"Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014" - pinosta plussanneet

Onnea Mylvinen poikauutisesta! Ja Parus montanukselle plussaonnittelut! :heart:

Täällä on onneksi väsymys hieman helpottanut eikä paha olokaan ole enää jokapäiväistä. Tänä aamuna piti käydä vähän kakomassa mutta se johtuu varmasti lähinnä unen puutteesta :/ Heti jollen saa kunnon yöunia vedettyä niin on päänsärkyä, vatsakipua, huonoa oloa... Ja oli jo ennen raskautta, nyt huono olo tuntuu vielä enemmän!

Perjantaina on onneksi neuvola jossa sydänääniä yritetään ekaa kertaa bongailla. Olen kotona monena iltana kuunnellut pienen jumputusta mutta eilen illalla en saanut mitään kuuluviin ja tietenkin heti iski pelko ettei kaikki ole hyvin :( Ja kun melkeen ollaan päästy jo piinaviikkojen ohi! Noh, tänään täytyy kuunnella uudestaan, jospa kaveri olisi vaan ollut piilossa eilen.

Mulla ei onneksi ole paino noussut vielä, mutta maha on kyllä melko turvonnut :/ Vaatteet mahtuu päälle vielä hyvin, ärsyttää vaan toi röllykkä :D

Mijau 11+1

• Tykkää
Reactions: kääkkis82
miss_piggy
Mulla oli eilen varhaisultra julkisella ihan neuvolan pyynnöstä, ku on se kkm takana helmikuulta, ja tää raskaus sai nyt alkunsa clomeilla.
Pelkäsin ihan sikana mennä sinne, mutta oli positiivinen kokemus. Siellä se pienen sydän jumpsutteli ja oli hassua nähdä ne sydämen sykkeet näytöllä kun sintillä on kokoa jotain 14mm :D Yksi siellä näytti olevan eli tuplia ei oo tulossa :)
Toivotaan että kaveri pysyy matkassa loppuun asti. Oireita ei edelleenkään kauheasti oo, muutaku tissien arkuutta ja semmosta etovaa oloa. Pelkäsin että onko kaikki kunnossa ku mahassa ei tunnu miltään mutta elossa näytti olevan vaikken oo mitään kohdun kasvukipuja tuntenutkaan.

Tänään 7+5. Näillä main tais viimeks mennä kesken..

Kiitos poikaonnitteluista :) Aika villiviikari taitaa olla tuloillaan kun ei malttaisi olla poika masussa hetkeäkään paikallaan :heart: semmonen jytinä ja jumputus käy koko ajan ja vatsa heiluu ja hytkyy :D

Tsemppiä alkuraskauden pahoinvoijille erityisesti! Kohta se onneksi helpottaa ja pääsee nauttimaan enemmän raskaudesta :heart:

Miss_piggy on erityisesti usein mielessä kun tuntui ihan kamalalta silloin keväällä kun niitä tikkuja ostelin ja sitten mä plussasinkin heti ja sulla kävi miten kävi :( Mutta onneks löysit niin nopeasti tänne takaisin! :)

• Tykkää
Reactions: miss_piggy
Onnea Mylvinen poikalupauksesta :heart:

Miss_piggy, ihanaa että kaikki oli kunnossa :heart: Toivotaan, että kaikki menee hyvin!

Ja tervetuloa Parus Montanus!:flower:

Mijau, mä en oo vieläkään tähän päivään mennessä saanut sydän ääniä kuuluviin kotidoplerilla. Oon kaikki konstit ja niksit kokeillu, mutta ei :D

Täällä päässä ei mitään ihmeellistä, eilen neuvola, sf-mitta jäätävät 38, kasvanut viikossa siis 3cm :whistle: Muuten kaikki olikin hyvin. Molemmat monotti menee terkkaria, kun se paineli ja yritti kuunnella sydän ääniä. Melkein joutu menee kattoo ultralle, kun sykkeet katos samantien :LOL: Taitaa tulla adhd jätkät meille :D Rautaa oon joutunut syömään ja jatkuu edelleen, hb 119. Ja ensi viikolla tiistaina onkin taas kontrolli :heart:

Mutta nyt pyykkäilee noita vaatteita, kun sain eilen äippäpaketit.

