Vauva saunaan!

Kertokaa nyt joku milloin vauvan "saa" viedä saunaan??
Tuolla "PA"KAMUTSI"-ketjussa muutamat mainitsi iän jolloin vei ekaa kertaa saunaan, esim.3kk tai 5kk. Mitä sitten? Mä näkisin että noissa tapauksissa vauva on viety saunaan oudon myöhään.

Me vietiin kun oli kuukauden vanha mutta lämpöä oli vain 40' ja löylyä ei heitetty ja saunassa oltiin minuutti.
 
Minä olen vienyt ihan pienestä pitäen, alalauteilla on istuttu ja aluksi varmaan joku pari minuuttia.
Auttaa esim ihan hirmuisesti silloin kun on hampaita tulossa.
Pissaa kyllä melkovarmasti saunaan, joten siihen voi varautua.

Meillä muksu nautti ihan hirmuisesti siitä pienestäkin lämmöstä.
 
jepjeop
Meillä vietiin alalauteille noin kolmeviikkoisena. Vauvaa saa olla mukavasti lämpöisessä, ilman vaippaa ja vaatteita ja ihokontaktissa.. semmoinen järki siinä on!
 
Meillä vietiin alalauteille noin kolmeviikkoisena. Vauvaa saa olla mukavasti lämpöisessä, ilman vaippaa ja vaatteita ja ihokontaktissa.. semmoinen järki siinä on!
Nimenomaan näin :)
Tämän hurjan saunomisen jälkeen oli ihan normaali kylpyhetki äidin kanssa ja isä jäi saunomaan oikeesti.

On sitten ihan eri asia viedä pienen pieni vauva oikeesti löylyttelemään.
 
miunmau
Meidän vauva aloitti saunomisen vajaan kolmen kuukauden iässä, vauvauinnin jälkeen. Istuttiin alalauteella ja imutettiin maidot ennen kuin uni tuli pitkän uintireissun päätteeksi.
 
"vieras"
vuoden ikäsenä vasta?häh.
ollaan käyty vauvan kanssa 3kk iästä lähtien auvauinnissa, ja siellä ollaan saunassa käyty myös. ei tietty kovissa löylyissä olla oltu eikä mitenkää kauaa siell' istuttu, mutta sauna mikä sauna kuitenkin. enkä todellakaan ollu ainoa joka siellä vauvan kanssa istui
 
meill
on käynyt kanssa muutaman viikon ikäisenä jo ekan kerran ja nimenomaan sillä periaatteella, että siellä voi olla ihokontakstissa, ilman vaatteita, on kiva kylpeä punkassa, kun ympärillä on lämmintä. Muutoinkin tykätään, että se tulee heti vauvasta asti tutuksi paikaksi, ei pelota sitten myöhemmin se hämäryys ja pehmeä lämpö. Monella tutun lapsella on käynyt niin, että pelkäävät koko saunaa ja lämpöä, kun on odotettu siihen vuoden ikään. Järkihän pitää tietenkin olla päässä, kun vauvaa saunassa käyttää, mutta kyllä se on ihana hetki olla yhdessä!
 
meillä
Puolivuotiaana oli ekan kerran. Istuttiin alalauteella, ovi auki pesuhuoneeseen eikä löylyä heitetty lainkaan. Tämä siis sen jälkeen, kun oltiin jo itse löylytelty. Ensimmäisellä kerralla katseli vähän ihmeissään, nyt viihtyy tosi hyvin. Pari kertaa kuukaudessa käydään yhdessä istumassa näin. =)
 
Mun poika oli 1kk ja n. 1vko ku juhannussaunassa käytiin yhessä lämmittelemässä.. ei heitetty löylyä, hetki vaa istuskeltiin alalauteella.. :) Ja sit tietty vähä päälle 3kk ->> joka sunnuntai vauvauinnin jälkeen.
 
v
Esikoisen kohdalla uskoin neuvolan ohjetta ja vietiin poika vasta lähes vuoden ikäisenä saunaan. Tulos: poika pelkäsi ja saunomaan oppi vasta todella paljon myöhemmin. Nyt toisen kohdalla alan totuttelemaan paljon aikaisemmin.
 

Yhteistyössä