Vauva vääntää ja vänkää koko ajan =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SadBadMom
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

SadBadMom

Vieras
Voiko näin tyytymätöntä lasta olla... Missään ei oo hyvä olla. Sylissä vääntää koko ajan johonki suuntaan, lattialla huutaa, sängyllä huutaa. Ei halua olla vaunuissa eikä sitterissä. Vaipan vaihto, syöttäminen ja pukeminen on ihan helvettiä. Lääkäri totesi tutkimusten jälkeen että temperamentistä on kiinni tämä asia.

Mitäs sitten kun ei enää jaksa hoitaa vauvaa. Tätä on nyt kestänyt puoli vuotta ja alkaa olla takki tyhjä... Välillä pitää jo pinnistää että pystyy hymyillen ja nätisti hoitaa vauvaa =( Olisi ihana että vauva viihtyisi hetken yksikseen tai nukahtaisi edes yhden kerran ilman vääntöä. Tai antaisi pukea tai syöttää. Onko vauvat oikeasti tällaisia?

Mulla kokemusta vaikeasta vauvasta, mutta siihen löytyi kyllä syy....tosi vasta taaperoiässä kun aikasemmin ei uskottu mua. Pojalla siis refluksi ja just etinki aloitiuksen tuosta yökylään menosta. Mää ymmärrän sua niiiiin hyvin ja jos kaipaat neuvoja tai muuten vaan juttuseuraa niin kirjaudutaan ja voit laittaa yytä

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä77:
mikä on refluksi?? :/
Eli jos tiedät mikä on närästys niin tiedät jo jotain refluksista. Googlellakin löytyy jotain, mutta useimmat eivät tiedä ettei se ole vain aikuisten vaiva.
Nimimerkki meni väärin anteeksi siis olen refluksipoju:)

Alkuperäinen kirjoittaja SadBadMom:
Ilmenikö toi refluksi mitenkää muuten ku tyytymättömyytenä KAIKKEEN?
Tyytymätön, huusi aivan kamalasti, sai sellaisia järkyttäviä huutokohtauksia johon ei auttanut mikään, maha kovalla, kiinteät vaan pahensi asiaa, oppi hiukan myöhemmin ryömimään ja ylijäntevyytenä

Alkuperäinen kirjoittaja pirpiz:
Kuulostaa siltä että kaipaisit kaveria välillä sylittelee tätä vänkääjää :) Kyllä se sit helpottaa kun vauva alkaa liikkua itte :hug:

Joo voi että ku on ihanaa ku mun äiti hoitaa välillä vauvaa useammanki tunnin. Paitsi että mulle tulee aina niinä iltoina kädet niiiin kipeeksi ku ei oo tarvinnu tyttöö kannella koko päivää ite! Ihan ku jonku rankan urheilusuorituksen jälkeen =)

Alkuperäinen kirjoittaja refluksipoju:
Ilmenikö toi refluksi mitenkää muuten ku tyytymättömyytenä KAIKKEEN?
Tyytymätön, huusi aivan kamalasti, sai sellaisia järkyttäviä huutokohtauksia johon ei auttanut mikään, maha kovalla, kiinteät vaan pahensi asiaa, oppi hiukan myöhemmin ryömimään ja ylijäntevyytenä

Pitää tarkastuttaa tuo asia vielä jos syy löytyis siitä... En oo kyllä tuota ylijäntevyyttä enkä huutokohtauksia huomannu. Ennemminki sellasta tasasta tyytymättömyyttä jos ei oo koko ajan jotain uutta katottavaa ja ihmeteltävää...

sama täällä. Vääntää ja vänkää, mikään ei ole hyvin. Kaikki toimet aiheuttaa vääntyilyä ja kääntyilyä, kiemurtelua ja huutoa. Kohta taidan olla itse samassa jamassa kumisten seinien sisällä vänkäämässä.

Alkuperäinen kirjoittaja samoin:
sama täällä. Vääntää ja vänkää, mikään ei ole hyvin. Kaikki toimet aiheuttaa vääntyilyä ja kääntyilyä, kiemurtelua ja huutoa. Kohta taidan olla itse samassa jamassa kumisten seinien sisällä vänkäämässä.

