Vauva pää alaspäin jo vkolla 28

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja annukka-80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

annukka-80

Jäsen
02.05.2007
315
0
16
Mulla on menossa vko 28+6 ja tänään neuvolakäynnillä hoitsu sanoi että vauva on jo pää alaspäin. Onko liian aikaista, eikös yleensä käänny vasta n. vkolla 36. Hoitsu sanoi ettei yleensä enää tässä vaiheessa käänny takaisin, eihän vain ennakoi ennenaikaista synnytystä :$ Ei kyllä onneksi ollut ainakaan kiinnittynyt.

Mullakin apautti noilla viikoilla oli vauva jo pää alaspäin muakvasti raivotarjonnassa,mut kiepahti vielä ympäri eli on nyt täysin poikittain mahassa. Ei se mikään sääntö ole,et vasta viikolla 36 kääntyis. Ennemmin mä olen kuullu just että näillä kolmenkympin tietämillä kääntyy. Ja voi kääntyä ihan hyvin vielä toisinki päin kun tilaa siellä vielä on. Sitte myöhemmässä vaiheessa tuskin paljon enää kääntyilee tilanpuutteen vuoksi. Eikä enteile mitenkään synnytystä tuo asento. Toivottavasti vaan vauva pysyy sulla nyt noin päin ni ei tartte myöhemmin murehtia ehtiikö kääntymään. Siihen kääntämiseen kun ei varmaan kukaan meistä halua päätyä..Kuuleman mukaan aika epämiellyttävä kokemus. =)

kiitti viesteistä, ei tarvitse turhaan murehtia :) Itse asiassa hyväkin että jo kääntyi, ei tosiaan tarvii huolehtia mahtuuko enää loppuvaiheessa kääntymään kun ei tuota pituutta ole itsellä yhtään liikaa... No, pysyisi sitten kanssa tässä asennossa ;)

Mulla oli vauva rakenneultrasta asti aina pääalaspäin, mutta viime neuvolassa rv32 olikin kääntynyt perätilaan. Jännityksellä odottelen huomista neuvolaa, kummin päin siellä nyt ollaan. En ole ainakaan tuntenut, että isompia käännöksiä olisi tehty..

Minulla myös ollut kaksi edellistä rv 28 eteenpäin pää alaspäin. Toinen syntyi 40+0 ja toinen 40+1.

Toisesta vielä kaikki katsoivat, että ei ole vielä mikään kiire tulla ulos, kun ei ollut laskeutunut, vaan maha oli tosi "pystyssä" vielä laskettuna päivänäkin, mutta syntyipä poika kuitenkin aamuyöllä klo 3.00, eli vain kolme tuntia myöhästyi määräjasta ...
Että eipä noihin merkkeihin kumpaankaan suuntaan juuri parane luottaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Hemu2:
Mulla oli vauva rakenneultrasta asti aina pääalaspäin, mutta viime neuvolassa rv32 olikin kääntynyt perätilaan. Jännityksellä odottelen huomista neuvolaa, kummin päin siellä nyt ollaan. En ole ainakaan tuntenut, että isompia käännöksiä olisi tehty..

Näin mullakin.. Oli aina pääalaspäin, mutta sitten kiepsahti perätilaan joskus rv 32 tienoilla. Ja perätilassa edelleen...rv 37+1.. sektio 2 viikon päästä. Ei onnistunut kääntäminen.

Mulla kaikissa neuvolatarkastuksissa ollut pää alaspäin mutta nyt viime aikoina olen pistänyt merkille että vauva taitaakin olla kääntynyt perätilaan (nyt rv 34). Tietääkseni se pystyy siellä vielä pyörimään ja hyörimään jonkin aikaa.

Yhteistyössä