Vauva vahtimatta koirien kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmaana välillä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmaana välillä

Vieras
Mua häiritsee, kun tuttava kehui miten hienosti vauva 9kk viihtyy heidän koirien ja kanien kanssa. Hän voi kuulemma mennä alakertaan pyykkejä pesemään tms. ja vauva viihtyy hienosti koirien kanssa sen aikaa...muksu on aina ihan karvojen peitossa kun painelee pitkin lattioita niiden elukoiden kanssa.
On mullakin ollut koira eikä mulla ole mitään eläimiä vastaan, mutta...jotenkin heillä se meininki on muutenkin niin hällä väliä tyylistä että pahaa tekee...
Jotenkin toivoisi että heille joku tutumpi puuttuisi tuohon, itse ei osaa kun ollaan niin vähän oltu tekemisissä.

auts, tuossa on kyllä tapaturman vaara ja iso. Hauskaahan lapsella ja koirilla on, mutta kun koira kyllästyy nyppimiseen...... Meillä ei käynyt sen kummempaa kuin että koira halusi omaan rauhaan ja nousi ylös lattialta. Lapsi oli juuri sellaisessa kohdassa, että lensi koiran selän yli parvekkeelle. Ihan vieressä olin, mutta mitään en ehtinyt tehdä. Lapselle ei onneksi sattunut mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Pitäisikö teidän mielestä tuollaisesta ilmoittaa johonkin? Jos lapsi oikeesti on tyyliin päivittäin vahtimatta koirien (ja kait kanien) kanssa?

jOs tuttava sinulle suoraan asiasta puhuu, sano vaan että se voi olla vaarallista. Sekä lapsella että elukalla on oikeus lopettaa leikki koska vaan .

Meillä ei ole koskaan koirat tehneet mitään lapsille, mut koira on kuitenkin eläin ja se voi vaikka kävellä yli vahingossa. Tai jos se on vähänkään arvaamaton, niin se voi näykkäistä karvoista repivää lasta, kun laumanjohtaja eli aikuinen ei ole vieressä vahtimassa. Mä en jättäis vauvaa vahtimatta koirien kanssa eri kerrokseen. En, vaikka voisin 99,9% varmuudella vannoa, et meidän koira ei vahingoita ketään ihmistä ikinä.

No koirahan on eläin... Itse en jättäisi hetkeksikään tuon ikäistä valvomatta luotettavimmankaan koiran kanssa. Vauva voi vaikka tietämättään satuttaa koiraa leikkiessään tämän kanssa, ja siitähän se riemu syntyisi... :/

No sepä siinä kun vanhemmat ei ilmeisesti ole ollenkaan sitä mieltä että vahinkoja voi sattua. Aattelee vaan että koirat ei lapselle tee pahaa mutta kun eihän se sitä tapaturman mahdollisuutta pois sulje. Saati sitten ettei lapsiystävällinenkin koira voisi yllättäen tehdä jotain, mun työkaveri joutui viime vuoden vappuna lopettamaan koiransa kun se puri heidän lattialla konttaavaa tyttöä päähän. Eikä ollut ikinä tehnyt mitään ennen.

Meillä on tuo vajaa 2v olla ihan vahtimatta koirien kanssa pieniä hetkiä. Vaikka tottahan se on, että koiriin ei voi täysin luottaa, mutta omiini minä kyllä luotan. tosin itse olen noissa tilanteissa aina ihan lähellä ja ainakin kuuloetäisyydellä.

Alkuperäinen kirjoittaja hankey:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Pitäisikö teidän mielestä tuollaisesta ilmoittaa johonkin? Jos lapsi oikeesti on tyyliin päivittäin vahtimatta koirien (ja kait kanien) kanssa?

jOs tuttava sinulle suoraan asiasta puhuu, sano vaan että se voi olla vaarallista. Sekä lapsella että elukalla on oikeus lopettaa leikki koska vaan .

No mutta kun heistä se ei ole vaarallista...

ei ole ku pari vuosikymmentä siitä, kun suomessa kiltti koira (oli ollu samassa perheessä vuosia, ollut kiltisti myös vanhempien lasten ollessa vauvoja) oli jostain kumman syystä syönyt vauvan suihinsa yöllä. Että en todellakaan jättäisi, eläimistä ei voi koskaan tietää

En jättäisi keskenään. Kun laumanjohtaja on poissa niin on koiralle ihan normaalia itseään lähimpänä arvoasteikossa oleva lauman jäsen kohotakseen arvoasteikossa. Ja silti on kyse ihan normaalista, luotettavsta koirasta. Koira ei ole ihminen.
edellisen koiran kanssa olisin uskaltanut jättää periaatteessa ( mutta enpäs kokeillut), nykyinen on niin kilpailuviettinen että pyrkii rökittämään muksuja heti jos niitä komennetaan (eli mielistelee minua).

