Vauva lattialle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Minkä ikäisenä olette alkaneet pitää vauvaa lattialla? Meillä on vauva 3 viikon ikäinen ja sylissä tuo lähinnä vielä kulkee. Neuvolassa vaan kysyivät, että olemmeko jo pitäneet vauvaa vatsallaan lattialla ja hiukan jäin asiaa ihmettelemään, että joko näin pikkuinen tosiaan lattialle viltin päälle.

Kyl oli tossaiässä jo hetken täkin päällä. Vaikka paljon asui sylissä. Selällään köllötti ja katteli. Poika oli tosi jäntevä jo syntyjään ja tykkäsi maata esim lelukaaren alla.

Parin-kolmen viikon iästä kyllä olen laittanut lattialle opettelemaan fysiikan lakeja :) Siis painovoimaa vastaan taistelemaan. Aikaisin ovatkin oppineet päätä kannattelemaan. Sieltä myös näkee hyvin ympärilleen, viihtyvät paremmin ja oppivat katselemaan.

meillä ei viihtynyt lattialla edes lyhyitä aikoja itsekseen, aikalailla sylissä oli. Pikkuhiljaa siitä sitten. Kuuntele vauvaasi, älä suotta huudata toista lattialla jos ei siinä viihdy. Kyllä sitten ajan kanssa.

Muistathan suojata lapsen vedolta.. meil on niin vetoiset lattiat (vanha talo), että olen makuuttanut lasta pöydänpäällä (tietty valvotusti) ite esim. juonut samalla kahvia vieressä ja pitänyt pepusta kiinni.. tai sit olen tuonu pikku pinniksen keittiöön ja antanu kölliä siinä. Yks hyvä köllimispaikka on saunassa (kun sauna lämpiämässä) ennen kylpyä

Meillä rupesi olemaan sitten, kun siinä alkoi viihtyä. Elämän neljä ekaa viikkoo huusi kurkku suorana, jos ei ollut sylissä. Sitten alkoi kuitenkin viihtyä lattialla ja siellä silloin köllöteltiinkin, kun viihtyi. Katseli lelukaarta mielellään.

Yhteistyössä