"Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014" - pinosta plussanneet

Hitsi kun oikein hätkähdin että mitämitämitä Ambrosia on kirjoittanut tänne :p, mutta sitte ai, kävitkin vaan moikkaamassa. Ei siis siinä pahaa että moikkaamassa käy, mutta minäkun ootin että nyt siellä olisi vihdoinkin kaikki natsannu kohdilleen...:saint:
 
Heissan!
Täällä mennään 14+rapiat viikkoja. Ei oo tullu surffailtua eikä palstailtua...
Ultra meni päin peetä, riskiluvuksi saatin 1:120, niskaturvotusta 2,4mm. Ens viikon alkupuolella on lapsivesipunktio. No, selviääpähän sitten mitä on tiedossa. Sydänäänten jumpsutusta on neuvolassa kuunneltu ja kaikki on muuten ihan hyvin.
Täällä toivotaan, että pieni olisi terve :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Tsemppiä Mi&Ma peukut pystyssä että riskiluvuista ja turvotuksista huolimatta kaikki olisi kuitenkin mallillaan ja punktio onnistuisi hyvin.
Täällä olo tuntuu jo todella isolta ja kömpelöltä. Lisäksi viime viikkoina on alkanut tulla kaikenlaisia kolotuksia ja kipuja. Vielä 3 viikkoa töitä ja sitten vuosilomille ja siitä varhennetulle äitiyslomalle... Kohta pitäis varmaan ruveta vaunujaki kattelee...

Vissyliini 25+5
 
Täältä tullaan!! Tänään aamulla saatu plussa testiin! En voi uskoa tätä todeksi. Niin ihanaa ja uskomatonta :heart: Keskiviikkona illasta tein vielä negan ja mieli oli maassa. Onneksi kuitenkin tänään tuli selkeä plussa. Siispä taidan siirtyä tänne. Nyt en vain tiedä yhtään miten päin olisin :D
 
Onnea Pintsu! Ja hei kaikki!
En ole kirjoitellut mihinkään ketjuun plussauksen jälkeen, mutta nyt on mielessä joitakin kysymyksiä, josko te vanhat kamut jakaisitte kanssani tuntemuksianne...(Laitoin viestin mm. uuniperunan kastikkeesta...niin naurettavaa, tiedän,...viestin on lukenut yli 100 mutta kukaan ei ole vaivautunut vastaamaan)

No, ensimmäinen kysymys on siis se uuniperunaa koskeva: oletteko syöneet raskausaikana Picnicin uuniperunaa? Huomasin jälkeenpäin, että siinä on tuorejuustokastike (kylmä), ja tietysti nousi hiki pintaan, että söin listeriariskiruokaa!

Nyt uuniperunapaniikki on onneksi jo hieman hälventynyt, mutta uusi huolenaiheeni on kivuttomat supistukset. Koska olen ensiodottaja, en luonnollisesti tiedä edes miltä supistus tuntuu. Viime viikkoina joka päivä, etenkin ilta-aikaan makuulle käydessä vatsa kiristyy kivikovaksi, mutta supistus (jos se sellainen on), ei kuitenkaan satu. Niitä on kuitenkin siis joka päivä ja ne saattavat kestää pitkäänkin, minuuttitolkulla. Huolena on siis se, että vaikuttaako tällainen supistelu kohdunsuun pehmenemiseen tms.? Ensimmäinen lääkäriaika on vasta ensi vuonna (Vaikka olen jo 19+1!). Pitääkö tässä mennä sisätutkimukseen pelkojen vuoksi yksityiselle? Ärsyttää, kun ei tiedä mistä pitäisi huolestua ja mistä ei...jostain luin, että viikolla 20 jotkut ovat olleet tällaisten kivuttomien supistusten vuoksi jopa vuodelevossa. Eli mistä tiedän, jos minunkin olisi syytä olla sairaslomalla??? Ihan huvikseen en liikkumista kuitenkaan haluaisi lopettaa noin niinkuin vain varmuuden vuoksi, mutta jos lääkäri määrää niin sitten tietty.

