ja tervetuloa kaikille uusille! =) =) Ihanaa, kun saa jakaa näitä haaveita ja ajatuksia muiden kanssa, joilla sama tilanne - että syystä tai toisesta ei haaveita vielä aktiivisesti yritetä toteuttaa.
Tuosta ikäkysymyksestä, mulla on eräs nuori tuttu, jonka vanhemmat ovat saaneet hänet yllätyksekseen aika myöhäisessä vaiheessa - äiti ollut tuolloin 46 ja isä 60v. Ei tämä tuttu ole koskaan asiasta puhunut negatiivissävyisesti. Paremminkin hän on vaikuttanut olevan ylpeä siitä, että hänen vanhempansa ovat jo iäkkäämpiä ja suhtautuvat moneen asiaan jollain tavoin paljon kypsemmin kuin nuoremmat.
En usko että hyvä vanhemmuus on iästä kiinni. Hyvä äiti tai isä voi olla oli sitten iältään 16v tai 60v! Kyllä siihen vaikuttaa ihan muut asiat.
Kotitöistä oli myös puhetta: meillä ne teen pääasiassa minä. Oikeastaan siitä on ollut jo alusta lähtien selvät sävelet. Mies on siis yrittäjä ja todella paljon joutuu töitten parissa aikaa viettämään. Sanoikin heti alkuunsa rehellisesti, että hänestä ei sitten tule olemaan kotona paljon apua. Että jos sitä oottaa, niin tämä meidän homma ei tuu onnistumaan. Itse olen ihaillut mieheni kykyä olla yrittäjä ja hoitaa työnsä jo pienestä pitäen: hänellä on ollut jo nuoresta iästä lähtien yritys, jota sitten on laajentanut. Ei siihen hänen työhönsä kuka hyvänsä kykenisi, eikä mies taas kykenisi olemaan niin hyvä yritysjohtaja, jos ei pystyisi siihen täysin panostamaan. Ajattelen, että hän on omalla tavallaan nero, ja neron pitää saada tehdä sitä, mihin on saanut suuret lahjat. Eihän kukaan mitään maailmanluokan kapellimestariakaan rajoita töiden suhteen sen vuoksi, että vaimo tarvii apua pyykin pesussa! Näin ajattelen ja olen pyykkini hoitanut samoin kuin muutkin kotityöt. Toki mies sitten osallistuu voimiensa mukaan, kun kotona on. Toki levätäkkin välillä pitää.
Kävin torstaina kirpputorilla ja ostin ison läjän vauvalehtiä! Löytyi semmosia, joita en vielä ole lukenut! (Ihme kyllä, olen niitä nimittäin "jonkun verran" lueskellut..). Niitä sitten olen iltaisin ahminut! Ihania juttuja synnytyksistä ja odottamisesta ja vauvanhoidosta! =) Ihana niitä lukiessa muistella omia kokemuksiaan!!! Olen niin kiitollinen siitä, että olen saanut sen odotuksen, syntymän ja vauva-ajan ihmeen kolme kertaa kokea! Se on aika paljon! Varsinkin kun aluksi luultiin, että meille ei vauvaa tulla ikinä suomaan! Tunnen myös suurta kiitollisuutta siitä, että niistä kolmesta on tullut noinkin fiksuja pikkuihmisiä! Mukava niiden kanssa on hommailla. Kyllä elämä on paljon antanut, vaikka enää ei sitä neljättä tulisikaan.