Vauva on 10kk, enkä muista milloin olen viimeksi saanut

  • Viestiketjun aloittaja mamitsu kahdelle
  • Ensimmäinen viesti
mamitsu kahdelle
syödä yhtä ateriaa nauttien.
Aina pitää nousta kesken syönnin tekemään milloin mitäkin. Sitten on jatkuvasti vatsavaivoja ja vauvalla myös (hotkin ja maito ilmeisesti huonolaatuista kamaa).
Ensi vuoden puolella palaan takaisin työelämään, niin joskohan sitten saisin yhden aterian nautiskella rauhassa. :(
 
Mää meen töihin aina tuntia aikaisemmin kuin olisi pakko ja syön sitten oikein nauttien ateriani siellä =D Tosi hyvä konsti saada syödä rauhassa. Kotona ei onnistu millään syömiseen keskittyminen kun tuo taapero järjestää koko ajan toimintaa tai kinuaa sitä mun ruokaani...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tigrita:
Mää meen töihin aina tuntia aikaisemmin kuin olisi pakko ja syön sitten oikein nauttien ateriani siellä =D Tosi hyvä konsti saada syödä rauhassa. Kotona ei onnistu millään syömiseen keskittyminen kun tuo taapero järjestää koko ajan toimintaa tai kinuaa sitä mun ruokaani...
:D
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Mitäs se lasten isä sillon touhuaa, kun sinä syöt ja touhuat lasten kanssa?
On töissä tai syö itsekin. Meillä syö kaikki ruoka-aikana ja kukas muu se joustaa kuin äiti...
No höh.
Miehen tisseistä ei tuu maitoa. Se on hyvä syy pestä kätensä vauvan hoidosta, eikös niin. :/
 
Miksi sun pitää nousta sit, mikset istuta vauvaa pöydän päähän katselemaan kun syötte ja syömään yhtäaikaa kun te? Maissinaksu käteen jos vielä syö eri aikaan kun muut, tuon ikäisen voisi kyllä rytmittää samalle ruoka-ajoille kun kaikki muutkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Mitäs se lasten isä sillon touhuaa, kun sinä syöt ja touhuat lasten kanssa?
On töissä tai syö itsekin. Meillä syö kaikki ruoka-aikana ja kukas muu se joustaa kuin äiti...
No höh.
Miehen tisseistä ei tuu maitoa. Se on hyvä syy pestä kätensä vauvan hoidosta, eikös niin. :/
Nojoo ehkä alussa imetys sitoo äitiä enempi mutta eihän nyt 10kk tarvii enää koko ajan tissejä, suurin osa ajasta on jo muuta kuin vauvan syöttämistä :)
 
suvi
meillä vähän sama juttu. syö samaan aikaan mutta eihän poju vielä itte syö niin minähän syötän ja oma ruoka kylmenee..
olen kyllä koittanu et eka syötän pojun ja jätän siihen syöttötuoliin ja kun alan itse syömään niin annan vaikka marie keksin mutusteltavaks jälkkäriks
 
vieras
Siis todella suuri tekosyy imetys! 10 kk syö tissiä maks 5 kertaa päivässä, täytyykö joku niistä kerroista olla just kun syötte??? Ja tosiaan, niin kuin joku sanoi, lapset mukaan pöytään.
 
Ton ikäinen kai istuu jo pöydässä. Meillä ainakin.....tosin ei se syöminen silloinkaan niin rauhallista ole, mutta kaikkeen tottuu.
Nyt saa jo ihan rauhassa syödä kun toinen on koulussa ja nuorempikin yli kolme.
Muitan kyllä nuo ajat. Me syötiin usein miehen kanssa vuorotellen sitten niin ei tartte hotkia.
 
hop
Onko eka lapsi? Muistan itse ajatelleeni noin myös esikon kohdalla. Nyt toinen lapsi 7kk ja en nyt muista että oisin mäkään syönyt "rauhassa" tuolla tavalla kuin varmaan tarkoitit, mutta lapsi on syönyt samaan aikaan muun perheen kanssa siitä asti kun syöttiksessä pystyi istumaan, ja siinä mä samalla syöttelen kun syön itsekin, mies vahtii sit esikon syömisiä enempi ja ei ole mikään ongelma ollut. En enää oletakaan että ihan hetkeen saan "täysin rauhassa syödä" - tai sit pitää mennä kodin ulkopuolelle ilman lapsia syömään. Mutta muutama vuosi eteen päin niin kyllä sitä on sitten kaikkeen taas ihan eri lailla aikaa.
 

Yhteistyössä