Tällaista kamomillateelle...rv19+1!
 
  • Tykkää
Reactions: Pintsu
BDU
Onnea plussasta Pintsu!! Täällä toinen joka plussasi reilu viikko sitten. Nyt kasassa omien laskujen mukaan 5+0 :) Paljonko sulla on menossa? Meinaatko mennä ar-ultraan?

Kamomillatee, kuulostaapa inhottavalta :/ En kyllä osaa auttaa, ensiodottaja itsekin olen.. Jospa joku täällä vanhoista osaisi vastailla, tai sitten ehkä kannattaa varalta pirauttaa lääkäriin niin sieltähän se selviää :)

BDU ja ötökkä 5+0
 
  • Tykkää
Reactions: Pintsu ja Stacy_84
BDU: Siis viimeiset kuukautiset olivat 19.10. ja kierron pituus ollu 26. Jos jokin netistä löytynyt laskuri oikein sen kertoin niin sit olisin kans jossain siellä viikolla 5 ilmeisesti menossa. Tarkkaa oviksen aikaa en tiedä, mutta varmaankin siinä lokakuun loppu päivinä se oli.

En aio mennä ar-ultraan? Jos se siis on se, jonka voi yksityisellä mennä tekemään? Nyt varmaan pitäis sit soitella aikaa neuvolaan..

Koko viikonloppu on kyllä menny aikalailla epätodellisissa fiiliksissä :) Oon niin kovin onnellinen. Tosin raskausoireet on täällä jo alkaneet? Missäs vaiheissa muilla?
Mulla erikoisimpana raskausoireena on se, että oon nyt vajaan viikon herännyt aamulla viiden aikoihin ja sit en vain enää saa unta! Enkä kyllä sitten päivällä ole edes väsynyt!! Taidanpa nauttia tämmöisestä ihme pirteydestä kun taitaa jatkossa tämä vähän muuttua :D Masua on kans nippaillu aikalailla, öklö olo tulee ja menee ja sit tänään aamuyöstä alkoi järkyttävät tissikivut...Iski aikalailla vasten kasvoja, et ei tää raskaus taida mitään ruusuilla tanssimista pelkästään olla :D En mä noita oireita haluis :D
 
BDU
Juu ar-ultra on se mikä yleensä hoidetaan omin varoin yksärillä ellei saa jostain syystä sinne aikaa neuvolan kautta :) Mulla on ollu lieviä oireita jos ennen plussausta; pissattaa useemmin, väsyttää, palelee... Mut tänä aamuna oli ekan kerran tosi öklö-olo ku mulla on tapana mennä aamulla ekana suihkuun ja nyt se ei ollu hyvä idea tyhjällä mahalla.. Tuli tosi paha olo, mut se onneks helpotti ku pääsi syömään vähän leipää :) Toisaalta välillä on niin normaali olo ettei aina muista koko raskautta jos vaan on jotain muuta tekemistä mihin keskittyä. Toivotaan ettei tää ällötys pahene, pärjäisin hyvin ilmankin :D
 
Kamomillatee mukava kuulla sinustakin :)

Nuo sun supistukset kuulostaa ennakoivilta supistuksilta jotka on yleensä ihan vaarattomia ja yleisiä. Alkavat juurikin n. rv 20 tienoilla. Esim täällä lukee asiasta enemmän. Jos siis olet epävarma tai huolissas niin soita ihmeessä neuvolaan, ne osaa varmasti paremmin neuvoa ja auttaa sua :)

Tervetuloa uusille pinoon! Tää pino on sit TODELLA hiljainen kun porukkaa niin vähän.

panzkus ja masuasukki 15+4
 
Nou hätä kamomillatee harjoitus suppareilta vaikuttaa.. Mulla on ollu noita nyt ehkä kaks viikkoo ja eilen tehdyn sisätutkimuksen mukaan kohdunkaula napakasti kiinni. Niiden ei pitäisi aiheuttaa paikkojen avautumista vaan ne on kohdun omia "treenejä".

