Vauva nukkuu todella huonosti yöt. Äiti väsyy. Apuja?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
huoh. miksi tuo ihminen ei vaan vois nukkua tyytyväisenä päivällä ja tyytyväisenä yöllä. sais omaa aikaa päivällä ja yöllä levättyä. sais ajoissa nukkumaan,vois ite käydä pitkässä suihkussa,syödä,katella töllöä rauhassa miehen kainalossa. painua sitten nukkumaan itsekin kun sille alkaa tuntua ja nukkua koko yön ja herätä levänneenä vaikka 8..Voihan vauvat! Mutta kivat teille kaikille neuvojille!

Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt äippä;27841280:
huoh. miksi tuo ihminen ei vaan vois nukkua tyytyväisenä päivällä ja tyytyväisenä yöllä. sais omaa aikaa päivällä ja yöllä levättyä. sais ajoissa nukkumaan,vois ite käydä pitkässä suihkussa,syödä,katella töllöä rauhassa miehen kainalossa. painua sitten nukkumaan itsekin kun sille alkaa tuntua ja nukkua koko yön ja herätä levänneenä vaikka 8..Voihan vauvat! Mutta kivat teille kaikille neuvojille!

Se nyt ei vaan vauvojen kanssa mee näin :D Eikä välttis myöhemminkään, meillä 3-vuotias kuopus valvoskelee edelleen öisin... mutta tsemppiä, ensimmäinen askel on asennemuutos.

Tuossa vielä linkki: http://www.mll.fi/vanhempainnetti/tietokulma/uni_ja_ravitsemus/uni/kotiunikoulu/

Muitakin versioita on olemassa, mutta ns. huudatusta en missään tapauksessa suosittele. Etsi tietoa asiasta ja kokeile - onnistut varmasti :)

en tiedä onko mun asenne vai mikä tässä nyt se hankaluus.. pieni ihminen on hankala tapaus ja pitäs pystyä ja osata kasvattaa hänestä kunnollinen ihminen.. En ehkä luota itseeni äitinä..

Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt äippä;27841241:
tänään LAITOIN yksille unille. Toiset unet nukku automatkalla..

Niinä päivinä kun tietää että on automatkoja niin sijoittaa ne reissut päiväuni aikaan tai sit jätät laittamatta päikkäreille ja nukkuu sitten autossa. Voisit kans sitä sängyssä nukittamista opettaa päivisinkin....

Koska se on vauva! Mitä sä oikein kuvittelit? :D

oikeesti. jos mä alan suunnitella kaiken lapsen unien aikatauluttamiseen,ei tule mun elämästä mitään! En mä osaa! :'( Noh,kauppaankin lähetään yleensä koko perheen voimin kun mies on tullut töistä ja kun jaksaa lähtee..En mä osaa suunnitella vauvan unien sijoittamista kauppareissua silmällä pitäen. Ja siis vauva nukahtaa aina autoon,vaikka ajan neuvolaan n. 5 min. matkan..

Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt äippä;27841321:
en tiedä onko mun asenne vai mikä tässä nyt se hankaluus.. pieni ihminen on hankala tapaus ja pitäs pystyä ja osata kasvattaa hänestä kunnollinen ihminen.. En ehkä luota itseeni äitinä..

Sori nyt mut sulla on kyllä asenneongelma. Sun pieni ihminen EI ole hankala tapaus.

[QUOTE="Vieras";27841338]Koska se on vauva! Mitä sä oikein kuvittelit? :D[/QUOTE]

jep. tuo viesti nyt oli vaan haaveilua ja haaveen/toiveen/ajatuksen lentoa. Tuumailua..

[QUOTE="Jenis";27841277]AP vaikuttaa sen verran väsyneeltä, että jotain kannattaa kokeilla. Vai mitä?[/QUOTE]

Voi? Eikö saa sitten sanoa, ettei tuo välttämättä tepsi (kun se ei välttämättä tepsi).

Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt äippä;27841361:
oikeesti. jos mä alan suunnitella kaiken lapsen unien aikatauluttamiseen,ei tule mun elämästä mitään! En mä osaa! :'( Noh,kauppaankin lähetään yleensä koko perheen voimin kun mies on tullut töistä ja kun jaksaa lähtee..En mä osaa suunnitella vauvan unien sijoittamista kauppareissua silmällä pitäen. Ja siis vauva nukahtaa aina autoon,vaikka ajan neuvolaan n. 5 min. matkan..

