Vauva lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoli

Vieras
3kk ikäinen on kovassa flunssassa, makuuasennossa on kovin tukkoinen ja rohisee ja röhisee, limaa kurkussa ja räkää nenässä. Sylissä vähän pystymmässä nukkuu ihan hyvin. Syönyt on ihan ok, kuitenkin hieman tavallista huonommin ja pulauttelee ehkä vähän runsaammin kun räkää on kurkussa. Lisäksi vatsa on sekaisin, piereskelee ja kakkaa on vetistä, sitä ei kuitenkaan tule järjettömästi. Hikoilee, lämpöä vähän, kainalosta 37,2 vaikka normaalisti kainalosta 36,8. Aivastelee ja yskii, silmät vuotaa.Levoton, mutta rauhoitettavissa. Itkeskelee hieman. Oireet alkoi perjantaina, pitäisikö huomenna käydä päivystyksessä vai maanantaina lääkärissä jos vielä on kipeä?

no jos vauva syö kohtuullisesti ja ei huuda suoraa huutoa tai mee veltoksi tai jos kuume ei nouse yli 38 nii en mä vielä menis. Tavis flunssaa tuo kuulostaa olevan. Laita keittosuolatippoja nenään ja ime nenäfriidalla että saa paremmin syötyä ja panadolia suppona.

Mun mielestä, jos syö normaalisti ja pissaa, ei tarvii vielä mennä lääkäriin. Ja tietysti hengen pitää myös kulkea :) Onko sulla niistäjää ja suolatippoja, että saat pienen oloa helpotettua? Jos vauva menee käsittelyaraksi, on syytä mennä lääkäriin.

ei ne siellä tilannetta sen paremmaksi saa muutettua. sanovat vaan, et kun ei kuumetta ole jne..
(ei ton ikäseltä muuten kainalosta saa luotettavasti mitattua?)

Mä oon mitannut alusta asti kainalosta, tiedän että pepusta on korkeampi, mutta tärkeintä lienee se että mittaa aina samasta paikasta, niinkuin esim. nyt tiedän että tuo 37,2 on kainalosta vähän tavallista korkeampi meidän vauvalle, kun se normaalisti on 36,8 +/- 0,1. Enpä muuten muistanut että maanantaikin on pyhä.

lääkäri sanoi, että kun pienellä vauvalla räkä on vihreää ja kuivuu nenän pieleen, niin on syytä käydä näyttämässä. tämä oli siis lastentautien erikoislääkäri.

Keittosuolatippoja ja niistäjä on käytössä, helpottaa vähän. Relatippoja olen antanut noihin vatsaoireisiin (jotka käsittääkseni kuuluvat näin pienen virusflunssaan). Itsellänikin oli juuri flunssa ja vierailtiin serkkulassa, jossa oltiin tietämättäni flunssassa. :(

[QUOTE="vieras";22594669]lääkäri sanoi, että kun pienellä vauvalla räkä on vihreää ja kuivuu nenän pieleen, niin on syytä käydä näyttämässä. tämä oli siis lastentautien erikoislääkäri.[/QUOTE]

Räkä on kirkasta, joukossa valkoisia maitoklimppejä ja välillä niistäjällä saa ongittua vihertävän klimpin sieltä nenästä pitemmältä.

[QUOTE="a p";22594875]Jos tilanne pysyy samana, uskaltaisiko katsella tiistaihin asti? Kivasti tuli muuten flunssa heti rokotereaktioiden perään. :([/QUOTE]

Mun mielipide on, että jos yhtään rohisee alle vuoden ikäinen, olen heti lääkärissä. Mulla 5kk vanhana esikoinen oli yli viikon sairaalassa lisähapella yms. RSV:n takia, joka myös räkätautina tunnetaan.

Mun mielipide on, että jos yhtään rohisee alle vuoden ikäinen, olen heti lääkärissä. Mulla 5kk vanhana esikoinen oli yli viikon sairaalassa lisähapella yms. RSV:n takia, joka myös räkätautina tunnetaan.

Rohisee vain kun on makuulla, nyt esim. nukkuu sylissä pää vähän koholla ja hengittää rauhallisesti ja tasaisesti. Nenän niistämisen jälkeen pystyy makuullakin olemaan kunnes nenä vetää taas tukkoon. Jos hengitys olisi työlästä tai vauva jotenkin vetelän oloinen, olisin jo sairaalassa. Olen seuraillut hengitystiheyttä ja se on ihan ok. Voisin varmaan huomenna soitella päivystykseen ja kysyä mielipidettä.