Vauva,haaveissani sä oot mun.

Päivitystä tilanteeseeni: menkat alkoi tänään :( . Nyt vaan tarttee sitten ootella että seuraavan kerran kun ollaan isännän kanssa "sillai" :kieh: , niin "raincoat" sattuis just sopivasti pettämään. Toinen vaihtoehto vois olla että isäntä olis joskus niin innokas ettei muistais koko sadetakkii käyttää...
 
Tuntuu, että tääkin pino vaan yllyttää tätä mun vauvakuumettani. Mitähän sitä keksis, jotta pääsisi miehen kanssa samalle aaltopituudelle ja pystyis unohtamaan nää lapsihaaveet muutamaksi vuodeksi. Ollaan taas paljon puhuttu kolmannesta, mutta mies on vaan sitä mieltä, että ei just nyt jaksa uutta vauvaa. Ollaan myymässä meidän sisarusrattaitakin pois, joten toivo pienestä ikäerosta alkaa olemaan menetetty. Mä en edes ymmärrä itseäni, kun mullahan on nyt vauva. Mulla on jo kaksi lasta, mihin sitä kolmatta tarvitaan? Tän kuumeen on oltava jotain hormonaalista evoluution aikaan saamaa, koska eihän tässä oikeesti ole mitään järkeä.

Mua kiinnostais tietää millasta ehkäsyä te käytätte joilla jo on lapsia, mutta vauva olisi sitten joskus toiveissa? Me mennään tällä hetkellä kumiukoilla, kun mä en mitenkään haluais kierukkaa laittaa. Nyt kumit on ihan ok ehkäsymuto, mutta mitä jos mies ei lämpene vauva-ajatukselle moniin vuosiin tai ikinä. Ei kait me vaihdevuosiin saakka voida kumeilla mennä? :/

Pikkasen mua helpottaa tällä hetkellä se, että ollaan ehkä mahdollisesti miettimässä oman kodin rakentamista ja sen suunnittelu onneksi vie ajatukset muualle näistä vauvahaaveista. Toivottavasti tää taloprojeksti nyt vaan toteutuis. :)
 
Huomenta päivää..

Toissapäivänä tein r-testin kun lähin kaverin kanssa ulos ja nega, nyt räjähti menkat alkuun.. Mutta hyvä puoli täs on se et jos nyt alettas yrittään sitä lasta ;) Viime kierrolla taisin miehelle sanoa et ootetaan seuraavat menkat ja sit aletaan yrittään niin on tarkoin päivätkin ylhääl.. :p
Ainii, ja en mee enään koskaan ulos.. Kaks huumemiestä väijy meitä ja liekkö sainko terästettä lasiin, meni sen verran nuppi sekasin ja join samaa mitä aina juon. Onneks pöytään tuli vanhempi mies istuun, selitettiin tilanne nii se oli meijän kanssa niin kauan että meijän kyyti tuli.. kauhiaa tää isois paikois juhliminen, koskaan ei tiä kuka tulee vatsaan :$
Nii ja ajattelin kysyä mieheltä että saakohan meikäläinen mennä myös jutteleen tuonne yrittäjien puolelle :p Saapi nähä mitä se tuumailee..
Ainii, ja puhutte että teil on säästös vauvan vaatteita ym. Mullakin löytyy ihteni vanhoja, uusia ja ite tehtyjä.. Ja kun lapsi syntyy on sukulaisten lapset niin isoja että sieltä saataisiin tavaraa :) Mutta se ollaan jo miehenkaa päätetty että uudet rattaat hankitaan, ne on kuitenkin pitkäaikaset sitten.. :)
No mutta minä karkaan tästä ruuan laittoon ja töihin.. Heippa :wave:
 
Mukavaa kun on saatu uusia joukkoon =) =)

Tääl tuli myös erittäin ärhäkkä täti kylään...

Tuntuu jotenkin lohdulliselta kun muillakin samoja ongelmia miehen lämpenemisen suhteen puhalletaan kovasti yhteen hiileen ja pehmitellään miekkoset mukaan :kieh:

Minä myös miettinyt itseäni että mikä ihmeen kiire tällä vauva asialla on kun kuopus kuitenkin vielä niin pieni että vallan hyvin riittää huolta ja hoitamista näidenkin kahden kanssa,mutta luulen että se on tämä ikälisä ja biologinen kelloni joka tikittää kovasti aikaa vastaan..