Sunshine ja jätkät 29+4

Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Edelleen vaan kaipailisin jotain mahatuntemuksia, oikeesti ei tunnu miltään :confused: Kyllähän tuo alamaha tuntuu vähän aralta kohdun kohdilta jos sitä hellästi painelee, mutta mitään kasvukipuja tms ei oo ollu. Onko se normaalia jos ei tunnu mitään erikoisia mahatuntemuksia vaikka huomenna jo pyörähtää käyntiin rv 8 ? Lääkärille asiasta sanoin mutta ei se kommentoinu mitenkään.

miss_piggy
No hyvä kuulla että ei välttämättä tuu mitään sen kummempaa :D Oon ihan mukavuussyistä pitäny kyllä nyt viikon töissäki äitiyshousuja, ei kiristä ainakaan vyötärö ja ku mulla on välillä ihan yllättäin iskeny kauhea turvotus :)

• Tykkää
Reactions: Parus montanus
miss_piggy Mulla oli varmaan viikoilla 4-5 semmosta kuukautismaista jomottelua, mutta sen jälkeen tuntemukset alamahassa pysähtyi pitkäks aikaa. Sitä pahaa oloa oli senkin edestä sitten :D Ja älä huoli, kyllä ne kasvukivut sieltä tulevat ennenku huomaatkaan ;)

Sunshine Hui että tuota sun sf-mittaa :rolleyes:

Täällä kärsitään helteistä. Iho on nihkeän hikinen ja missään ei ole hyvä olla. Rappujen nouseminenkin on kuin maratonin suoritus. Hiki valuu ja sydän hakkaa.. Odotan, että tulis syksy, ja pääsis pimeneviin iltoihin yksin hölkälle (elättelen toivoa, että mies pärjää tyypin kanssa kotona ja paikat on synnytyksen jäljiltä siinä kunnossa, että hölkkä tuntuu hyvältä :LOL: ..) Olen siis ennen rakastanut kesää ja aurinkoa, olen niitä ihmisiä, joita aurinko vetää ulos baadenbaadeniin magneetin lailla.. Paitsi nyt. Nyt kun olis aikaa siihen lepposteluun päivittäin, ni mua ahdistaa pelkkä ajatus. : /

Syökö joku teistä Multitabsin raskausmölleriä, niitä kalaöljykapseleita? Itseltäni ne tuossa loppuivat n. kk sitten, ja olen pohtinut, vieläkö haen purkillisen. Olen kuullut, että tuo kalaöljy vaikuttaa veren hyytymiseen, ja mietin, onko parempi kasvattaa hyvillä rasvoilla vauvan aivoja :p ja kärsiä verenvuodosta synnytyksessä, vai toisinpäin..

miss_piggy
Mulla on vaan multivitan monivitamiinit, d-vitamiinit, foolitabletit ja rautalisä. Vehnäalkioöljyn lopetin ku luin jostain että raskausaikana tulis välttää luontaistuotteita.

Täällä on ollu tänään ihan järjetön ukkonen ja vettä tullu koko päivän. Kiva olla töissä ku muutenki tänään on taas ällöpäivä. Mulla tää pahoinvointi on ottanu tyyliks tulla joka toinen päivä :D

8+0 rits, rats, poks!

• Tykkää
Reactions: Epa_88
Tänään oli kontrolli. Kaikki oli muuten ok mutta kohdun kaulaa oli alle sentti ja alkanut aukeamaan kiilamaisesti sisältä päin. Eli täytyy jäädä osastolle seurantaan- ja kun oireita tai ongelmia ei ole ollut. Ja kuinka ihanaa on saada kortisoni piikkejä kankkuun :-\ toi hymynaama alussa tuli puhelimella jotenkin omituisesti...
Sunshine ja pojat 30+3

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Onkos sunshinella jo koltiaiset ulos tulossa :O Toivottavasti malttaisivat vielä hetken kypsytellä ja pääsisit pian kotiin :hug:

Itse olen syönyt Multivitan raskaus ja imetysvitaamineja sekä helokkiöljykapseleita jotka myös sisältävät hyviä rasvoja. En tiedä ostanko niitä lisää, enää olisi yksi tabletti jäljellä.

