Vauva reilu 5 kk miten pukisin ulos?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vilmu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vilmu

Vieras
Esikoisen äiti taas miettii :)
en tiedä pitäisikö nyt laittaa jo enemmän kun hankala ulkona alkaa kokeilemaan niskaa onko hiki ja sitten kaupassa tai jos sisällä jatkaa unia niin ainakin tulee hiki vaikka avaan haalarin. Nyt siis ollut body & housut mitä käyttää sisällä ja siihen lisäksi villasukat, lapaset, kauluri, paksumpi trikoopipo ja vanuhaalari + ä-pakkauksen vanuhaalari. Lisäksi vinkkejä noiden lapasten kanssa kaipaan. Nyt käytössä ollut merinovilla lapaset mutta vauva ehtii lussuttaa ne märäksi jo ennen kun päästään ulosasti. Toimiiko sellaiset paksummat toppakintaat (mitkä pakkauksessakin oli) paremmin vai kannattaako vain ostaa monet lapaset ja vaihtaa uusiin aina kun kastuu? Haalarissa ei ole kääntöhihoja niin silsi vähän ongelma.

Meillä on 7 kk:n ikäinen vauva. Näillä n. 3-10 asteen keleillä olen pukenut hänelle vaunuihin sisävaatteet (= bodyn, housut ja sukat), villahaalarin, vk-haalarin, villasukat ja tumput, sekä tarvittaessa haalarin hupun alle vielä kypärämyssyn. Meillä on vaunuissa pehmeä, hyvin topattu kantokoppa, joten mitään makuupusseja tms. ei ole tarvittu siihen lisäksi.

[QUOTE="vieras";29033499]Meillä on 7 kk:n ikäinen vauva. Näillä n. 3-10 asteen keleillä olen pukenut hänelle vaunuihin sisävaatteet (= bodyn, housut ja sukat), villahaalarin, vk-haalarin, villasukat ja tumput, sekä tarvittaessa haalarin hupun alle vielä kypärämyssyn. Meillä on vaunuissa pehmeä, hyvin topattu kantokoppa, joten mitään makuupusseja tms. ei ole tarvittu siihen lisäksi.[/QUOTE]

Lisäyksenä vielä - kaupassa on riittänyt, kun avaa haalareista vetoketjut, mutta kotona sisällä en antaisi jatkaa unia noissa vermeissä ylikuumenemisvaaran takia.

Tumppuasiaan en osaa ottaa kantaa, meillä haalarin hihat on niin pitkät että poju ei kunnolla yletä lutuuttamaan hanskojaan...

Meidän 4kk on nukkunut sisävaatteissa+tekoturkishaalarissa+äitiyspakkauksen makuupussissa. On ollut kypärämyssy hupun lisäks ja villatumput. Ei ole ollut hikinen, eikä kylmä herätessään.

Meillä vauva 6kk. Body ja sukkahousut, ohut haalari joka on näköjään 100% polyesteria, vuorillinen fleecehaalari, villasukat, puuvillatumput ja villatumput ja äitiyspakkauksen makuupussi

Ai joo ja vielä on päässä sellainen pamperspakkaukseta tullut ohut puuvillalakki, kuitenkin se fleecehaalarin huppu päässä ja on tosiaan siellä makuupussissa

siinä+5 asteen tietämillä Helpoin vaihtoehto olis laittaa se vauva vaan äitiyspakkauksen toppahaalariin. Siinä kun ne kääntöhihat ja lahkeet löytyy. Sitten puuvillainen kypärämyssy ja joku pipo siihen päälle. Ei makupussia enää tuohon päälle sitten toki kun on vielä plussan puolella. Kaupassa sitten avaat sen haalarin ja nyppäät pipon pois päästä, jos vauva sen antaa tehdä heräämättä. Äp toppahaalarissa on kaks vetoketjua (muistaakseni vielä siinä uudessakin) niin sen saa kunnolla auki kaupassa. Mitään kauluria en ole koskaan käyttäny vauvalla vaan aina noita kypärämyssyäjä, joita meillä on sekä puuvillaa että merinovillaa kelin mukaan.

Yks ilmeinen vaihtoehto mikä nyt tulee mieleen on laittaa lapselle tutti suuhun niin ei syö hanskoja?

Kiitos vastauksista!! Tuntuu olevan tosi hankala miettiä mitä pukisi vauvalle päälle kun itse olen aika helposti paleleva eli täytyy olla jo aikaisin syksyllä myssy, hanskat, vuorellinen villakangastakki jne. Sitten taas vaunuihin ei tuule samalla lailla niin sekin hankaloittaa :)

Täytyisi kyllä katsella saisiko jostain hankittua sellaisen kovan suojaverkon vaunuihin niin uskaltaisi jättää ulos nukkumaan päikkäreitä. Meillä pihassa"reviiriään puolustavaa" orava sekä kaksi naapurin kissaa tuntuu viihtyvän meidän pihalla. Nukkuvat ajoittain terassipöydällä, kiipeilevät puussa jne. eli en ole siksi uskaltanut jättää vauvaa ulos nukkumaan kun en tiedä kuinka paljon noita kissoja ja oravia saattaisi houkuttaa vaunut.

voi harmi jos ne elukat kiusaa!! meidän vauveli nukkuu nyt ilmojen viilennyttyä tosi hyvin ulkona :) onhan siinä pukemista monta kertaa päivässä, mutta saapahan raitista ilmaa kun nukkuu ulkona. meilläkin tuossa lintuja ja joskus harvoin olen oravan nähnyt ja harvoin kissakin näkyy, mutta ihan hyttysverkon kanssa olen uskaltanut jättää. ja nyt tietysti vielä sadesuoja ja välillä sateella harso eikä hyttysverkko.

Yhteistyössä