ei sinulla ainakaan iän puolesta mikään hengenhoppu ole! : )

Fakta on, että ei kolmenkympin jälkeen alkaa viimeistään se hedelmällisyys heiketä naisella. Meillä oli todella vaikeuksia saada toinen lapsi ja monia hedelmättömyyshoidoissa käyneitä tuntevana voi sanoa että ei kannata lykätä lapsen saamisen yrittämistä loputtomiin.

Oma jaksaminen ja valitettavasti talouskin ovat olennaisen tärkeitä osatekijöitä, joten ei kukaan muu voi sanoa puolestasi miten kannattaa tehdä. Kuulostele jaksamistasi! :)

Yhteistyössä