Viime viikolla oli toinen neuvolakäynti ja paino on tippunut ~400g/vko. Verenpaine oli laskenut entisestään vähän, toivottavasti siitä ei tipu enempää :/ Hemoglobiini oli onneksi vähän noussut. Virtsa oli puhdas eikä verikokeissakaan ollut mitään kummallista, ainoa vaan etten seulan tuloksia vielä saanut tietää. Täällä kuulemma soittavat jos on jotain hälyttävää mutta muuten ei tule mitään tietoa kotiin tuloksista! Seuraavassa neuvolassa siis toivottavasti kuulen hyvät tulokset.

Täälläkin poksahtanut jo turvallisemmat viikot käyntiin ja perjantaina olisi vihdoin np-ultra sekä neuvolalääkäri :) Tulen sitten infoomaan kuinka siellä meni.

Mijau 12+2

• Tykkää
Voimia Sunshine ja toivotaan, ettei nyt kovin aikasin lähde pienet sieltä syntymään :hug:

Mä olen mennyt jo aivan sekaisin viikoista, mietin, että olenko laskenut nyt aivan oikein :O Tänään jo 24+4 !! Aika menee kuin siivillä ja meillä huoneiden remontit aivan levällään, enkä pääse laittamaan vauvan tavaroita varmaan vielä kesän aikana ollenkaan :( Selkä kiukutteli viikonloppuna, mutta on nyt taas rauhoittunut, kiitos levon ja hierovan miehen :heart: Säikähdin, että nytkö se TAAS alkaa, mutta onneksi ei vielä jäänyt kiputila päälle. Olis tullut aika kamalat kuukaudet.

Täällä on pikkumies ilmeisesti kääntynyt poikittain, kun tuntuu, että jalat kaivautuisivat toisesta kyljestä ulos :D Otan tuntemuksista nyt kaiken irti, kun tämän jälkeen en tule enää samaa kokemaan :)

kääkkis ja sisu 24+4

• Tykkää
Sunshine Koeta ottaa rennosti siellä, jospa muutaman viikon vielä olisivat vatsan sisäpuolella :hug: Luultavasti tuntuu piikitys "tosi ihanalta", mikäli vielä tuikkivat niitä pyllyyn useamman kerran, ja vielä samoihin kohtiin :O

Neuvolakuulumiset Lyhyesti sanottuna, kaikki kunnossa. Painoa ei ollut tullut 2vk aikana lainkaan lisää, itse olin tyytyväinen, terkkatäti ei ilmeisesti ollut. Sillä äänensävyllä asian esille toi. Mönttinen kuitenkin kasvanut taas sentin lisää, joten omasta mielestäni huolta ei ole, vaikka pari kiloa tippuisi painoa kokonaan pois :whistle:

Sairaalakassi
Olen alkanut pikkuhiljaa pohtimaan, mitä kassi sisältäisi. Välillä tuntuu, että netistä löytyvät listat sisältävät ennemminkin puolen vuoden poissaolon kotoa, kuin viiden päivän sairaalarupeaman. Siihen tulokseen olen tullut, että TYKSissä mukana saisi ilmeisesti olla (kavereiden puheiden mukaan)
* Liivinsuojia/ maidonkerääjä
* Omia ohuempia siteitä
* Suihkussa tarvittavat tavarat + omat hygieniameiningit
* Itse tarvitsen ehdottomasti suoristusraudan, jos meinaan kehdata ottaa vieraita vastaan suihkun jälkeenkin
* Imetysliivit
* Kamera, kännykkä, laturit
* Mp3-soitin / pari cd-levyä, mikäli alatiesynnytys onnistuu ja avautumisvaihe kestää ja kestää.
* Jotain pikkupurtavaa ajankuluksi, jos nälkä yllättää (lue: makeannälkä)
* Vaatteet kotiinlähtöä ajatellen (vauvalle iskä saa sitten tuoda vaatteet, jotka pakkaan valmiiksi turvakaukaloon mukaan)
Ehdotuksia kassin sisällöstä otetaan vastaan kiitollisena :D

