vauva omaan huoneeseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Minkä ikäsenä teidän vauvat nukkuneet omassa huoneessaan?

Meidän poika on 5kk ja mietin että olisikohan aika siirtää hänet omaan huoneeseen nukkumaan...? meillä sen verran menoa omassa makuuhuoneessa (en puhu nyt seksistä) iltaisin, ja häiritsemme todennäköisesti vauvan unia ja mietin että olisiko omaan huoneeseen siirtyminen paras ratkaisu vauvan kannalta. Täysimetän ja vauva syö yöllä 2-3 kertaa, mutta tästäkin pyrimme pois kohtapuolin unikoulun avulla. Tarkoitus olisi että vauva voisi nukkua 6-8 tuntia putkeen ja syödä kerran ja jatkaa yöunia yhden syötön jälkeen.

Pliis yrittäkää olla lyttämättä tätä aloitusta nyt heti alkuun, ja ymmärtäkää että kaikilla ei ole samanlaiset vauvat ja mahdollisuudet kuin toisilla.

Hei!

Itekkin vasta alkaja ja neuvolassa sanoivat ainakin että n. puolen vuoden iässä saisi nukuttaa vasta omassa huoneessa. Luulen, että siinä vaiheessa kun oma vauvasi osaa vaivatta kääntyä masulta selälleen ja toisinpäin niin itse uskaltaisin vasta sitten nukuttaa omassa huoneessa. Kannattaa alkaa antaa kiinteitä jos haluat yö unien olevan pitempiä. Meillä vauva alkoi heti nukkua paremmin yöt kun sai jotakin muutakin kuin vain maitoa. Esim maissi tai peruna mössöllä tai muulla vastaavalla voisi olla hyvä aloittaa :)

meillä poika oli 5kk kun siirtyi omaan huoneeseen, ihan siitä syystä että häirittiin toistemme unia
heräämiset väheni huomattavasti sekä pojan että mun osalta.

Meillä molemmat lapset on menneet omaan huoneeseen nukkumaan heti kun tultiin sairaalasta kotiin. Syynä mun uniongelmat, en olisi saanut nukuttua hetkeäkään jos vauva olisi ollut samassa huoneessa.

kokeilkaa.. Jos ei toimi, niin palatkaa takaisin vanhaan systeemiin ja kokeilkaa taas parin kuukauden päästä uudelleen. Saattaa olla että toimii hyvin teillä, mutta saattaa olla ettei toimi. Eipä täällä kukaan voi teidän vauvaa tuntematta sanoa onnistuuko vai eikö. Toisilla vauva nukkuu omassa huoneessa alusta lähtien.. Toisilla kolme vuotiaina.

Meillä 6 kk neiti nukkuu perhepedissä ja suunnitellaan omaan sänkyyn siirtämistä (siis samassa huoneessa meidän kanssa) kunhan yöheräämiset vähenevät. Herää siis 2-3 tunnin välein syömään (rintaruokinnassa öisin). Meillä näin, mutta te teette omalla tavalla. Tsemppiä! Ja kärsivällisyyttä rutkasti unikouluun :)

Minä kyllä yrittäisin ensin siirtää niitä menoja sieltä makuuhuoneesta pois, ennen kuin vauvaa. jos vauva kerran syö vielä 2-3 kertaa yössä olisi minusta turhan rankkaa käydä toisessa huoneessa imettämässä. 5kk ikäiselle ei todellakaan voi pitää mitään unikoulua eikä opettaa pois yösyömisistä vielä vähään aikaan. Ylipäätään tuo yhtäkkinen siirtyminen 6-8 tunnin uniin 2-3 yösyönnin rytmistä ei ole mahdollista ihan yhtäkkiä.

Voi näitä tuoreita meneviä äityleitä! Ihan sinä meinasit että vauva alkaisi nukkua noin, salli mun nauraa... Vauva ei ole kone joka toimii niinkuin äidille nyt sopisi. Sitten niitä masennukseen sairastumisia tulee kun on ihan epärealistiset odotukset vauvasta.

Kaikki vauvat ovat erilaisia, yksi nukkuisi vaikka pidempään, toinen ei millään. Ei voi pakottaa... Kuuntelisit nyt noin pienen viestejä ja miettisit vähän.

Voi näitä tuoreita meneviä äityleitä! Ihan sinä meinasit että vauva alkaisi nukkua noin, salli mun nauraa... Vauva ei ole kone joka toimii niinkuin äidille nyt sopisi. Sitten niitä masennukseen sairastumisia tulee kun on ihan epärealistiset odotukset vauvasta.

Kaikki vauvat ovat erilaisia, yksi nukkuisi vaikka pidempään, toinen ei millään. Ei voi pakottaa... Kuuntelisit nyt noin pienen viestejä ja miettisit vähän.

Sun tekstissäs on hieman ristiriitaisuuksia, salli sä mun nauraa! Huoh!

No odottaisin kans sen verran, että vauva kääntyilee itse sutjakkaasti vaikka unissaan. Ja ne yöunet pitenee useilla kun vauva syö kunnolla kiinteitä, ei heräile niin paljon yöllä nälän takia. Noin pientä ei kannata vielä hirveästi unikoulutella. Anna toisen kasvaa pieni hetki vielä, voipi yöheräilemiset vähentyä ihan omalla painollaan piankin.

Yhteistyössä