Mä en ole pingottanut listeriariskituotteista. Tuorejuustoja ja fetaa olen syönyt ihan puhtaalla omalla tunnolla. Ainoa missä olen ollut tarkempi on tyhjiöpakatut kalat. Maitotuotteissa en ole rajoittanut mitään. (ulkomailla en kuitenkaan söisi mitään maidosta tehtyä, jos ei pastoröitu) Kotona olen kuitenki koko ajan vedellyt tilamme tankkimaitoakin hyvällä omallatunnolla.

se ois tänään päivämäärällisesti tasan 3kk laskettuun... ja huomenna poksuu 27+0 :)

Vissyliini ja minimies 26+6
 
Paljon onnea Pintsulle!:heart: Ja morjens Kamomillatee!

Täällä kärvistellään ilmeisesti kasvukipujen kanssa. Vihloo ja juilii oikein reippaasti. Perjantaina pikkujouluissa tuli tanssittua reippaasti ja tuli kyllä sellainen olo, että nyt tarvii lähteä kotiin rauhoittumaan ja makuuasentoon.

Missäs vaiheessa Vissyliini on tuntenut asukin liikkeet? Mulla itsellä on niin eläväinen suolisto, että tuntuu hankalalta tuntea yhtään mitään "erikoista". Pari kertaa on tuntunu sellaista elohiiren tapaista ja välillä muutamia pieniä rytmikkäitä tönimisiä, mutta en tiedä meneekö suolikuplien piikkiin.


Mi&Ma ja prinsessa 16+3
 
  • Tykkää
Reactions: Pintsu
Jospa minäkin hipsin tälle puolelle, en kerennyt kauaa olla tuolla yrittäjissä...Varmaan kaksi kiertoa :)

Tässä viikon mittaan olen testejä tehnyt, jotka ovat näyttäneet haamuja ja tänään tein digin johon tuli: Raskaana 1-2

Mä luulen et viikkoja varmaan vasta joku 4 :)

Epa
 
Kiitos kaikille onnitteluista ja tervetulotoivotuksista!

Ja paljon onnea Epa!

Mä ajattelin tänään soitella ekaa aikaa neuvolaan. Olo on kohtuu hyvä. Aamuheräämiset tosin on jatkunu, mutta olo silti kohtuu pirteä. Välillä jotkut hajut ja ruoka öklöttää, mutta vielä on kaikki pysyny sisällä. Jotenkin vain tunteet heittää ihan mieletöntä vuoristorataa :( Oon halunnut lasta pitkään ja yritettiin tätä pikkuista elokuun alusta asti, nyt kun plussa on tullut on olo ihan outo. Toisaalta en pysty ajattelemaan mitään muuta kuin pikkuista, tuntuu tulevan ajatuksiin koko ajan, toisaalta taas ahdistaa, että onko musta tähän ja halusinko mä tätä. Todella kummalliselta nuo ajatukset tuntuvat varsinkin kun olen lasta niin kauan halunnut. Tulee ihan syyllinen olo ikävistä ajatuksista :ashamed:

Oon miettinyt, että johtuuko osittain siitä, että pitää vielä salailla asiaa. Mä oon tosi huono salailussa ja kerron aina asioistani melkein tuntemattomillekin vähän liiankin paljon. Oon siis sellainen ihminen, että kun multa kysyy: "Mitä kuuluu?" todella harvoin vastaan vain: "Hyvää!" Aina tulee viimeisimmät kuulumiset. Nyt taas tapahtuu jotain suurta, ihmeellistä ja elämän mullistavaa ja pitää vaan vastata, et ei tässä mitään kummosta. Lisäks vielä on ne, jotka utelee josko meille kanssa alkaisi pikku hiljaa iskemään vauvakuume..Hankalaa siinä sitten yrittää keksiä jotain.