Amiraali ja mönttityyppinen 33+1

• Tykkää
SYNNYTYSTAPA-ARVIO Neuvolalääkärillä
Rv 36+0
RR 121/70
Tuvotus +
Pissa puhdas
Sf-mitta 32, vatsa laskeutunut
Tarjonta RT
Sydämen syke +130, liikkeet ++
Kohdun suu pehmeä, 1,5cm auki ja ei kanavaa jäljellä ;)
Ei uskaltanut antaa vauvan painoarviota. Joten vauvan kokoarvioon ultraan TYKSiin 9.7
Seuraava neuvola 15.7 mikäli ollaan yhdessä koossa :)

Kai sitä pian sais sairaalakassin pakata :)

Epa ja B

• Tykkää
sairaalakassista: Ehdottoman hyvä idea ottaa imetysliivit ( vaikka kahdetkin ) ja ne liivinsuojat mukaan :) Itse olen ottanut lisäksi bepanthenia imetysvoiteeksi, kun esikoisen imetystä aloittaessa rinnanpäät aukesivat todella pahasti :( Sen jälkeen tajusin itse ottaa oman rasvan ja aina imetyksen päätteeksi sipaisin voidetta. Musiikki ja lukeminen ovat myös hyvä idea :) Viimeksi oli mukana myös vauvakirja, mihin täyttelin kohtia synnytyksen kulusta jne. kun olivat tuoreessa muistissa :)

Kohta on sitten Epa:n aika jakaantua :heart: Kuulostaa, ettei kauaa enää mene :)

kääkkis ja sisu 24+6

• Tykkää
Ultrassa käyty ja kaikki näytti oikein hyvältä :heart: Hirveästi pikkuinen alussa heilui, viuhtoi käsillään ja venytteli selkä kaarella. Nenäluu näkyi selvästi, sydämessä oli neljä kammiota eikä niskaturvotusta ollut kuin 1,5mm eli ainakaan toistaiseksi ei näkynyt merkkejä poikkeavuuksista :) Laskettu aikakin aikaistui viidellä päivällä kun pieni oli jo hurjat 72mm pitkä! Oli se jännä ensimmäistä kertaa nähdä että tuolla tosiaan joku asustaa! :heart: tuntuu vaan uskomattomalta että joku noinkin iso voi myllertää sisällä ilman että itse tunnen vielä mitään. Ensimmäisiä tuntuvia liikkeitä odotellessa... :popcorn:

Milläs viikoilla teillä muilla on ekat liikkeet tuntuneet? :)

Jouduin ostamaan seaband-rannekkeetkin kun pahoinvointia on melkein koko ajan. Oksentaa ei "tarvitse" kuin aamuisin mutta pitkin päivää on huono olo eikä töissäkään meinaa sen takia jaksaa olla. Rannekkeet ovat ainakin viikonloppuna auttaneet, katsotaan miten hyvin ne arjesta selviää :)
Anoppi tuntuu olevan melko varma siitä että meille tulee tyttö kun olen ollut niin huonovointinen. Hänet on kuulemma pojat pistäneet odotusaikana syömään ja paljon! Saapa nähdä näyttääkö pikkuinen kalleutensa rakenneultrassa 22.8. :rolleyes:

Mijau 13+5

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Vauva haaveet todeksi 2013-2014
(Vauva haaveissa vuodelle 2013-2014 pinosta plussanneet)

Odottavat:

