Vauva tavaroiden lainaamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja memmu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

memmu

Vieras
Jos olisit lainannut joltakulta vauva tavaroita ja tietäisit että heille olisi nyt tulossa vauva niin odottaisitko että tavaroita pyydettäisiin sinulta takaisin vai antaisitko oma aloitteisesti ne takasin. Entäpä jos ko. tavarat olisivat sinulla vielä käytössä?

Minulla tilanne, että tuttipulloja ja niiden sterilisointiin tarkoitettua laitetta pyydettiin lainaan ennen raskaaksi tuloani... tavaroita pyydettiin lainaan "kun äiti on nyt sairaana, eikä jaksa imettää". Eli oletin laina ajan olevan hetkellinen.. nyt kuitenkin tavarat olleet lainassa n. 8kk ja meille on itselle tulossa 3kk päästä vauva. Tiedän, että heillä pullot vieläkin käytössä ja haluaisin ne takaisin... odottelenko vielä palautuvatko tavarat vai joko alan kyselemään niitä?

Lisään vielä että esikoinen oli meillä täysin pullovauva mutta kakkonen meni täysimetyksellä ja siirtyi suoraan nokkamukiin.. mutta nyt tästä kolmannesta kun ei taas voi tietää ja pulloja voi joutua tarvitsemaan...

Hmm
Minä sain kaverilta aikanaan vauvanvaatetta ison muovipussn ja tarjosin kyllä takasin kun sain tietää hänen odottavan kakkosta. Tosin ne oli jo meillekin pieneksi jääneet..

Kyllä mä ajattelinkin niitä kohta ruveta kyseleen.. ihmettelen vaan kun eivät ole itse sanallakaan puhuneet palautuksesta... Tuntuu vaan itsestä, että jos oisin samassa tilanteessa niin olisin jo kovasti ollu kyselemässä, et millon haluutte palautettavan..

Alkuperäinen kirjoittaja elina9:
kyllä sanoisin, että nyt meillä on itsellä niille tavaroille tarvetta, että voisivatko tuoda takaisin (jos niissä on vielä jotain palautettavaa)

Mä sanoin silloin kun lainaan annoin, että haluaisin heidän pesevän pullot käsin , ettei mitta-asteikot lähde käveleen... Meilläkin esikoisen aikana pullot pestiin tämän vuoksi käsin ja hyvänä pysyivät. Ja kun oletin et lainaavat vaan viikon tai kaks kun syy lainaan oli tosiaan äidin flunssa ja jaksamattomuus yöllä imettämiseen. Joten oletan saavani kamat takaisin kutakuinkin samassa kunnossa kun lähtiessä.

Ovatko nämä tuttipullot, jotka siihen desinfiointilaitteeseen kuuluvat jotenkin erikoisia? Anteeksi tyhmyyteni, mutta en oikeasti tiedä kun olen joka vauvalle marketista pullot ostanut ja niitä kattilassa keitellyt.

Lainaamani tavarat olen palauttanut pyytämättä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Ovatko nämä tuttipullot, jotka siihen desinfiointilaitteeseen kuuluvat jotenkin erikoisia? Anteeksi tyhmyyteni, mutta en oikeasti tiedä kun olen joka vauvalle marketista pullot ostanut ja niitä kattilassa keitellyt.

Lainaamani tavarat olen palauttanut pyytämättä.

Ei ole erikoisia, ihan aventin merkkisiä ovat. Mutta kun esikoinen oli tosiaan täysin pullovauva ja meillä kului pulloja 12kpl vuorokaudessa, eli kaksi satsillista tuohon strerilisointivehkeeseen.. niin niitä olis saanu keitellä pitkin päivää. Todettiin tuo homma huomattavasti helpommaksi ja nopeemmaksi ja turvallisemmaksi (ei tarttenu pelätä et kiehuva vesi olis kaatunu päälle) niin hankittiin sitten pelit ja vehkeet :)

Miksi sä nyt jo tavarat takaisin haluat, jos laskettuun aikaan on vielä noin kauan? Lainaajahan saattaa ajatella, että antaa ne sitten lähempänä varsinaista ajankohtaa kun ette niillä vielä mitään tee.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hmm
Minä sain kaverilta aikanaan vauvanvaatetta ison muovipussn ja tarjosin kyllä takasin kun sain tietää hänen odottavan kakkosta. Tosin ne oli jo meillekin pieneksi jääneet..

