Vauva haaveissa vuodelle 2014-2015

Moi taas! Pääsin vihdoikin kirjautumaan. Menee hermo tähän uuteen päivitettyyn sivustoon. Kun ei tää toimi lunnolla kännykälä. Mut jospa se ajan kanssa. Tai ei.
Mulle saa päivittää tänään kp5 ja mitä sinne jatkoon tuleekaan. Paljon yritustä takana.

Keskiviikko tuhruttelun aikana päässä soi kaija koo uusilla sanoilla o : milloin hanat aukeaa,tahtoisin unohtaa, miksi tästä on tehty niin pirun vaikeaa.

jospa sitä taas huomen soittelis tonne terveyskeskukseen.
 
Keskiviikko 23.10.13





Yritys/TJOTtailu alkanut

antenni.................kp 49/28-34................yk 2..........ya 9/13.........1.
karwis......................kp 48/36...................yk 4..........ya 6/13.........3.

Ansku_87................kp 32/28-30............yk 6.........ya 5/13............1.
-PikkuMyy-.............kp 31/36................yk 14...........ya 1/12........1.

Tinttu85.................kp 28/27...................yk 6...........ya 4/13.........4.
Tiqustiina...................kp 27/28-32...........yk 1.....................................
harjoituskappale........kp 26/30-37............yk 2..............ya 8/13..........2.
Madeia..................kp 24/28-30...................yk 3..........ya 8/13.........3.
-Brita-........................kp 24/32.................yk 2............ya 7/13.........2.
Niiskulineiti86...........kp 20/29...................yk 11.............................1.

Huumori...............kp 19/28-29................yk2........ya 8/13............2.
plussatuulia..........kp 18/28-31..............yk 3............ya 8/13.........
Karmini.....................kp 14/26-28.............yk 4..............ya 7/13.........2.
Markke...................kp 14/30-32................yk 15.........ya 6/12........2.
millionnea................kp 14/36....................yk 17.......ya 2012........2.
sani_.......................kp 13/??....................yk 1..............................2.
Emilia868...................kp 13/26-30............yk 2.............ya 9/13..........
Nenna81.................kp 10/28-31..............yk 8............ya 3/13.........3.

Penni79..................kp 5/23-26..............yk 13............ya 2/13.........2.
juliesisko(26)...........kp 5/26-28..............yk 9............ya 3/13.........2.

Sydäntähti................kp ?/?....................yk 1.......ya 3/13........3.



Day Past Ovulation




Yrityksen myöhemmin aloittavat
eleonoora86, Villihiiri, Nato, SuloinenSalaisuus, Nannahh




Taustailijat
Neiti Näpsän Äiti, Isbla, piupiu, Pionia, another, mavli, nibander, Katiliin84, minmaria, marianna87, Säihkiss, Daisy D, Villemo, Slallu, jadeka, Beyond, Miukula, Jumevi, Clarity, Annatto, Ambrosia85, kolmas(ko?), Spukka, moulin rouge, Wuf, SuAnn, pinkkihevonen, heinäsorsa





Plussanneet 2012

Kesäkuu: Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)
Heinäkuu: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Elokuu: eufemia (yk2), hintrikka (yk14), haave2 (yk2) Mi&Ma (yk1), panzkus (yk4)
Syyskuu: Heiverö (yk1), Chrissy72 (yk4), Hetami (yk2), emily90
Lokakuu: Emppuli83 (yk3), wilma79 (yk1), Minix (yk1), amylee
Marraskuu: nanna_ (yk1), BDU (yk1), Epa_88, hopestar (yk10), jeennaa (yk3)
Joulukuu: AnnuLiisa (yk5), pink dream (yk2), Ainolinnea (yk15), Bambini (yk4), Amiraali (yk3), Lintsa (yk2), Pintsu (yk5), Sunshine84 (yk2), eufemia, suan (yk1), Ambrosia85 (yk23)

