Vauva itki, en herännyt

Jääkö tällaisesta vauvalle muistikuvaa tai "traumaa"? Laitoin eilen vauvan 3,5kk aamun ekoille päikäreille parvekkeelle, jätin oven auki ja menin itse tirsoille makkariin. Kuinka ollakaan, parvekkeen oven edessä ollut kenkä ei ollutkaan pitänyt vaan ovi oli painautunut kiinni. Kun ekan kerran heräsin, parvekkeelta ei kuulunut mitään, jatkoin tirsoja n. 25min ja kun heräsin, vaunuista kuului aivan hillitön kiljunta-itku, ikinä en ole kuullut vastaavaa! Ryntäsin parvekkeelle, otin vauvan syliin, oli raukkaparka aivan hikinen! En tiedä, kauanko oli ehtinyt huutaa. Piti rauhoitella n. 10min ennen kuin suostui imemään tissiä. Sitten olikin jo taas oma hyväntuulinen itsensä. Tippa tosin meinasi äidillä tulla linssiin, kun tuolla tavalla itkettää pientä. Vieläkin tulee surku kun ajattelee... :'(

No ei varmana oikeasti mitään pahaa tapahtunut, ellei päässyt kuivumaan lapsi??

Ite en koskaan pystynyt menemään sisälle nukkumaan jos muksu nukkui ulkosan, eli silloin kun olin itse unien tarpeessa nukutin muksunkin sisälle... vaikka mulla oli myös itkuhälytin käytössä.

tuskin kerran kiljumisesta traumoja jää..Jos vauva toistuvasti ja aina vaan jää vastausta vaille, hän lopettaa itkemisen ja tyytyy kohtaloonsa. SIe et kuulosta semmoselta äiteeltä joka siihen alkais :hug:

eräs äiti
Minulla kävi toisen lapsemme kanssa niin,että laitoin hänet parvekkeelle ja itkuhälyttimen vaunuihin.
Parvekkeen ovenkin jätin raolleen.
Laitoin keittiössä kaikessa rauhassa ruokaa,liesityyletin hurisi,mankka päällä (ei isolla) jne.
Oletin lapsen nukkuvan hyvin kun hälyttimestä ei kuulunut mitään.
Kun olin saanut ruoan valmiiksi palasin olkkariin ja vauva huusi kita suorana.
Nostin äkkiä vaunuista ja rauhoittelin aikani kunnes tyyntyi.
Myöhemmin päivällä törmäsin pihallla naapuriin joka sanoi meinanneensa soittaa minulle,että onko kaikki kunnossa kun vauva niin pitkään itki parvekkeella.
Sanoin että olisi ihmeessä soittanut,etten tosiaankaan antanut tarkoituksella huutaa vaan etten ollut itkua kuullut.
Esikoinen oli vaihtanut lähettimen eri kanavalle kuin vastaanottimen =/
Mutta ei siis lapselle ainakaan vaikuta mitään traumoja siitä jääneen ja hän jo 2v.
Ihan hyvin nukahti jatkossakin jne.
Sen jälkeen olen aina tarkastin että molemmat ovat samalla kanavalla ja käyn vielä varmuudeksi välillä kurkkaamassa.

Yhteistyössä