Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Bambini okei. Hyvä tietää jatkossa sitten.

No täällä vuoto on nyt runsastunut. Ekana päivänä tuli ruskehtavaa niukkaa vuotoa ja jokin "hyytelömassa" ulos. Toisena päivänä vuoto oli niin runsasta ja menkkakivut niin hirveet, että olin kotona koko päivän. Tosiaan tuo vuoto oli niin runsasta ,että side piti vaihtaa parin tunnin välein koko päivän ajan. Normaalistihan sitä verta tulee silleen tiputtamalla, niin että side ehtii iimeä sen sisäänsä, mutta nyt mulla verta tuli sen verran verkkaisesti, että side ei ehtinyt imeä sitä sisäänsä ja se veri jäi siteen päälle kellumaan. :confused:
Kp 38 oli kierron pituus normaalin 28-31 päivän sijaan. Ikinä ei siis ole ollut näin pitkää kiertoa, kuin minipillereitten kanssa jolloin menkat saattoi tulla parin-kolmen kk välein.

Onnea plussanneille ja tervetuloa uudet!
 
Slallu, sitäpä minä ihmettelen, mikä auttaa ihmisiä jaksamaan ja jatkamaan yrittämistä kuukausien ja taas kuukausien jälkeen, kun itse olen jo näin vähäisen yrittämisen jälkeen välillä todella pettynyt. Että mitäs minä olen sitten esim. vaikka vuoden päästä :D Mutta en tietenkään ole heittämässä toivoani vielä, välillä vaan tulee sellaisia notkahduksia...

Bambini ja pinkkihevonen, joo, itse asennoiduin ennen yrittämisen aloittamista niin, että lapsen tuloon saattaa mennä pidempääkin. Mies nimittäin topuutteli ja olisi halunnut vasta ensi vuonna aloittaa yrittämisen, mutta minä taas sain vakuuteltua miehen, että ei se lapsi sieltä välttämättä heti tule. Vaikka samaan aikaan ajattelin, että olisihan se kiva, jos jouluna tietäisi jo mahdollisesta raskaudesta... Mutta onneksi itselläkin nämä stressin tunteet on niin ajoittaisia ja ilmenevät vasta loppukierrosta, kun odottelen menkkoja :D Että onneksi ei ole mennyt vielä ympärivuorokautiseksi tuo stressaaminen. Tänään on esimerkiksi paljon parempi päivä taas :) Niin nuo mielialat vaan muuttuu...

Ja noista finneistä! Itsellä niitä on aiemmin tullut tasaisesti pitkin kiertoa ja nyt sitten viikon sisällä koko naama noussut pienille näpyille ja isoja tulehtuneita finnejä uhkaa nousta sinne tänne! Ihan kuin teini-ikä olisi iskenyt uudelleen...
 
:wave: finnikukkanen täällä...

kp 27
- ei viitteitä vielä alkavista menkoista (kierto 28-29)
- mahaa juilii ja uutena tuntemuksena painontunne kuin kivi, välillä repäsyjä
- lämpö 36.9
- välillä palelee, välillä hiki (varsinkin yöllä tätä rumbaa)
- nälkä mutta safka ei putoa
- uusi oire selänvihlominen, kipu repii reisiin saakka (voipi olla iskiaskin)
- energinen olo mutta mitään ei jaksais tehdä, ihmeheräilyjä öisin
- naama aivan kamala puutarha!!!!
- iltaisin nenä menee tukkoon vaikka ei olekaan nuha
- rinnat oli kipeät mutta ei enää, nyt ne on vaan painavammat kuin ennen ovista

Mulla oli aikeissa tehdä testi tänään, mutta päätin malttaa vielä...pelkään niin pettyä. Tunteet risteilee epätoivosta toiveikkuuteen...

Tsemppiä kaikille!!!
 