Plussanneet 2013

Tammikuu: Vilijonkka (yk10), Maana-mamma (yk1), Minde87 (yk9), Peity, Luna85 (yk10), LukLu (yk1), Villanen
Helmikuu: Apatus (yk2), kääkkis82 (yk1), Mylvinen (yk6), TauTau
Maaliskuu: ViiruP, irenne (yk2), jii87 (yk2), Susimieli (yk1), jen_ni (yk3)
Huhtikuu: NeitiT (yk3), verppu (yk4), NuNutin (yk2), Nomppeli (yk2). Jeccika (yk6), ralliruutu (yk7), Klementiini (yk1), Linttu (yk3), Sanna-M, Alexandra89 (yk4)
Toukokuu: Kolibrinkukka (yk5), Mijau (yk2), katrinainen (yk2), Slartibart (yk7), miss_piggy (yk10), Pippuri85* (yk2)
Kesäkuu: Hassel (yk5), Piitu85 (yk1), katrinainen (yk3), Mom09 (yk11), sydäntähti (yk3), maamis (yk3)
Heinäkuu: Tipetsu, Matilda- (yk1), Tiukuliina89 (yk1)
Elokuu: manije (yk4) Laurina (yk2), Viides Villahousu (yk5), moulin rouge, Heku (yk10), saspa (yk3)
Syyskuu: avantasia (yk9), Menhit (yk3)
Lokakuu: ToKa89 (yk3), FLV (yk1)





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya = yritys aloitettu
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen


Päivittäjät:
-PikkuMyy-

Listalle haluavat ilmoittakaa ainakin tummennetut kohdat: nimimerkki, kiertopäivä ja kierron kesto, monesko yrityskerta/-kierto menossa, koska yritys on aloitettu ja monennestako haaveilette.


***Mikäli kiertosi venyy yli kp56, niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***


*-merkillä merkitty aktiiviset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.


Ilmoitathan listalle tulevat/muuttuvat asiat punaisella.




+++++ PLUSSARIKASTA LOKAKUUTA+++++


Plussanneille löytyy oma pino täältä ------>
 
Viimeksi muokattu:
Piinaviikko alkanut :) Mitään kummempaa oloa ei ole ollut (ja olen yrittänyt välttää itseni tutkimista liikaa aiempin kuukausien takia), mutta repäisevää kipua olen tuntenut pari kertaa: Tänään, kun nousin nopeasti sohvalta ja sunnuntaina, kun siivoilin. Sunnuntainen kipu pakotti minut hengähtämään ja kesti parisen minuuttia. En tiedä, voiko se tässä vaiheessa olla esimerkiksi kiinnittymiskipua??, tosin ovulaation ajankohtaahan en tiedä, kun en tässä kierrossa ole tikuttanut tai suuremmin kuulostellut. Makkarissakin on ollut hiljaisempaa miehen työkiireiden takia, kp 11 ja 14 ollut aktiivisempaa ;)
 
Tein tänään uuden r-testin, koska menkat eivät olleet vieläkään alkaneet. Yllätyksekseni testiin tuli plussa! :heart: Oon ihan onnesta sekaisin. Kuvittelin, että tässäkin menisi vähintään yhtä kauan (n. 6kk) kuin esikoista yrittäessä!
 
Sovinko minäkin mukaan? Ainakin taustailemaan. :) Olemme aloittaneet tjottailun, emmekä kyttää kiertopäivä tai ovulaatiota sen kummemmin. Olemme molemmat (19&19 v) vasta aloittaneet ammattikorkeassa ja yliopistossa opiskelun, joten ihan vielä ei välttämättä olisi lasten aika, mutta kuume pääsi niin pahaksi, että jätettiin ehkäisy pois. :) Nyt jännään alkavatko menkat. Toissa päivänä sain aamulla testiin hyvin hyvin haalean haamun ja kaikenlaisia oireita mahanippailuista pahoinvointiin on. Saatan myös pillahtaa itkuun ilman sen kummempaa syytä. Laskujen mukaan nyt olisi 4. raskausviikko. Missä vaiheessa plussa yleensä tulee testiin?
 