Soona kyselit ehkäisystä,mulla esikoisen jälkeen oli pillerit ja nyt kuopuksen jälk. käytin ehkäisy rengasta joka muuten tuntui aika ok:lta paitsi että noi hormoonit ei kerta kaikkiaan sovi mulle,niin luovuin sen käytösta.

KyyneltenHYmy onpas sulla ollu ei niin kiva "ulkoiluilta" onneksi ei sattunut mitään..



 
Voi ihanuutta, että menin löytämään tämän pinon! :heart: :D

Ilmoittaudun minäkin joukkoonne. :wave:

Meillä tilanne se, että haaveilen neljännestä lapsesta, mutta mies ei ole lämmennyt ajatukselle. Meillä kolme poikaa, joten tytöstä luonnollisesti haaveilen, vaikka eipä sillä loppujen lopuksi olisi mitään merkitystä kumpi tulisi, kunhan saisin vielä yhden kerran kokea odottuksen ihmeen ja onnen. :heart:

Meillä pojat 4v 6kk, 2v 10kk ja 6kk. Pieniä kaikki, mutta lyhyillä ikäeroilla lapset haluan, että on enemmän seuraa toisilleen. =) Minä itse muuten olen 26-vuotias ja mieheni 29.

Mutta aivan ihanaa, kun löysin teidät! :D



~~NinniNuppunen~~
 
Noniin! Olin just tulossa ilmoittelemaan, että taitaa matka viedä huomenna apteekkiin..mutta eipä sittenkään! Täti tuli juuri äsken. Olen helpottunut, mutta toisaalta pettynyt... Mutta parempi näin ainakin vielä! Kuumeilu kanssanne jatkuu! :)

Jos en ehdi ennen juhannusta tulla paremmin kirjoittelemaan, niin oikein hauskaa jussia kaikille!
 
Pitikin mennä katsomaan tuo ykköseltä tuleva Kätilöt - sarjan jakso tänään (uusintanahan se sieltä tulee ja katsoin sen silloinkin, kun se tuli FST5:ltä) . Kuume nousi niin korkealle, ettei mittari riitä... :headwall:

Muuten siitä ohjelmasta tuli mieleen kysymys teille, joilla on jo lapsia. Huutaako oikeasti noin moni juuri h-hetkellä, kun vauva on ulos tulossa? Kun tuntuu, että lähes kaikissa oikeissa synnytyksissä, mitä olen telkusta nähnyt, äidit huutaa kuin viimeistä päivää. :eek: Itse en päästänyt ääntäkään. Toki ei kuulu muutenkaan mun tyyliini huutaa missään tilanteessa, mut tuota olen usein miettinyt... Olenko itse outo lintu? :attn:

Täti on tännekin piakkoin tulossa. Ärsytti tuossa viime viikolla, kun olin papa-kokeessa ja hoitaja sanoi, että selvästi olen kierron puolivälissä. Niinpä... Eipä mulle ole siitä tiedosta tällä hetkellä mitään hyötyä. :/
 
:wave: :wave:

En ole ehtinyt kirjoitella, enkä paljon lueskellakkaan. On ollut hirmuisen kiirettä töissä ja kotona. Nyt onneksi sain juhannukseksi työpöydältä kaikki työt tehtyä! Saa vähän lomaakin tälle kesä viettää! Maanantaina sitten taas töihin.

Tänne oli tullut monta uutta nimeä. Tervetuloa joukkoon haaveilemaan! Mulla onkin kuume ollut vähän taka-alalla, mutta nyt taas ihan mahdoton! :/ Meillähän tuo pienin täyttää pian 4v. On ollut tähän asti niin ihana sylivauva - siis on ehtinyt touhuiltaan monesti käymään sylissä nöpöttämässä. Sillä olen saanut sitten vauvakuumeeseen aina lääkettä =) . Toinen on niin söpönen pikku-ukkeli! Mutta nyt hänestä on tullut niin iso poika, että enää ei ehdi sylissä juuri olla! Ja yötkin pääsääntöisesti nukkuu omassa sängyssään lastenhuoneessa, eikä enää tule äitin viereen aamuyöstä. Niin nyt minulla ei sitten enää ole vauvaa! Pitää semmonen saada! Enhän minä ilman pärjää! :(
Kun vain saisin tuon miehenkin sitä haluamaan..

