vauva ja yli-innokas koira

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meidän koira on vähän turhan innokas uuden tulokkaan suhteen. Se on vauvasta kovin kiinnostunut, haluaa haistella ja katsella sitä loputtomiin, vinkuu vauvan sängyn vierellä, vinkuu kun imetän, vinkuu hyvin levottomasti jo vauva vinkuu.

En odottanut ihan tälläistä reaktiota... suljen koiran aina pois huoneesta kun imetän tai laitan vauvan sinne nukkumaan, yleensä raapii ovea jos olen itse sisällä, jos vauva jää yksin huoneeseen niin koira makaa oven takana ja tuijottaa ovea.

Onko muilla ollut samoja ongelmia, vinkkejä siihen miten koiran käytökseen tulisi suhtautua? yritän olla huomioimatta vinkunaa, ja tietyissä tilanteissa suljen koiran pois tilasta (esim. imetys) Ja mistä tuollainen käytös kumpuaa? muista vauvoista se ei ole koskaan ollut kovinkaan kiinnostunut.

[QUOTE="vieras";26847721]koira on poika, leikattu kylläkin :P ihan seurakoira[/QUOTE]

Nojoo, ajattelisin että tuo on aika normaali tilanne uuden ihmisen saapuessa perheeseen. Koira on laumaelukka ja se nyt on ihmeissään uudesta lauman jäsenestä, ei tiedä välttämättä miten siihen pitää suhtautua, mikä sen paikka laumassa on jne. Jospas se siitä rauhottuu ajan kanssa. Teidän pitää vaan näyttää koiralle miten vauvan kanssa ollaan ja että koira on vauvan alapuolella.

• Tykkää
Reactions: Maija1004
[QUOTE="vieras";26847802]Sitäs mä tässä vähän kyselenkin, että miten noi käytännössä sen voisi koiralle näyttää, muuten kuin ehkä mainitsemillani keinoilla.[/QUOTE]

En tiedä oppiiko koira olemaan vauvan kanssa, jos se suljetaan pois tilanteista. Toimisiko jos koiraa kieltää kun vaikka vinkuu vauvan lähellä? Kieltää ja komentaa pois. Ohjaa muihin puuhiin, syömään luuta tms. Kehumalla koiraa kun sievästi haistelee vauvaa.. Itse täytys myös olla rauhallinen, jos vauvan kanssa hössöttää, se koira voi aistia sen ja olla senkin takia levoton.