Mä tuun mukaan!

Meidän esikolla oli refluksi ja oli erittäin tyytymätön lapsi. Hyvinä päivinä saattoi hetken viihtyä itsekseen, mutta yleensä ei. Ostin kantoliinan, mutta siinä poika ei viihtynyt yhtään sen sijaan rintarepussa viihtyi hyvinkin ja jopa hymyilikin (onneksi satuin kerran kaverilla kokeilemaan, oli tuo hymy nimittäin aina päivän pelastus...). Poika ei koskaan ryöminyt, joten ihmetys oli suuri, kun kuitenkin jo 7 kuukauden ikäisenä lähti konttaamaan, vaikka lattialla olo oli ollut tosi minimaalista. 8 kuukauden ikäisenä olikin sitten jo melko tyytyväinen poika meillä. Mutta tiedän tuskasi, rankkaa on varmasti, minulla tosin on aika jo vähän kullannut muistoja, onhan poika jo 3,5 vuotta...

Minä sain neuvolasta jo varhaisessa vaiheessa vinkkejä ja refluksia osattiin epäillä aika pian. Meillä paras hoitokeino oli, että syötettiin vauvaa tosi usein ja vaan vähän kerrallaan, hereillä ollessaan poika söi n. tunnin välein ja kiinteät aloitettiin vasta liki 8 kuukauden iässä. Imetys kyllä jäi pois jo 2 kuukauden jälkeen, kun oli niin todella mahdoton imetettävä, sätki koko ajan...

Alkuperäinen kirjoittaja Ompus harmaana:
Meidän esikolla oli refluksi ja oli erittäin tyytymätön lapsi. Hyvinä päivinä saattoi hetken viihtyä itsekseen, mutta yleensä ei. Ostin kantoliinan, mutta siinä poika ei viihtynyt yhtään sen sijaan rintarepussa viihtyi hyvinkin ja jopa hymyilikin (onneksi satuin kerran kaverilla kokeilemaan, oli tuo hymy nimittäin aina päivän pelastus...). Poika ei koskaan ryöminyt, joten ihmetys oli suuri, kun kuitenkin jo 7 kuukauden ikäisenä lähti konttaamaan, vaikka lattialla olo oli ollut tosi minimaalista. 8 kuukauden ikäisenä olikin sitten jo melko tyytyväinen poika meillä. Mutta tiedän tuskasi, rankkaa on varmasti, minulla tosin on aika jo vähän kullannut muistoja, onhan poika jo 3,5 vuotta...

Minä sain neuvolasta jo varhaisessa vaiheessa vinkkejä ja refluksia osattiin epäillä aika pian. Meillä paras hoitokeino oli, että syötettiin vauvaa tosi usein ja vaan vähän kerrallaan, hereillä ollessaan poika söi n. tunnin välein ja kiinteät aloitettiin vasta liki 8 kuukauden iässä. Imetys kyllä jäi pois jo 2 kuukauden jälkeen, kun oli niin todella mahdoton imetettävä, sätki koko ajan...

Hmm...vauva kyl potkii ja riehuu kans imetyksen aikana...nyttemmin myös raapii mua... Olisko se tosiaan tuo refluksi. Helpottuuko vauvan olo jollakin hoidolla? *tarttuu viimeiseen oljenkorteen*

Alkuperäinen kirjoittaja kidetär:
:hug: Jaksamista! Kyllä se ajan kanssa helpottaa.. ja ajattele positiivisesti sinulla on virkeä vauva joka on kiinnostunut ympäristöstä, eikä apaattinen makoilija =)

Juuh...onhan se näinki. Kiitos =)

Alkuperäinen kirjoittaja Ompus harmaana:

Hmm...vauva kyl potkii ja riehuu kans imetyksen aikana...nyttemmin myös raapii mua... Olisko se tosiaan tuo refluksi. Helpottuuko vauvan olo jollakin hoidolla? *tarttuu viimeiseen oljenkorteen*
Meillä auttoi ainoastaan lääkitys.