Heippa vaan uudet :wave:

Itse olen ehtinyt harrastelemaan tosi hyvin, vaikka useampi lapsi :) Minimi on zumba 1 krt/vko ja agility 1 krt/vko ( 2 koiraa) ja päälle lenkitykset. Välillä on tullut jopa 4 h liikuntaa/ päivä, mutta silloin olen huilinut mahd. paljon seuraavana päivänä, ettei toi selkä taas kipeydy. Mekin tehdään aika paljon perheenä lenkkejä ja joskus olen isompia ottanut koiratreeneihin mukaan. Kisoissa ollaan myös käyty koko perhe :) Meillä on täällä kylällä sellainen MLL järjestämä hoitopaikka, mihin välillä saan pienimmän jumpan tms. ajaksi. Isompihan käy eskaria ja keskimmäinen 2 krt/vko kerhoa ( nämä ajat pyrin hyödyntämään ) .

Täällä kaikkien oireiden perusteella olisi nyt ovistelut päällä :) Jännittää... 2 viikon päästähän sen kai aikaisintaan tietää, oliko vai ei, mutta ihme on jos ei ole, limailua ja kipuilua on rutkasti. Onneksi ei ole yhtä kipeä tällä kertaa, kuin viimeksi, silloin tuntui kun olisi synnyttänyt :D

terv, kääkkis kp 20 :)
 
Onnea Epa_88!!! :) Ihania uutisia!

Itellä on ollut vähän rusehtavaa vuotoa tänään ja mahaa juilinut koko päivän, uskon että huomenna tärähtää menkat kunnolla päälle mutta oottelen vielä ennenkuin päivittelen mitään. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Onnea kovasti epa_88!! Johan ny plussaillaan! Tarttuispa vähän plussaonnea meille muillekin teistä :D

hopestar Jännältä kuulostaa! Teehän testi ja heti kertomaan tänne tulokset! Mää pidän ainakin teille peukkuja :heart:

Tsemppiä muillekin piinailijoille!

Mä taisin saada tänään jonkin hermoromahduksen... :( ollut ihan liian rankka marraskuu töiden ja koulun ja rempan kanssa, että rupesin vaan yhtäkkiä itkemään kirjastossa kun ei tullut mitään lukemisesta...Stressi on kyllä verottanut myös peittojen heiluttelua aika urakalla...vissiin kerran ollaan heiluteltu tässä kierrossa :( Eli toiveet raskaudestakin on sen mukaiset...Ja kaiken lisäksi täälläkin kirjoittelee kunnon finnipeikko...kukkiva naama tästä enää nyt puuttuikin...
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Wau, onnea Epa_88! :flower:

Hopestar Jännitän hengessä mukana :popcorn:

ON: Tädin kyläily jatkuu kuudetta päivää, kyllä tää nyt vähäksi aikaa riittäisi taas... :attn: Eipä sitten ole tämmöistäkään moneen vuoteen ollut, mutta vähenemään päin. Kauheeta, kun koko ajan pitää valittaa :stick:
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
kp1/28 yrityskerta 2. ya 11/12 1. laps

Sieltähän ne tupsahti. Venähti kierto vähän pitkäksi.. Ei muuta kuin täyttä höyryä etiäpäin!!
Tässä kuussa enemmän oviksen bongailua ja pupuilua. ;)
Se onkin välillä haastavaa koska olen tällainen on/off ihminen eikä pysty silloin jos ei huvita oli sitten ovis tai ei niin haluan itsekin nauttia;)
 
Epalle onnittelut :heart:
Hopestar :popcorn: kuulumisia odotellen..