Elindalle synnyttämisessä huutamisesta: ekassa en tiennyt huutaneeni -ihmettelin vain sitten myöhemmin, että miten ääni on ihan käheä ja kurkku karhea... toisessa en huutanut enkä ähkynyt, synnytys oli todella helppo ja varmaan niin kivuton, kuin yleensä synnytys voi ilman kipulääkkeitä olla... kolmannessa karjuin, kunnes kätilöt kehottivat huutamisen sijasta suuntaamaan energian ponnistukseen. Mulla on olleet synnytykset siinä mielessä helppoja, että en ole ollut oikein kipeä, ennen kuin juuri ennen kuin olen ollut täysin auki ja siitä sitten synnytykseen asti. Enkä ole ikinä, koskaan, milloinkaan, tuntenut minkäänlaista ponnistamisen tarvetta. Mulla on ollut se kamala, repivä, polttava kipu ja siitä jo sitten tunnistankin, että nyt saa ponnistaa. Ponnistamisvaiheet ovat olleet parin minuutin mittaisia.

Voi kumpa saisi vielä kerran kokea sen, kun se kipu on ohitse, ja ihana, pikkuinen nyyti tuhisee vierellä ja sirristelee pieniä silmiään!!! Muistaa niin selvästi sen ihmeellisen tunteen, minkä se pieni, uusi ihminen saa aikaan! Tahtoo kokea sen vielä!



 
Elinda ekassa synnytyksessä tuli huudettua ja kaiketikin sain jonkin asteisen pyörtymis kohtauksenkin kun yritin synnytysjakkaralla ähkiä poikaa pois niin siihen istumisen jälkeen on seuraava muistikuva että kätilö ja mies sanoo että älä huuda ja olin huutanutkin tosi kovaa kaiketikin yrittänyt voimistaa siten ponnistuksen tehoa :LOL: no sitten pysyinkin hyvin kiltisti vuoteella ja 1h 17min äheltämisen jälkeen poika vihdoin saapui ilmoille.
Toinen synnytys olikin sitten huomattavasti nopeampi ja helpompi eikä tarvetta huutamiselle ollu, varauduin henkisesti yhtä pitkään ponnistukseen kuin pojan kohdalla ja kun tyttö oli jo ulkona kyselin että vieläkö pitää ponnistaa,kätilö totesi ettei sieltä toista ole tulossa tyttö on jo tässä olin aivan äimänä että tässäkö tämä oli.. :D eli ponnari vain 6 min. kummastakin on muistot ihanat,myös toipuminen on ollut tosi nopeaa.
Jahas päikkäriläisiä tarvitsee käydä katsomassa se on moro

Hyvää ja turvallista juhannusta kaikille!! :wave:
 
tulin taas pitkästä aikaa kirjottaan.. :D Näin unta että mulla oli poika lapsi/vauva.. mietin et johtuuko se siitä et se oli poika et mä haluisin joskus pojan vai et meille tulee joskus poika vauva.. :heart:
 
tuuba: Toivottavasti saatte joskus pojan. :heart: :D

Miekin aloitin eilen kunnon laihiksen. Tai oon "laihduttanu" vuoden alusta asti, mutta imetin samalla, joten ei se nyt kovin laihduttamista ole ollut. :whistle: Ja viikko sitten yritin aloittaa, mutta juhannuksena en kyennyt hillitsemään itseäni, joten tässä sitä nyt ollaan. Kolmas kerta toden sanoo! :D
Paljonko teillä muilla, jotka laihdutatte, on aikomus pudottaa tai mikä on tavoite? Mulla ois tavoittena pudottaa ainakin se 15kg, mutta enempikin saa pudota, en laita pahakseni. ;)

Aurinkoista kesäkuun loppua!



~~NinniNuppunen~~
 
Heipsan!
Suht kiireisenä tämä viikko alkanut niin eiole kerenny käydä kun lukaisemassa..

Täällä myös kilojen karistelu jatkuu n 5kg saatu jo pois ja olisi se 10 kg ainakin vielä tavoitteena..huoh.. aineen vaihduntaa vilkastuttavaa uutetta vielä jäljellä tälle viikolle saas nähdä pysähtyykö pudotus siihen vai olisiko kroppa ruennut toiminaan paremmin myös itsekseen..
 