Tällainen avautuminen tänään. Ehkä tämä tästä aikaa myöten...
 
BDU
Pintsu, nuo fiilikset on varmaan aika normaaleja, elä hätäile turhaan :) Mä oon miettiny aika usein jo että huhhuh mihin tuli ryhdyttyä ja onkohan meistä tähän mut toisaalta harva on seppä syntyessään et eiköhän se luonto tämänki hoitanu niin että 9kk aikana ehdit nämä fiilikset käsitellä ja sit voi alkaa kasvamaan siihen vanhemmuuteen. Mulla on se ero että en ole halunnut tätä kauan vaan tää ajatus tuli miehellen ja mulle vasta tänä syksynä eikä me sit kauaa mietitty ees ;) Tosin meillä nyt elämäntilanne on sellanen ettei me mitään estettäkään keksitty ja kun kuume oli päällä niin tuumasta toimeen vaan.. Joten senki takia vähän pakokauhua pukkaa välillä ku kaikki tapahtu niin nopeesti (olin valmistautunu siihen et raskaudun ehkä kuukausien aikana, en ekasta kerrasta) ja tässä nyt ollaan sitte :)

Heh, onneksi mä oon tosi "sulkeutunu" noiden omien asioiden suhteen et kerron vaan tarpeellisen eikä silleen oo ongelma tätä salailla, parille ystille piti kertoo että voi jonku kanssa juoruta mut muuten kerron tästä vasta lähempänä sitä 12 viikkoa todennäköisesti. Toki oireet voi tätä vaikeuttaa, eilen nimittäin rantautui pahoinvointi tänne.. Voi yök, ilta meni viltin alla nieleskellessä! Aamulla olo oli niinku ois juonu illalla pullon viinaa.. Oksetti ja nälkä mut ei tehny mieli syödä. Väkisellä piti jotain syödä et selvis töihin : / Toisaalta jospa se pikkunen vois hyvin siellä nyt :heart:

BDU ja ötökkä 5+5
 
  • Tykkää
Reactions: Pintsu
Pintsu, ihan normaaleja tunteita käyt läpi! Raskaus on iso asia ja vaikka vauva olisi kuinka toivottu, niin ihan varmasti jokainen nainen havahtuu, että "haluanko, onko meistä siihen" jne.
Itselläni, kun tärppäsi kuitenkin heti ensimmäisten luomumenkkojen jälkeen, tuli semmonen fiilis, että "ei hitto, miten tää nyt näin nopeesti kävi" enkä siis ollut yhtään varautunut tuollaiseen mahdollisuuteen.
Eli älä huolehdi äläkä syyllistä itseäsi tässä tunteiden vuoristoradassa, kaikki kuuluu asiaan! :heart:

Omasta kokemuksesta voin sanoa, että nyt pieni alkaa olla paljon todellisempi parin ultrauskerran (ja vauvan terveydestä huolehtimisen) jälkeen, ja mikään muu tässä maailmassa ei ole rakastettavampi, kuin se oma masuasukki. Niin kuin BDU totesi, vasta 9kk odotus tekee äidistä äidin.
 
Kiitos ihanat! Ihanaa kun on olemassa tällainen palsta, joka piristää! Itse asiassa helpotti jo se, että sai aamulla avautua ja kertoa asiasta jollekin.