Tiqustiina
Mulla menee yhdellä päivällä jäljessä tuo Kp johtunee varmaan siitä kun kirjoitin edellisenä päivänä ja se vaihdettiin sitten sen kirjoituksen perusteella seuraavana päivänä ;) Mutta jos ei oo liikaa vaivaa niin sen vois vaihtaa,kun itteensä häiritsee. Tarkkoja juttuja :D no joo, ei sitä oo pakko vaihtaa kuhan nyt aamusekoilen täällä. Pääasia että itse tiedän missä mennään. Elikkä tänään on kp21/28-32
oireita ei oikein oo muita ollut kuin ,että kovaan päänsärkyyn heräsin tänään ja eilen oli tosi kovia maha nippailuja. Voisin melkein verrata ovisnippailuun ,mutta nää oli sata kertaa voimakkaampia ja tuli ympäri alavatsaa. :snotty: saapihan nähdä mitä tässä tapahtuu. eilen juteltiin miehen kanssa tosi paljon vauva-asiasta ja odotetaan todella paljon ,että tärppääkö ekassa kierrossa vai ei. oottekos te muut seurannut mitään oireita ?
 
Noniin,nyt polttelee clomiresepti laukussa. Edetään siis niin että seuraavaan kiertoon alotan clomit ja siihen seurantaultra,jos sit ei tärppää niin kolmeen kertaan riittää vielä tuosta määrästä. Keväällä sit järeemmät hoidot kehiin jos ei clomeista apuja ole.

Ei jaksais odottaa et tää kierto on ohi..varmaan tulee mentyä vähän rennommalla meiningillä tää kierto siis.
 
Heippa!
Täälä ilmoittautuisi myös yksi uusi haaveilija. :)
Meidän taustasta sen verran, että ikää molemmilla on 33v.
Ensimmäistä lasta yritetään ja niiiin kovasti siitä haaveillaan! <3
Yritystä nyt takana 1v 8kk, että kohta 2v. Tosin 1,5v elettiin kaukosuhteessa. Välimatkaa oli 250km. Joten ei aina ollut ne "parhaimmat päivät" (raskautumista ajatellen), kun nähtiin..:D
Ollaan nyt asuttu maaliskuusta asti saman katon alla eli noin 7kk.

Lapsettomuuspolille mentiin ekan kerran yhdessä 2kk sitten. Oltiin toki jo aiemmin selvitelty asioita ja tilannettamme. Kummastakaan ei ole löytynyt mitään vikaa. Joka kuukausi joutuu pettymään aina vain uudestaan ja uudestaan, kun ne menkat vain aina alkaa. Kuten te monet kohtalotoverit täälä varmasti tiedätte.

Oon nyt näissä kahdessa kierrossa pistänyt Pregnyl-piikin kp 13, vaikka yleensä mulla silloin ollut ovulaation aika ja nytkin näkyi ultrassa viimeksi, että 21mm oli follin koko ja kuulema oli irtoamassa pian. Tähän kiertoon laitettiin nyt sitten käyttöön vielä Lugesteronit, 3kapselia päivässä paikallisesti. Eilen lopetin, kun olin jo 14vrk:tta käyttänyt ja kun ei + tullut testiin (kokeilin ovulaatiotestiin, kun ei raskaustestiä ollut käsien ulottuvilla). Nyt sitten odottelen tässä lähipäivinä menkkoja alkavaksi. Seuraavassa kierrossa olisi lääkärin mukaan inssiin meno mahdollisuus, jos ja kunpa viikonpäivät vain osuisi kohdalle. Nyt menossa kp 27. Yleensä mulla ollut ovulaatio n.13-14 kp ja noilla Lugeilla koitettiin vähän pidentää kiertoa.

Päädyin tänne sivustolle siksi, että olisi kiva saada jakaa kokemuksia ja fiiliksiä muiden, samassa tilanteessa olevien haaveilijoiden kanssa. :) Sillä vain kohtalotoverit voivat tietää miltä jatkuva odottaminen/haaveileminen siitä pikkuisesta ja joka kuukausittainen pettymys tuntuu!! Ihana saada vertaistukea ja lukea muiden tilanteista ja fiiliksistä!! PLUSSAONNEA toivon kovasti meille kaikille!! <3
 