Sitten menet aamulla sinne neuvolaan ja nukkui siinä matkalla tirsat! Paree opetella jos oikeesti olet väsynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt äippä;27841321:

Pieni ihminen on _vauva_. Tuollaisia ne on, ei ne ymmärrä että mamma tahtois välillä olla rauhassa. Sitä tarkoitin asennemuutoksella, on ihan turha haaveilla ruhtinaallisesta omasta ajasta ja piiiitkistä yöunista kun talossa on vauva. Niin se vaan menee. Kasvatuksen aika on sitten myöhemmin, nyt pitäis vaan pärjäillä se eka vuosi :D

[QUOTE="Vieras";27841369]Sori nyt mut sulla on kyllä asenneongelma. Sun pieni ihminen EI ole hankala tapaus.[/QUOTE]

ÄÄÄH!! Tarkoitin että pieni lapsi/vauva on haastava tapaus ylipäätään. Esikoisen kohdalla kaikki on uutta ja pelottavaa. Osaanko vai en.
Tänne ei kyllä pitäs mitään kirjotella kun lukeamaansa voi ymmärtää niin monella tapaa.. Ja lopuksi vaan mielensä pahoittaa kun ei saa asiaan ilmaistua tekstin muodossa niinkuin sen itse kokee jne.

Tilanne vaan huononee lapsen kasvaessa. Reilu yksivuotias nukkuu enää yhdet päikkärit, jotka jonain päivinä saattaa olla yllättävänkin lyhyet. Ja sitten yöllä noin 10-11 tuntia. Omaa aikaa jää siis päiväpäivältä vähemmän. Neljävuotiasta voi olla jo vaikea saada nukkumaan edes niitä yhtiä päikkäreitä ja yöunet eikun lyhenee. Meillä tokaluokkalainen ei nuku päivällä eikä illalla... Tervetuloa kerhoon!

Se on vauva... Minun yli vuoden ikäinen ei vieläkään nuku kunnolla, tosin hällä refluksia. On vaan pakko ollut asennoitua siihen, että nyt valvotaan tää aika elämästä. Sinnillä eteenpäin. Ja kyllä muakin vitutti neuvojat aikoinaan, kun supernukkujien äidit antoi hyviä neuvojaan, mutta mun vauva vaan ei nukkunut...

Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt äippä;27841392:
ÄÄÄH!! Tarkoitin että pieni lapsi/vauva on haastava tapaus ylipäätään. Esikoisen kohdalla kaikki on uutta ja pelottavaa. Osaanko vai en.
Tänne ei kyllä pitäs mitään kirjotella kun lukeamaansa voi ymmärtää niin monella tapaa.. Ja lopuksi vaan mielensä pahoittaa kun ei saa asiaan ilmaistua tekstin muodossa niinkuin sen itse kokee jne.

Täällä on annettu paljon hyviä neuvoja mutta kun susta ne on kaikki jotenkin hankalia toteuttaa. Kuinka paljon sä tiesit lapsiperheen arjesta ennen omaa lasta?

[QUOTE="Neljän äiti";27841393]Tilanne vaan huononee lapsen kasvaessa. Reilu yksivuotias nukkuu enää yhdet päikkärit, jotka jonain päivinä saattaa olla yllättävänkin lyhyet. Ja sitten yöllä noin 10-11 tuntia. Omaa aikaa jää siis päiväpäivältä vähemmän. Neljävuotiasta voi olla jo vaikea saada nukkumaan edes niitä yhtiä päikkäreitä ja yöunet eikun lyhenee. Meillä tokaluokkalainen ei nuku päivällä eikä illalla... Tervetuloa kerhoon![/QUOTE]

vauva-aikaa tarkotin.tiedän kyllä ettei 4v nuku,se on sit ihan eriasia..:headwall:
kohta aletaan sanoa että mitäs hankit vauvan kun oman ajan perään haikailet..ääh..vauvaa odoteltiin melkein 9v..

Ihan yhtä surkea, kun me kaikki muutkin sen ekan kanssa. Ja se eka on sun vaikein lapses koko elämänsä. Ainakin vielä tokaluokalla...

Häntä pystyyn nyt! Sä pärjäät ihan varmasti. Ota nyt jo se iltavapaa ja puhelin kouraan ja soita nyt puupää jollekin mummolle tai kenelle tahansa. Kyllä ne yhden illan pärjään. Sä tartteet pari tuntia lomaa sun muksusta.

[QUOTE="Vieras";27841422]Täällä on annettu paljon hyviä neuvoja mutta kun susta ne on kaikki jotenkin hankalia toteuttaa. Kuinka paljon sä tiesit lapsiperheen arjesta ennen omaa lasta?[/QUOTE]

kiitos tästäkin kommentista. sä vissin tiesit kaiken,eikä mikään yllättäny..? olit varautunu kaikkeen. Kaikki niksit oli hallussa?

Yhteistyössä