Sain tänään ajan neuvolaan. Aika on vasta 19.12. :O Eli sit vaan odottelemaan. Toisaalta sitähän tässä on tiedossa muutenkin ;)

Nyt on hieman oireettomampi olo ollut tänään. Aamulla tosin tuli parit itkut kun kuuntelin musiikkia ja oli niin herkkistä :D Niin vaan menee tunteet tosiaan kuin vuoristorataa. Onneksi mies on jaksanut nyt tukea ja ymmärtää ja ihan kuin se olis käyny jonkun "näin tuet raskaana olevaa vaimoasi"-kurssin, kun eilen pyysin siltä anteeksi, että olen kiukutellut ja hän vain vastasi: "Ai, en mä oo huomannu." Oli tosin pilke silmä kulmassa, mutta sai silti hyvälle tuulelle :)
 
BDU
Täällä ei oo mielialan heittelyt vielä rantautuneet, tuli tuo pahoinvointi ensin.. Meillä on neuvolat lähekkäin, mulla on 21.12. Tuntuu toooosi pitkältä tää odottavan aika :D Ja onpas ihanaa et miehellä riittää huumoria vaikka kotona on "hormonihirviö" ;) Jospa tää aika kuluis piakkoin ja pääsis jo piinaviikkojen ohi..

BDU ja ötökkä 5+6
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88 ja Stacy_84
Nopeesti käväsen tällä puolella vakoilemassa. Lähinnä BDU:lle mulle olis ollut toivomus.

BDU, voisitko laittaa välillä tänne olojasi migreenin ja raskauden kanssa elämisestä. Meillä kun molemmilla se riesa kuitenkin on.
 
BDU
heissan Stacy! Mulla oli toissaviikonloppuna 2 päivän migreeni, liekkö sit nää hormonit aiheuttanu. Heräsin siihen perjantaina ja piti olla töistä pois. Otin aamulla panadolin (mulla ei ees oo omia lääkkeitä enkä tiedä saanko niitä söydä..) ja menin nukkumaan ja kohtaus ei onneksi pahentunu vaikka ei lähteny kokonaan poiskaan. Illalla olo helpotti mut tuli takas taas lauantaina : / Sunnuntai-aamuna olo oli taas hyvä ja sen jälkeen ei oo päänsärkyä ollu onneksi. Kohtaus oli ihmeellinen kun jyskytys kyllä vaivas koko ajan mutta se ei sit pahentunu kuitenkaan hirveesti lauantaina vaikken ottanu lääkettä vaan lähinnä makailin päivän sohvalla viltin alla. Toivon ettei noita nyt hirveesti tuliskaan.. Tietty jos hormonit ne aiheuttaa niin en oikein voi niille mitään mut ainaki oon nyt käyny fyssarilla et saisin tolla selän ja niskan hoidolla ehkästyä jumeista tulevat säryt.

Muuten olo on aika raskaan oleva :) Pahoinvointia on aamuisin enemmän kuin tarpeeksi ja väsymys vaivaa jatkuvasti.

BDU ja ötökkä 6+2
 
Kiitos kiitos =) Ottaa vaan huoleks toi r- testi, kun se ei tunnu vahvistuvan olleskaa :/ Tai ylipäätään, että onko siellä ketään :confused:

Stacy, BDU, mulla on myös migreeni, saas nähä paheneeko vai lievittyykö raskauden aikana, jos pikkunen matkassa pysyy =)
 
BDU
Onnea jennaa!! Paljonko sulla on viikot suurinpiirtein menkoista laskettuna? Mulla vahvistu viiva tosi hitaasti, joten elä vielä hätäile jos plussaa kumminki sait :) Testailin 3+6 - 5+0 välillä muutaman kerran ja vielä 5+0 sain haalean viivan mut sit lähempänä 6+0 oli jo aikas vahva :D Päätä särki taas toissapäivänä tosi kovaa koko päivän mut ei menny migreeniksi onneks.. Panadol ei kyllä auta mitään ainakaan tommoseen särkyyn mikä tulee jännitysniskasta.

muoks* eilen oli kauan odotettu ar-ultra josta löytyi pikkuinen sykkeen kera ja hyvissä olosuhteissa :heart:

BDU ja ötökkä 6+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Epa_88

Yhteistyössä