Viimeksi muokattu:
Kuulostaa niiiiiiin TUTULTA Elinasics tuo, että joka puolella näkyy vauvavatsoja.. Niihin tulee tietysti kiinnitettyä niin huomiota, kun itse haaveilisi olevan samassa tilanteessa. :p Myös se, että niin monet ystävät saa hehkuttaa vauvan odotuksen ihanuutta, ei ainakaan helpota oloa.. Mutta täälä, kun ihmiset ovat ventovieraita toisilleen, pystyy olemaan helpommin onnellinen toisten puolesta! :) (Siis totta kai oon onnellinen ystävienkin/tuttujen vauvojen saannin puolesta, mutta totta kai samalla sattuukin heidän onni. He kun ovat kuitenkin aika "lähellä"..). Olen uusi täälä ja näinkin viimeisissä viesteissä, että olet saanut PLUSSAN!! ;) Joten oikein PALJON onnea!! <3
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kp 1/23-26. YK 13 starttasi.. Oikeastaan tää on yk 12 kun yksi kierto meni niin ettei saanut yrittää, mutta laitetaan nyt kuitenkin tuo 13 - plussan odotusta se yksikin kierto oli kuitenkin.. Ja nyt sitten vaan lisätutkimuksiin mars.
 
Mahtuisiko mukaan kuumeilemaan? Meillä ikää 21 ja 23 vuotta ja toinen lapsi haaveilussa. pillerit jätin nyt pois ja ensimmäistä yrityskiertoa nyt menossa kp10. Ensimmäinen lapsi syntynyt 1/13 eli pieni ikäero meillä haaveissa.

Eli sani_...kp10/??...yk1...2.lapsi puhelimella en millään saa punaista tekstiä :(

Toivottavasti mukaan mahtuu, samanhenkistä juttuseuraa olisi mukava saada :)
 
Ilmottautuisin takasin tähän ketjuun pikku hiljaa. Plussasin heinäkuussa mutta pikkusella oli niin vaikea sairaus ettei olisi syntynyt elävänä niin jouduttiin keskeyttämään raskaus 13+1 tän kuun alussa. Nyt oottelen niitä yhtiä menkkoja keskeytyksen jälkeen ja toivotaan että sen jälkeen päästäisiin taas yrittämään pikkuista. Jälkitarkastus on kahden viikon päästä mutta en usko että sieltä löytyy mitää ihmeempiä. Eli taustailen nyt tässä sen aikaa kunnes ne yhdet menkat on alkaa
 
Kp 17 28/29 tänään, talletettu torstaista asti joka päivä ja nyt tänä aamuna iski virtsatietulehdus :mad: painoa ja tuikkimista tuntunut alavatsalla ja tänään on lämmöt 37.4 jotka normaalisti on 36.4 alapuolella. Nuha oloa ja turvotusta mahassa :stick: piina päiviä vielä monta.

Tiukuliinalle :hug:
 
Mulla takana kaks ylpitkää kiertoa joten olen ihan pihalla. Jotain ovisoireita oli su-ma mut tiedä sit. Eikä tullu tikutettuakaan. En vain keriny kun tuo 3v tunkee aina mukaan vessaan. Mut sunnuntaina tuli lemmittyä ja jos tänään viel kokeilis. Tuntuu nykyään ettei aika ja energia riitä edes siihen. Näin nämä vuodet vierii. Kohta ns yritystätakana 2vuotta. Kuun lopussa aika lääkäriin.

Tervetuloa uudet!
Super onittelut plussanneille!
Kärsivällisyyttä piinailijoille.
 
Saako tulla taustailemaan ja ihmettelemään miten nämä ketjut toimivat. Itse olisin niiiin valmis aloittamaan yrittämisen (noh, haun perusteella olen ollut jo joku vuosi sitten mutta sit se jäi...), mutta mies näyttää vihreää valoa vain jos yritetään saada lapsi syntymään vuoden 2015 alkupuolelle. Hän itse on syntynyt joulukuun loppupuolella, eikä tahdo samaa kohtaloa lapselleen :D

Joten plussaa ei saisi edes näkyä ku vasta huhti-toukokuussa. Laskeskelen tässä noita aikoja milloin voisi lopettaa pillerit, ja onhan sinnekin vielä aikaa, huoh. Ainakin 150 päivää... Mutta, pikkuhiljaa :D
 
Kp 28/27... Oireita olis vaikka muille jakaa, mutten osaa intoilla niistä enää samalla tavalla, kun on takana kaksi peräkkäistä kemiallista... Huomenna uskaltanen ehkä jo testailla, jos ei tätiä näy. Ei ole mitään siihen viittaavaa oiretta, ei PMS-kipuja tms...
 

Yhteistyössä