NinniNuppunen, se olis kyl ihanaa..haluisin et tulis sekä tyttö lapsii et poika lapsii :heart:

Mut eipä siihen ite voi paljoa periaatteessa ees vaikuttaa, sukupuoleen siis :wave:

Saanu nähdä et kuinka monta saadaan tai hankitaan..kun nyt pääsis ensin ees siihen vaiheeseen et olis järkevää alottaa se yritys ja olisin(oltas) valmiita :(
 
Onpa kiva, kun täällä muillakin on vastaan hangotteleva mies. Ärsyttäviä noi ukot, kun ei tahdo tehdä niin, kun nainen sanoo. ;)

Mulla olis myös laihdutusprosessi käynnissä. Imetän vielä öisin, mutta se ei varmaan enää vaikuta asiaan. Mulla olis sellaset 10 kg pudotettavaa. Ärsyttää vaan, kun ei millään lähde paino putoomaan vaikka oon mielestäni karsinut syömisiäni ja lisännyt liikuntaa. Toisaalta ei se varmaan heti parissa päivässä ala näkymään varsinkin, kun pudottelen aika hitaaseen tahtiin, jotta olis pysyvää. Tuntuu vaan siltä, että on nyt koko ajan nälkä vaikka syö ihan hyvin. Ärsyttävää... Voitais potkia toinen toisiamme persuksiin, jotta saatais yhdessä tuloksia aikaseksi. Mitä uutetta onlydream käyttää?

Me taas tänään keskusteltiin miehen kanssa tästä lapsiasiasta. Keskustelu alkoi siitä, kun mies luki netistä jonkun lööpin, että lapsi tulee maksamaan n. 100 000 euroa 18 ikävuoteen saakka. Huoh! Onhan se tyyristä, mutta silti mä haluun vielä yhen (tai Kaks). ;) Mies olis silti sitä mieltä, että jos meille vielä lapsi tulee, sen olis järkevintä tulla sitten, kun esikoinen menee kouluun. Mä oon periaatteessa samaa mieltä, mutta sitten ikäero kasvaa niin suureksi ja kaiken lisäksi sinne on niin pitkä aika. Toisaalta sitten ehtis taas nauttia siitä vauva-ajasta enempi, kun kaksi isompaa olis jo niin isoja. Ja sitten sais vielä yli kolmekymppisenä olla pienenen lapsen äiti. On siinä siis hyvät ja huonot puolensa. Aika siis näyttäköön ja eihän sekään ole varmaa, että me enempää lapsia edes saataisiin. Onko täällä ketään muuta, joka kuumeilee jo nyt, mutta todennäköisimmin vauvaprojekti alkaa vasta kolmen vuoden päästä?

Onneksi tää meidän alkava rakennusprojekti tosiaan siirtää mun ajatuksiani toisaalle. Ihana saada oma koti, mutta se rakennusleskenä oleminen kyllä kauhistuttaa.
 
RouvaSumppisuu
Soona: Meillä oli alunperin juuri tuo ajatus, että seuraava (ja viimeinen) lapsi sitten, kun esikoinen menee kouluun tai edes suurinpiirtein. Mutta esikoinen meillä on nyt 2,5 -vuotta ja ehkä vuoden-parin päästä alkaa yritys tai ainakin kierukka lähtee. Ajattelin silloin alunperin, että ois mukavaa olla sitten kotona kun isommat menee kouluun jne., mutta kyllähän mä voin hakea vaikka lyhennettyä työaikaa/tehdä yövuoroja, jolloin vapaata tulee enemmän. Eikä sitä tosiaan edes tiedä, tuleeko sitä kolmatta koskaan vaikka kuinka yrittäis ja mulla tulee parin vuoden päästä kolmekymppiä mittariin, sekin siinä vaakakupissa painaa. Ja oon kyllä varautunut, että meillä ei raskautuminen käy ihan vaan nappia painamalla, esikoista tehtiin melkein vuosi ja se oli just hormonaalisen ehkäisyn jälkeen, kierto oli ihan sekaisin pitkään. Joten samalla kaavalla mennään tod.näk. tälläkin kertaa...

Ihania kesäpäiviä kaikille toivotellen,
Sumppis
 
KUUMAA kesäpäivää, vauvahaaveilijat! =)

Näin tuossa muutama yö sitten synnytysunta. Hälyttävissä mitoissa tämä kuumeilu. :headwall: Onneksi on päiviä, ettei se vaivaa juurikaan. On tässä nyt kaikkea muutakin edessä. Elo-syyskuun vaihteessa alkaa opiskelu aikuislinjalla - mielihyvin vaihdan puolentoista vuoden työttömyyden siihen, vaikka olinkin jo aiemmin sitä mieltä, ettei enää kiinnosta opiskella... Myös muutto on edessä. Luultavasti elokuun alkupuolella lähdetään tästä. Harmi tavallaan, vanhan omakotitalon yläkerta ja iso piha rauhallisella paikalla. No, jospa se maalle pääseminenkin lähestyisi askel kerrallaan. :heart:

Täällä ilmottautuu myös yksi, jonka pitäisi laihduttaa. Tyttö täyttää tosiaan kuukauden päästä viisi ja mulla on EDELLEEN raskauskilot jäljellä (10 kg). Ne vain jämähti (ei auttanut kuuden kuukauden täysimetys ym.). Tuossa välillä tosin laihduin muutaman kilon, mut ne mokomat tulivat takaisin viime talvena :/ Nyt olisi hyvä tehdä sille asialle jotain.

