H
huono äiti?
Vieras
Mistä kummasta mahtaa johtua, kun meidän 4kk vanha tyttö itskeskelee mulle välillä, siis samaan tapaan kuin ihmisille, joita vierastaa? Vierastaminen muita kohtaan alkoi n. 2,5 kk iässä, nyt alkanut välillä itkeä kovia ääniäkin :-/ (esim. toisten lasten metelöintiä, jos yhtäkkistä). Ekan kerran vauva alkoi itkea mua, kun tulin suihkusta enkä ollut kammannut hiuksiani... Joo, mahdoin olla kamala näky... Toisella kerralla vauva oli isänsä hoidossa 2h, kun itse kävin asioilla. Vauva nukkui kun tulin, heräsi kuitenkin hetken päästä, isä haki sängystä sitteriin seurakseen. Kun menin vauvaa moikkamaan, tapitti eka mua tiiviisti, sitten suupielet kääntyi alaspäin ja alkoi melko kova itku (muuttui vähän kiukkuisen oloiseksi itkuksi hetken päästä). On kuitenkin rauhoittunut näillä kerroilla syliini hetken itkeskeltyään.
Nyt olen alkanut vähän "pelkäämään" vauvan reaktioita, että koska se mahtaa taas "pelätä" mua :-( Olen kuitenkin vauvan ensisijainen hoitaja ja mielestäni (muidenkin) vauva on hyvässä ja rakastavassa hoidossa. Vauvan isä osallistuu myös aktiivisesti hoitoon, minkä töiltään ehtii, esim. iltaisin ja viikonloppuisin ja ollut reilun kuukauden ajan lomalla vauvan syntymän jälkeen. Osallistuu myös syöttöihin päivittäin, vauva syö siis pullosta (syönyt alusta lähtien, rinta kelvannut vain hyvin satunnaisesti). En muista, että vauva olisi isälleen itkenyt tuollain.
Mistäköhän mahtaa johuta, kellään kokemuksia/ideoita? Tulee vähän huono äiti -olo, kun oma lapsi reagoi tuollain äitiinsä.
Nyt olen alkanut vähän "pelkäämään" vauvan reaktioita, että koska se mahtaa taas "pelätä" mua :-( Olen kuitenkin vauvan ensisijainen hoitaja ja mielestäni (muidenkin) vauva on hyvässä ja rakastavassa hoidossa. Vauvan isä osallistuu myös aktiivisesti hoitoon, minkä töiltään ehtii, esim. iltaisin ja viikonloppuisin ja ollut reilun kuukauden ajan lomalla vauvan syntymän jälkeen. Osallistuu myös syöttöihin päivittäin, vauva syö siis pullosta (syönyt alusta lähtien, rinta kelvannut vain hyvin satunnaisesti). En muista, että vauva olisi isälleen itkenyt tuollain.
Mistäköhän mahtaa johuta, kellään kokemuksia/ideoita? Tulee vähän huono äiti -olo, kun oma lapsi reagoi tuollain äitiinsä.