On meilläkin koirat olohuoneessa missä vauvakin on ja vaikka minä olen esim. kodinhoitohuoneessa. Ihan samallalailla ne koirat voi kävellä sen lapsen yli jos olen vieressä, sitä kun ei sillä samassa huoneessa olemisella estetä. Omaan perheeseen kuulumatonta en jättäisi ikinä koirien kanssa mutta oman lauman kesken turvallista. Siis siitä huolimatta että meidän koirat on isoja ja rauhallisia seurakoiria jotka ei vahingoita kärpästäkään. Silti lauman ulkopuoliset on aina eri juttu.

Pienten koirien kanssa en jättäisi varmaan mutta kun meidän koirat on reilu 80kiloisia. Vauva ei niitä niin kovaa voi koskea että niitä sattuisi.

No mut oikeesti, pitäisikö tuollaisesta ilmoittaa vai ei? Jos jotain sattuisikin ja on itse tiennyt tuosta, niin millaiset syyllisyydentunteet oiskaan... Vanhemmille sanomista on kyllä useampikin käsittääkseni yrittänyt, jotta se ei oikein ole vaihtoehto.

Alkuperäinen kirjoittaja pöpö:
ei ole ku pari vuosikymmentä siitä, kun suomessa kiltti koira (oli ollu samassa perheessä vuosia, ollut kiltisti myös vanhempien lasten ollessa vauvoja) oli jostain kumman syystä syönyt vauvan suihinsa yöllä. Että en todellakaan jättäisi, eläimistä ei voi koskaan tietää

Niin _pari vuosikymmentä_ ja ei oo yhtä vuottakaan aikaa kun viimeksi suomalainen äiti on surmannut omat lapsensa, että se taas siitä vaarallisuudesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ehei:
En jättäisi keskenään. Kun laumanjohtaja on poissa niin on koiralle ihan normaalia itseään lähimpänä arvoasteikossa oleva lauman jäsen kohotakseen arvoasteikossa. Ja silti on kyse ihan normaalista, luotettavsta koirasta. Koira ei ole ihminen.
edellisen koiran kanssa olisin uskaltanut jättää periaatteessa ( mutta enpäs kokeillut), nykyinen on niin kilpailuviettinen että pyrkii rökittämään muksuja heti jos niitä komennetaan (eli mielistelee minua).

Lapsi on niin kauan alimpana arvoasteikossa kunnes pystyy itse käyttäytymisellään koirat henkisesti ylittämään. Mikäs tuo onkaan ihme että ongelmia tulee jos aikuiset yrittää laumanjohtajina pitää lapsensa koiria ylempänä.

Alkuperäinen kirjoittaja kauheeta!:

Niin _pari vuosikymmentä_ ja ei oo yhtä vuottakaan aikaa kun viimeksi suomalainen äiti on surmannut omat lapsensa, että se taas siitä vaarallisuudesta.

No tästä äitien vaarallisuudesta voi sitten tehdä ihan oman ketjun. Tässä puhutaan nyt koirista.

Ei taatusti oo suihinsa syönyt Suomessa koira vauvaa. Yks tapaus sopeis kyl tohon aikaan, jolloin koira kyllä liittyi vauvan kuolemaan, mut ei se koira vauvaa syöny mitenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:

Ei taatusti oo suihinsa syönyt Suomessa koira vauvaa. Yks tapaus sopeis kyl tohon aikaan, jolloin koira kyllä liittyi vauvan kuolemaan, mut ei se koira vauvaa syöny mitenkään.

kyllä seiinä vaan niin kävi, että koira söi vauvan pinnasängyn pinnojen välistä! tästä ihan turha sun urputtaa, minä tiedän että tämä on totta!

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:

kyllä seiinä vaan niin kävi, että koira söi vauvan pinnasängyn pinnojen välistä! tästä ihan turha sun urputtaa, minä tiedän että tämä on totta!

Kummallista että tuonlaisesta ei ole mitään tietoa saatavilla

Yhteistyössä