Meillä on täällä hieman huolia ja murheita.. Tuo nuorempi "vauva" (= koira) joutui onnettomuuteen, ja sen jalka repesi auki. Jalka kursittiin kokoon ja toivotaan parasta, että se paranisi. Ahdistaa pienen kohtalo, nuo kysyvät silmät, jotka tuijottavat minua täynnä kipua ja tuskaa. :'( Pupuilut ovat olleet jäissä nyt menkkojen jälkeen, koska tuo koiran kohtalo on saanut mut ihan lukkoon (toivon, että tuleva ovis saa mut taas innostumaan ja miehen mukaan puuhiin). Ja jollain tasolla sitä on alkanut pelkäämään, että jos minua ahdistaa jo noin paljon koirani kohtalo, tulen varmaan hulluksi, jos lapselle jotain joskus tapahtuisi.. Pelkkä ajatus pelottaa aivan kamalasti.. :( Mietin jo jopa, että jätetäänkö koko lapsipuuhailut pois. Että kestänkö sitä kipua, jos vaikka oma lapsi kuolisi.. Olen joutunut katsomaan niin läheltä äidin surua oman lapsen kuoleman jälkeen, että osaan vain aavistella, miten iso tuska näiden henkilöiden sisällä kulkee mukana.
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Amiraali, rapsutuksia koiruudelle. Itsekin koiraihmisenä tiedän, että tuntuu pahalta. Mutta, ei kannata miettiä tuota, että mitäs jos omalle lapselle sattuisi jotain / lapsi kuolisi tms. Itse olen muutaman kerran erehtynyt miettimään, mitä jos omalle prinssilleni sattuisi jotain ja voi sitä ahdistuksen määrää, mikä jo pelkästä ajatuksesta tuli. Mutta, sen jälkeen on ihana käydä pussailemassa ja halimassa pientä ihmistä - ja se tunne, mikä siitä tulee :heart:

Pahoittelut tädeistä / negoista. En muista mihin olen kommentoinut, joten olkoon tämä "yleispätevä" jokaiselle :hug:

Omanapailua: täti lähti, ei tule taas ikävä. Seuraavan kerran vois piipahtaa joskus hamassa tulevaisuudessa ;) Nyt on niin hurjasti tullut plussauutisia monessa pinossa, että mulle hiipi plussakateus. Ärsyttävää. Onneksi menee ohi varmaan yhtä pian kuin tulikin. Ikävä tunne, vaikka jokainen on plussansa ansainnut ja olen iloinen niistä!
 
Tänään kp 20/27-29 ja rinnat hiukan kipeänä mikä yleensä tarkoittaa menkkojen alkua. Ja alamahalla tapahtuu jotain..nippailee :) mutta sekin saattaa tarkoittaa menkkoja. Plääh, tää odottaminen on kaikista vaikeinta. Tää on kuitenkin meille vasta yk 1 joten ei pitäisi olla "masentunut" jos menkat alkaa.

Paljon halauksia kaikille joilla tuli nega tai menkat. :hug:

Amiraali: Ikävä kuulla koirastasi, mutta noin ei kannata ajatella omasta lapsesta. Kyllä minäkin alkuun niin ajattelin että miten selviää jos jotain käy, mutta parempi vain mennä päivä kerrallaan ja nauttia siitä tulevasta lapsesta :heart:
 
Heippa vaan!

Mä olen aikaisemmin (ja edelleenkin taustailen) tuolla kolmatta kuumeilevien ketjussa, mutta tällä hetkellä ehkä tämä tuntuisi enemmän osuvalta.. Eli meillä tilanne se, että yritys alkaa ehkä vuoden päästä, koska koulu on vielä pahasti kesken. Luultavasti tossa lokakuussa 2013 voisi olla sopiva aika, ehtisin hienosti hoitaa nykyisen kouluni pois alta ettei jäisi opintoja sitten roikkumaan ja ehtisin vähän maistaa työelämääkin (eli toisin sanoen nostamaan äippärahan hieman paremmaksi).. Kouluni loppuu kevättalvella-keväällä 2014 suunnitelmien mukaan.

Ennestään on kaksi lasta, syntyneet 02/2008 ja 05/2009.

Mielelläni tulisin mukaan tänne ketjuun jos vaan mukaan mahtuu? :) Kuume vaivaa, mutta järkisyin nyt ollaan päätetty edetä näin. Ja äkkiähän se ensi syksykin sieltä sitten tulee, että pääsee yritys kunnolla käyntiin. :) Ainakin tuntuu, että nyt kun menoa ja tehtäviä hommia on enemmän kuin aikaa, niin viikot kuluu kuin siivillä. :)

Heti on pakko kommentoida tuohon liikunta-asiaan. Mä olen nyt ottanut hommakseni parantaa elintapojani, oikeastaan kesällä jo aloitin. Siitä lähtien olen käynyt kuntosalilla / zumbassa / muussa ryhmäliikunnassa (erityisesti tankotanssi on ihan huipputehokasta ollut..) ja kiloja on pudonnut nyt 10 mitenkään sen enempää rehkimättä. :) Olen lisännyt liikuntaa myös arkeen, kävelen pääasiassa koulumatkani (n. 30min suuntaansa) ja tietysti sitten nuo salilla ym käynnit noin 1-3 krt viikossa :) Ja kyllä tekee niin hyvää! :) On niin hyvä olo itseni kanssa :)