18.7.2013
BDU 25v / Ensimmäinen / OYS

19.7.2013
Gilraen84 / Ensimmäinen / Tyttöolo

1.8.2013
Epa_88 24v / Toinen / TYKS

5.8.2013
jeennaa 22v / Ensimmäinen / KHKS

7.8.2013
Ainolinnea 23v / Ensimmäinen / TYKS / Tyttöolo, **Poikalupaus**

8.8.2013
Pamsku 22v / Ensimmäinen / EKKS

21.8.2013
Amiraali 26v / Ensimmäinen / TYKS / Poikaolo

7.9.2013
Sunshine84 / Ensimmäinen ja toinen/ K-PKS

19.10.2013
Kääkkis82/ neljäs/ PHKS/ poikaolo poikalupaus

2.11.2013
Mylvinen 26v /Ensimmäinen/KOS

22.12.2013
NuNutin 26v / kolmas / HYS

29.12.2013
Klementiini 35v / kolmas / PHKS

08.01.2014
Mijau 23v / ensimmäinen

07.02.2014
miss_piggy 31v / ensimmäinen / K-PKS / 02/13 kkm

Muistossa mukana :hug:
Bambini
verppu

Syntyneet:
5.3.2013
Vissyliini (la 21.2) Poika - 4230g / 53cm

12.4.2013
Ambrosia85 (la 23.8) Enkelityttö - rv 21+0

30.4.2013
Hintriikka (la 23.4) tyttö 3922g, 50cm

Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus

Listaa saat päivitetty valitsemalla viestistä "lainaa". Poista alusta ja lopusta [ Quote ] ja [ /Quote ]-tekstit

Mijau: Onnea ultrauutisista :heart: Mulla esikoisesta tuntui ekat liikkeet joskus 21 viikolla, toisesta en muista mutta aiemmin kuitenkin, kolmannesta rv 16 ja tästä neljännestä joskus rv 17 +. Istukka on ollut aina takaseinämässä, joten ei ole vaikuttanut asiaan :)

Reilu viikko vielä lääkärineuvolaan :rolleyes: Tää poika on nyt jo niin vahva, että välillä sen liikkeet sattuvat, säpsähtelen vähän väliä kun innostuu hikkailemaan tai potkimaan. Varsinkin kohdunsuulle osuvat liikkeet tuntuvat pahalta. Hampaat irvessä yritän nauttia niistäkin :D

kääkkis ja sisu 25+2

Heippa! Nyt rv 7+2 päivää.

Räväytin ja ostin ensimmäiset äitiyshousut kun colleget alkoi kiristää. Turvotusta oli.

Älytöntä hajuihin perustuvaa pahoinvointia, niin että oksennus meinaa tulla. Olen lukenut ettei siitä ole hyötyä= yritän olla oksentamatta. Ruoka tuottaa ongelmaa, on ruokia mitkä ei enää maistu tai niiden tekeminen tekee pahaa (pihvit). Sama on tiskikoneen täyttö, likaiset astiat yöks.

Kirppareita olen kiertänyt, jos sieltä jotain isompia paitoja/tunikoja löytyisi. Olen ostanut vuosien saatossa lastenvaatteita kirppiksiltä. Tosin aika pienet tarjottavat täällä pohjoisessa.

Tykkään kestovaipoista, niitä minulla on jo jonkin verran :D

Olen miettinyt vaunuja, edellisvuosien mallia 12 ja 13, ja mielellään kohtuu hintaiset alesta. Koska kotikäyttöön ei kalliita tarvita. Jovi ora vaunut miellyttää. Perusvaunut siis, en ole niin liikkuvaa tyyppiä.

Kantoliinan ajattelin väsätä kangasta ostamalla ja saumurilla surauttamalla. Saa siskokin yhden. ;)

Olen miettinyt saako saikkua pahoinvoinnin takia?

• Tykkää
miss_piggy
Täällä olo niinku ei raskaana oliskaan. Ei just mitään oireita :D Mahassa tuntuu välillä pientä pistelyä mutta esim. etovat olot on menny ohi ja minähän en kertaakaan ole edes oksentanut.
Dopplerilla välillä kuuluu joku jumputus jota oletan luulevani sykkeeksi. Maanantaina neuvola jossa koitetaan varmaan kuunnella paremmilla laitteilla :)
Eipä sitten muuta.
Normiolo ja normimeininki.

10+2

Yhteistyössä