Meillä poika kanssa raapi kun oli tissillä, välillä oli tissin sivu ihan punanen ja naarmuilla :/

Meiltä löytyy kans tyytymätön vauva. Ikää neidillä pian 3kk ja tuntuu, että se pahin itku ja parku kausi on jo ohitse. Onneksi. Tyttö on hirveän seurallinen, yhtään ei viihdy yksin, joko oltava sylissä tai sitterissä. Sylissäkin ollessa tarvisi mieluummin olla liikkeessä koko ajan. Toisaalta ihanaa, että tyttö tekee selväksi, että haluaa huomioo, eli tykkää seurasta. Mutta toisaalta ihan hirveen väsyttävää. Kun samalla tarvii huomioida isoveljeä ja jossain välissä pyörittää myös kotia.. :whistle: Mutta kyllä se tästä, joka päivä helpottaa. =)

Alkuperäinen kirjoittaja refluksipoju:
Mulla kokemusta vaikeasta vauvasta, mutta siihen löytyi kyllä syy....tosi vasta taaperoiässä kun aikasemmin ei uskottu mua. Pojalla siis refluksi ja just etinki aloitiuksen tuosta yökylään menosta. Mää ymmärrän sua niiiiin hyvin ja jos kaipaat neuvoja tai muuten vaan juttuseuraa niin kirjaudutaan ja voit laittaa yytä

Ai vitsi...nyt vasta ehin lukee ton sun viimesen lauseen ajatuksella. En mä jaksa alkaa kirjautumaan ku sen verta harvoin ennättää täällä käydä... Mutta jos on vinkkejä ni kerro tässä! Ja kiitos että istutit muhun tuon ajatuksen refluksista, voi nyt alkaa selvittää josko se olis se.

Alkuperäinen kirjoittaja Melukylän mutsi:
Meiltä löytyy kans tyytymätön vauva. Ikää neidillä pian 3kk ja tuntuu, että se pahin itku ja parku kausi on jo ohitse. Onneksi. Tyttö on hirveän seurallinen, yhtään ei viihdy yksin, joko oltava sylissä tai sitterissä. Sylissäkin ollessa tarvisi mieluummin olla liikkeessä koko ajan. Toisaalta ihanaa, että tyttö tekee selväksi, että haluaa huomioo, eli tykkää seurasta. Mutta toisaalta ihan hirveen väsyttävää. Kun samalla tarvii huomioida isoveljeä ja jossain välissä pyörittää myös kotia.. :whistle: Mutta kyllä se tästä, joka päivä helpottaa. =)

Meillä pahenee päivä päivältä. Joko mä väsyn koko ajan lisää tai sitte vauva tympääntyy enemmän ja enemmän siihen ettei pääse omatoimisesti haluamaansa paikkaan tai sitte sillä on joku vaiva...

Meillä pahenee päivä päivältä. Joko mä väsyn koko ajan lisää tai sitte vauva tympääntyy enemmän ja enemmän siihen ettei pääse omatoimisesti haluamaansa paikkaan tai sitte sillä on joku vaiva...

:hug: Voimia jaksamiseen! Ootko saanu yhtään "lomaa" vauvasta? Saisit hieman uutta puhtia. Ja lastenlääkärin juttusilla kannataa käydä jos jotain vaivaa epäilet edes vähän. Kaikki kannattaa kokeilla.

:hug: Voimia jaksamiseen! Ootko saanu yhtään "lomaa" vauvasta? Saisit hieman uutta puhtia. Ja lastenlääkärin juttusilla kannataa käydä jos jotain vaivaa epäilet edes vähän. Kaikki kannattaa kokeilla.

Käyn mä joskus yksin kaupassa =D Ei vissiin ihan riitä lomaksi... Eiku en mä ees kaipaa (tietääkseni) vauvasta lomaa. Jonkun yhessä hoitamaan mä kyllä kaipaisin...

Yhteistyössä