Hyötyliikunnasta olisi hyvä aloittaa. Täytyy lähteä nurmikkoa leikkaamaan :D Teidän muiden juttujen lukeminen piristää aina mukavasti päivää. Kuulumisiin taas! :flower:
 
Vieläkös mahtuisi mukaan?

Täällä kanssa yksi kroonisesta kuumeesta kärsivä! Löytyy sekä odotus kuumetta, että vauvakuumetta!!

Minä siis 23v ja mies kohta 27v ja lapsia on ennestään kaksi. (tyttö 01/07 ja poika 04/08) Meilläkin kuumetta ilmenee vain minulla ja aiemmin mies sanoikin että kaksi riittää meille, mutta nyt onkin ollut puhetta että myöhemmin joskus voisi perheemme vielä kasvaa.

Ennen seuraavaa lasta haluan lukea itselleni uuden ammatin (koulu alkaa elokuussa) ja päästä työelämään niin että olisi sitten äitiyspäivärahakin vähän parempi. Kahdesta aiemmasta on tullut minimi.

Täällä kanssa yksi laihistelija...raskauskiloja on tarraantunut vyötärölle useampikin enkä meinaa päästä niistä eroon niin millään. 10kg pudotettavaa ainakin löytyy ja ei haittaa vaikka lähtisi vähän enemmänkin. Tarvisi vaan saada kunnon motivaatio että pääsisi tavoitteisiinsa. Keväällä olin keventäjissä ja pudotin vajaa 5kg mutta sitten into katosi ja nuo kaikki kilotkin on tullut jo takaisin.
Ihannehan olisi että olisi ihannepainossaan ennen kun tulee raskaaksi, mutta onhan tässä nyt aikaakin koska vauvan tulo ei ole ajankohtainen ihan lähiaikoina.
 
B) Aurinkoista kesä huomenta kanssa sisaret!!

Tosiaan kiireinen ja helteinen viikko takana,ei ole kerennyt käydä kirjoittelemassa..

Tervetuloa Liro mukaan :wave:

Joku kyseli tuotetta jota olen käyttänyt"olevinnan" näiden läskien sulattamiseen eli olen käyttänyt Mentho Drainen tuotteita,ensin oli puhdistava kuuri ja sen päälle ns.slim kuuri, (näitä saa luontaistuote kaupasta)näiden avulla ilman että olen muuten ruokailua muuttanut on se 5 kg lähtenyt, tosin tänään kun kävin vaaalla se näytti että 2pv sisällä olisi kaikki tullut takaisin :headwall: no tuo digitaali vaaka on reistaillut ennenkin että en tiedä nyt mihin uskoa..mittanauhalla rupesin varmistelemaan sitten asiaa ja lantiolta on hävinny 8cm ja vyötäröltä 6 cm eli kai sillä jotain tehoa on ollutkin, pitänee käydä ostamassa uusi vaaka :kieh:
Eniten itsellä kilot häiritsee vyötärön seudulla senkun saisi trimmattua :snotty: jotenkin niin sit suht tyytyväinen olisin itseeni :/

Kuumeilemaan ei ole kerennyt nyt tämän kiiren keskellä NIIN kovasti,ihanaa on ollut seurata kuopuksen kehitysta , kasvamista ja itsenäistymistä,pikkuinen teki eilen ekat kakat potalle sitä sitten yhdessä ihmeteltiin..
Illalla lapsia nukkumaan laittaessa sitä mietin että kun ovat molemmat vielä niin pieniä että pitäisi pitää omassa päässä järki ja malttaa odottaa se n vuosi jotta kasvaisivat nämä hieman isommiksi jotta eivät olisi vauvan vauva aikana sitten enää niin paljoa minussa kiinni olisi siten kaikilla hieman helpompaa,kait?
Viikonloppuna tapaan kaverin joka on rv.33 niin voihan se olla että tämä kuumeilu ottaa sitte TAAS aivan uuden huipun :p
 

Yhteistyössä