Vauva ja taapero perhepedissä

Olemme perhepeti-ihmisiä. Esikko vajaa 2-vuotias, vauva kolmeviikkoinen. Muuten sujuu hyvin, ei pahoja mustiskohtauksia tmv., mutta YÖT... Joinakin öinä (ei kaikkina) esikko herää kesken kaiken ja HUUTAA kuin puukossa äitiä, maitoa jne. Isi ei tietystikään kelpaa. Yleensä herääminen tapahtuu silloin kun vauva on rinnalla, vaikka vauva ei ehdi juurikaan äännellä ennen kuin lykkään hänelle rinnan suuhun. Silloin en heti pysty ottamaan esikkoa syliini, ymmärrettävistä syistä....

Muilla vastaavia kokemuksia? Miten selvisitte? Eka vaihtoehto ei todellakaan ole esikon siirtäminen omaan sänkyyn/omaan huoneeseen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.08.2006 klo 18:49 vieras kirjoitti:
Kyllä perhepedissä sitten mahtaa olla mukavaa.Nauttikaa vaan siellä olostanne täysillä.Ei kai teillä mitään ongelmia voi olla?
:x

Kysyin mielestäni asiallisen kysymyksen.

Perhepeti on meidän valintamme, teidän perheenne valinta voi olla toinen.

 
Missä järjestyksessä te nukutte sängyssä? Voisiko lapset ainakin pitää mahd. kaukana toisistaan? Vaikka et haluaisikaan, ehdotan kuitenkin sivuvaunua tai esikolle omaa sänkyä vaikka samaan huoneeseen. Luulen että hetken päästä ette mahdu kaikki sänkyyn ja kaikkien unista tulee pinnallista.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.08.2006 klo 20:29 Vieras kirjoitti:
Missä järjestyksessä te nukutte sängyssä? Voisiko lapset ainakin pitää mahd. kaukana toisistaan? Vaikka et haluaisikaan, ehdotan kuitenkin sivuvaunua tai esikolle omaa sänkyä vaikka samaan huoneeseen. Luulen että hetken päästä ette mahdu kaikki sänkyyn ja kaikkien unista tulee pinnallista.
Sängyn leveys 240cm, tilanpuute ei ongelma....
 
mulla ei ole miestä joten teillä on luultavasti vielä ahtaampaa kuin meillä. eli meitä on perhepedissä minä ja 4 vuotias ja reilu 1 vuotias. esikolla oli kans alussa äitin ikävää ja ei voinu enää kainaloon ottaa ku uus laps oli vallannut sen. meillä mahtui esikoinen nukkuun poikittain niin et laittoi päänsä samalle tyynylle minun kanssa. tai annoin nukkua käden päällä vaikka nuorempi imikin rintaa samalla. kyllä se siitä ajan kans helpottaa kun jaksatte vain käydä ne heräämiset läpi. ainahan lapsilla on niitä kausia että heräilee yöllä. nukkui ne sitte missä tahansa. mutta toi rauhoitti meillä kun vanhempikin sai ängetä ihan lähelle. kun muualle ei mahtunut niin pääpuolelle:)
nyt esikoinen nukkuu koko yön heräämättä kiltisti omalla puolella. on nukkunut jo pitempäänkin. eli kyllä se siitä.
 
:flower: Kiitos asiallisista vastauksista!

Ajattelinkin, että yöheräilyjä/univaikeuksia/nukkumisongelmia esiintyy kausittain oli nukkumistapa sitten mikä tahansa. Vertaistuen puute oli suurin ongelmani :D

Muuten menee järjettömän hyvin - ehkä juuri siksi että nukumme perhepedissä :wave: (terkkuja vaan sille ekalle "vieraalle" jonka "naseva kommentti" oli taas sarjassamme niitä "HALOO??!! -heittoja).

:)
 

Yhteistyössä