vauva putos (?) yöllä sängystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rutku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rutku

Jäsen
06.03.2008
56
0
6
Oonko maailman huonoin äiti? Siltä ainakin tuntuu.

Meijän 6kk vanha vauva laitetaan aina illalla omaan pinnkseen nukkumaan, mutta kun ekan kerran herää tissittelemään ni sillon jää viereen koska mä taidan useemmiten nukahtaa ennen sitä. Ja näitä tissittelyjä siis edelleen tapahtuu 2-5 kertaa yössä. Taijan siis olla huvituttina...joo tiedän. Mut vaik kuinka yritän ni en pysy hereillä sen aikaa et nukkus uuestaa ja saisin taas omaan sänkyynsä. Jos hereillä laitan sen sinne ni huuto on melkonen.

Oon ympäröiny sängyn kaiken maailman esteillä et vauva ei pääsisi tippuu: toisella puolella pinnis, jalkopäädyssä isokasa tyynyjä ja sit mä tietty toisella laidalla. Mies on tyytyny nukkuu patjalla ku on niin ahasta. No viime yönä se sit kävi! Heräsin kauheeseen huutoon klo 04. Vauva makas mahallaan lattialla. Siis kuinka se on mahalleen maahan mätkähtäny ja vielä mun yli menny niin et en herää? Vai oonko mä unen pöpperöissäni nostanu sen lattialle? Koska en muista sitä ees viereen ottaneeni. Loppu yönä sit en nukkunukkaan ku mietin tätä tapausta. Päätin et tästä lähin meen lattialle patjalle syöttää vauvan, jos nukahan ja en laita vauvaa takas pinnikseen ni eipähän ainakaan tipu.

Vauva siis osaa jo ryömiä ja ois kai pitäny tajuta et on vaan ajankysymys k tää tapahtuu. Mut seli seli, myöhästä katua. ONNEKS ei käyny mitään. Tai ainakin vauva tuntu olevan ihan ok. Ku otin syliin ni rauhottu heti.

Mut siis kysymykseni olikin et onks kellee muulle käyny näin? Nii ja toi meijän nukkumis judanssi on erikoinen, tiedän, mut meille on ihan sama mis nukutaan kuhan saahaan nukuttua.

:hug: mä en tiedä yhtään vanhempaa jolta ei olisi lapsi tippunut sängyltä, sohvalta tai jopa hoitopöydältä. ja tosiaan, olethan sä voinut puoliunissasi laittaa vauvan lattialle varovasti ja pikkuinen on siellä alkanut huudella sitten nälkäänsä.

oisko mahdollista siirtää sänkyä seinää vasten? meillä kun on sellainen systeemi että pinnis sivuvaununa+parisänky+jatkettava ja sängystä on otettu jalat pois, eli korkealta ei ainakaan tipahda jos sattuu mätkähtämään.

Et oo ainoo...mun poika teki sukelluksen sängystä 6kk iässä. Juuri tällanen tapaus että imetin ja nukahdin jolloin sängyn päädystä pääsi tippumaan. Meillä on sellanen makari että sänkyä ei saa kun yhdelle seinälle ja mitkään tyynyt eivät pidättele, äipän ylikin se menee jos haluaa.

No meillä ei ole pudonnut, mutta me nukuttiinkin lattiatasossa ja hoitotasoakaan en uskalla käyttää kuin ekan kuukauden jotta ei putoaisi. Mutta sänky lattian tasossa olisi minun ehdotus eli että ei ainakaan korkealta putoa. Muistelen, että siirsin patjat lattialle ja purin sängyn kun vanhin poika lähti liikkumaan. Oli itselläkin rauhallisempaa nukkua kun ei tarvinnut pelätä putoamista.

Kiitti kommenteistanne. Eilisen asiaa päässäni käännelleenä sanoin illalla miehelle et sängystä jalat pois. Ja niin nukuttiin kuin ennenkin, lähempänä lattiaa vaan. Aamu yöstä vauva oli taas matkalla sängynlaidalle kurkistelemaan, mut tälläkertaa mä havahduin siihen ku jalkojen yli yritti. Mut muuten nukuin hyvin ku tiesin et korkeelta ei putoo jos vahinko pääsee käymään. Miehellä alkaa kohta kesäloma, joten täytyy sit yrittää omaan sänkyyn ja yötissistä vierrottaa tota muksua.

Meillä vauva (vajaa 6 kk) tippui viime viikolla mökillä yöllä sängystä. Olin syöttänyt yhdenhengen sängyssä,muuten nukkui matkasängyssä, ja nukahatanut kuten aina. Heräsin tömähdykseen,onneksi oli matala sänky ja lattialla vauvalehtiä:) ja vaatteita pehmentämässä, ja vauva makasi lattialla selälleen ja alkoi tietysti itkemään. Rauhoittui nopeasti rinnalle ja minä myös:) Kotona meillä on parisänky ja vauva nukkuu pinnasängyssä. Aiemmin syötin molemmin puolin eli vauva oli joko keskellä tai lähellä reunaa, nyt syötän vain toisesta rinnasta jotta vauva on aina keskellä (syöttöjä on yleensä 1-2).

Yhteistyössä