No eikö älysi välähtynyt tarjota niitä aijemmin takaisin kaverillesi ?!?

Alkuperäinen kirjoittaja palma:
Miksi sä nyt jo tavarat takaisin haluat, jos laskettuun aikaan on vielä noin kauan? Lainaajahan saattaa ajatella, että antaa ne sitten lähempänä varsinaista ajankohtaa kun ette niillä vielä mitään tee.

En mä niitä nyt vielä tarviskaan.. mutta kun pointti kuitenkin oli se, että laina-ajan ei edes pitänyt olla näin pitkä.. ihan vaan pari viikkoa max. Ja kyllä mä mieluusti ottasin ne kamppeet takasin n. kk ennen laskettua, et ehtii laitella sitten, eikä tartte ressata ja kun ei kuitenkaan tiedä jos syntyykin etuajassa. Ja mun mielestä olis ihan ollu korrektia kaverilta jo tässä vaiheessa kysellä, et mitenkä haluun takasin..

no haloo, jos lainaaja antoi ymmärtää, että olisi ihan tilapäinen laina aika....

3 kk on pitkä aika, lainaaja tuskin kuvittelee sinun niitä vielä tarvitsevan. Sanot ensi kerran tavatessasi, että haluaisit ne takaisin parin kuukauden kuluttua, sillähän se selviää.

No voihan sitä spekuloida loputtomiin kuka ajatteli mitäkin ja mitä on annettu ymmärtää. Mistäs tietää, vaikka tää lainaaja ajattelee tekevänsä suurenkin palveluksen säästäessään toisen kaappitilaa. Mulle kaveri nimittäin antoi vaatteita lainaan ja toivoo mun säilyttävän niitä myös käytön jälkeen. Meillä kun on kuulemma niin paljon säilytystilaa! Ihmiset ajattelevat toisinaan niin kummallisesti vaikka tarkoittavat hyvää.

ite luultavasti odottaisin siihen asti, kun syntyy kun ei tiedä huoliiko edes pulloa ja tuleeko maitoa tarpeeksi. meillä toinen söi tuttia ja otti pullosta lisämaitoa ja velliä. poika taas ei huolinut tuttia eikä pulloa saatikka mitään korvikkeita. tokia asiasta kannattaa vihjasta ja kysyä jos vaivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja memmu:

En mä niitä nyt vielä tarviskaan.. mutta kun pointti kuitenkin oli se, että laina-ajan ei edes pitänyt olla näin pitkä.. ihan vaan pari viikkoa max. Ja kyllä mä mieluusti ottasin ne kamppeet takasin n. kk ennen laskettua, et ehtii laitella sitten, eikä tartte ressata ja kun ei kuitenkaan tiedä jos syntyykin etuajassa. Ja mun mielestä olis ihan ollu korrektia kaverilta jo tässä vaiheessa kysellä, et mitenkä haluun takasin..

Minustakin tuntuu, että eivät nyt vielä oleta sinun niitä tarvitsevan ja siksi eivät ole palauttaneet. Miksi pitäisi vielä tuoda takaisin, kun raskaus hädin tuskin näkyy...Ei sitä muiden raskauksista sillä tavoin kanna huolta ja laske aikaa laskettuun aikaan kuin omastaan. Jos heillä on kerran vielä niille tarvetta, niin mikset anna rauhassa käyttää ja ja jossain sopivassa tilanteessa vaan toteat että tarvitset ne parin kk päästä takaisin.

Yhteistyössä