Terkuin suan :)
 
Viimeksi muokattu:
Hopestar: oireesi kuulostavat lupaavilta. Toivottavasti testi tuo mieluisan tuloksen. =)

Epa-88 Isot onittelut plussasta! :flower:

Ambrosia: Irrotuspiikin jälkeen noin kahden vuorokauden sisään solu irtoaa ja siitä sitten seuraava päivä on eka piinapäivä. Eli jos vaikka sunnuntaina irrotuspiikki laitetaan niin keskiviikko on sitten pp1

Harrastamisesta, kun oli puhetta niin ite olen kyllä ehtinyt hyvin harrastamaan töiden jälkeen ja muutenkin. Mies hoitaa poikaa sen ajan kun käyn jumpassa. Joskus on tietty viety mummille hoitoon. Mies kun pelaa sählyä talviaikaan kerran viikos, niin mä en sit sinä päivänä mene jumppaan. Kesäajan hän golfaa, niin silloin ite liikun lenkeillä pojan kanssa ja jumpis harvakseltaan, mut pääsen menevään jos vaan asiast sovitaan.
Kyllä sitä omaa aikaa kaipaa siinä missä silloinkin kun ei ollut lapsia. Vaikka toki nykyään vietän enempi aikaa kotona kuin ennen, Ja onneks viihdyn kotona, ei ole aina pakko päästä jonnekin.

Omanapaa vielä. Nyt siis olis menossa joko dpo 9-11. Oireita on taas tullut niinkuin viime kierrossa. Silloin testi näytti kyl haamua jo dpo 9. Nyt tänään tein, niin eipä tullut mitään testiin. Lähinnä halusin testata, et antaako nuo testit herkästi virhehaamuja, vaikka ei olis raskaana. No nyt ainakin vaikuttais, et viimeks varmaan oli sitä kiinnittymisyritystä ja olihan mulla huonovointisuuttakin. Siis viel pari päivää kun menkat oli alkanut.

No nyt oottelen menkkoja. Ja tosiaan limaisuus on taas pari päivää sitten lisääntynyt ja välil juilii masua. Ei kuitenkaan silleen et olis menkat alkamas. Rinnat on kipeytyneet, mut varmaan ihan tätä kuukautista edeltävää kipuilua. No jos menkat ei nyt viikonloppuna ala niin testailen sitten taas. Mut ensi kiertoon yritän panostaa enempi, kun en usko onnistumiseen niin vähäl yrityksel, mitä täs kierros oli.

Miukula kp23
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Itse olen sairaslomalla vielä niin on ollut aikaa päivisin lukea kaikenmaailman raskautumisopuksia netissä ja olenkin nyt aika asiantuntija omasta mielestäni ;)
Todellista käytännön harjoitusta joutuu nyt odottelemaan parisen viikkoa, mutta pohjatiedot on nyt paremmat. On tämä aikamoista salatiedettä, ja sitten vielä pitäisi yrittää olla ottamatta kauheeta painetta asiasta. :p
 
Viimeksi muokattu:
Lauantai 24.11.2012





Yritys/TJOTtailu alkanut:


Nompparelli(2.......kp 51/42..............yk 9.........ya 11/11..........1.

AquaRos...............kp 45/27-?...........yk 1.........ya 10/12..........1.

Lintsa....................kp 36/30?............yk 1.........ya 11/12..........2.
-PikkuMyy-.............kp 35/36....,.........yk 9.........ya 1/12...........1.
ralliruutu................kp 31/28.............yk 2..........ya 10/12.........1.

jeennaa..................kp 29/30.............yk 3..........ya 8/12...........?
Slartibart(25)..........kp 28/28-30(C)....yk3...........ya3/12...........1.
Markke...................kp 26/30.............yk5...........ya 6/12..........2.
Ainolinnea...............kp 25/34-38........yk 15........ya 9/11..........1.
Miukula...................kp 25/42.............yk 2..........ya 10/12........2.
Mylvinen(24)...........kp 25/29.............yk 3...............................1.
Slallu......................kp 24/28-41........yk 2...........ya 9/12.........1.
Lemontree-86..........kp 24/29-34........yk5............ya 7/12.........1.
angelblue................kp 23/30-32(C)....yk5....................1. yhteinen
pink dream..............kp 23/30-32.........yk 2..........ya 8/12..........1.
kääkkis82(30)..........kp 23/??...............yk 1..........ya 10/12........4.
happy sun................kp 23/30..............yk 1..........ya 9/12..........1.
Sanna-M(27)...........kp 22/27-29..........yk 1..........ya 11/12........3.

Ambrosia85(27)...... kp 19/28-31(CT) ........yk23.....ya 10/10..........1.
miss_piggy (31v).... kp 18/29....................yk 7.........ya 03/12........ 1.
*minmaria...............kp 18/36..............yk2.......ya 8/12......... 1.
ViiruP....................kp 16/25-28......... yk 3........ya 09/12......... 2.
AnnuLiisa..............kp 16/25-28........yk 5............. ya 8/12......... 1.
Amiraali(26)...............kp 12/28-32..........yk3........ya 9/12............1.
Luna85(27).................kp 12/29-38..........yk 9............ 2/12 ........... 1.
Annatto..................kp 12/48................ yk2..............ya9/12......1.

Niiskulineiti86(25)........ kp 8/27.....................yk 3..................
Sunflower11....... kp 8/24-28.........yk25.........ya 12/10.........3.
Bambini................kp 8/30..........yk 4....... ya 7-8/12........ 2.
SuAnn(30)................kp 8/30..................yk2....... ya 6/12......... 1.
Tintti83................kp 7/32-36..............yk5.......ya 7/12.........3.
pinkkihevonen(26)....kp 5/24.................yk4.......ya 8/12.........1.
jadeka...................kp 3/28............yk 2......ya 11/12........1.
marianna87............kp 2/35-60............ yk2 .......ya 10/12.... 1.

Taike80(32).............kp??/??.................yk 10..........ya2/12............2.







Day Past Ovulation:
jeennaa ............ DPO 11
ViiruP ............... DPO 1
Slallu ................ DPO 0



Yrityksen myöhemmin aloittavat:
Stacey_84 (kevät 2013)
eleonoora86
avantasia
Villihiiri



Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti
Isbla
piupiu
Pionia
another
Dyes
viisikko <3
eufemia
mavli
Viljonkka
suan




Plussanneet:
Kesäkuu 2012:Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Elokuu 2012: eufemia (yk2), hintrikka (yk14), haave2 (yk2)
Mi&Ma (yk1), panzkus (yk4)
Syyskuu: Heiverö (yk1), Chrissy72 (yk4), Hetami (yk2), emily90
Lokakuu: Emppuli83 (yk3), wilma79 (yk1), Minix (yk1), amylee
Marraskuu: nanna_ (yk1), BDU (yk1), Pintsu (yk4), Epa_88, hopestar (yk10)





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
TT=Teroluttauko
T= Terolut
C= Clomifen
CT = Clomitauko

Päivittäjät:
Bambini & SuAnn

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56 niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***

*-merkillä merkitty aktiivset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.

Ilmoitathan listalle tulevat/muuttuvat asiat korostaen.





+++++ PLUSSARIKASTA MARRASKUUTA +++++



Plussanneille löytyy oma pino täältä ------>
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta, täällä kp 21/27-29 :)

Eilen illalla pupuillessa, tuntui inhottavaa paineen tuntua alamahalla, liittyiskö jotenkin siihen että kohta niiden menkkojen pitäisi alkaa.. Onko muilla ollut samanlaista loppukierrosta?

Toivon kylläkin että menkat ei ala, mieskin eilen sanoi että onkin nyt innostunut tästä vauvatouhusta oikeen kunnolla. :D Kuulosti niin ihanalta. Onko muilla miehet kuinka innoissaan yrityksestä ja tulevasta vauvasta?
 

Yhteistyössä