Vauva Haaveissa 2013

Nega :( Kylläpä vituttaa, ekaa kertaa ihan kunnolla...
Katotaan tuleeko täti millon, huomenna kp34 jollon alko menkat viimeks. Alkuviikosta testaan uuestaan jos ei oo alkanu.
Äh, olin jotenki ihan varma :(

Päivitin lauantain tiedot tohon edelliseen ku olis ollu hölmö laittaa melkei peräkkäin kahen päivän tiedot :)
 
Viimeksi muokattu:
Mäkin tahtoisin tupata itseni tännekin mukaan, olisi niin mukava saada vertaistukea ja huomata, ettei ole ainoa höperö kuumeilija... Eli Tagzy, 29 v., kp23/27, yk 1. Toinen olisi toiveissa :)

Hirmuisesti onnea plussanneille!
 
Tervetuloa Tagzy, lisäsin siut listalle :)
Toivotaan että vielä plussaksi muuttuisi, kävin ostaa pari apteekinomaa ens viikkoa varten mikäli täti pysyy poissa. Vaikka en tikutellu taimitään, ni oltiin juuri oikeeseen aikaan vällyjen välissä ja sen takia toiveetki oli/on tosi korkeella. Oli isompi pettymys ku luulin, edellisissä kierroissa ku oon vaan ollu onnellinen suht inhimillisistä kierroista. Mutta niin kauan ku täti ei tuu, on toivoa :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tagzy ja Pecanpie
miss_piggy
Oho, voi herranjumala, just tajusin oikein sisäistäen sen, että täällä tosiaan on jo menossa yk 8. No, eihän sekään paljon oo moneen muuhun verrattuna, mutta mulle se tuntuu ikuisuudelta. Helmikuussa tulee siis vuosi täyteen siitä kun ehkäisy lopetettu.
 
Slallulle tsempitykset, toivotaan että täti pysyy poissa ja vielä viivat ilmestyy! :)

Omaa napaa, nyt on siis dpo 6, luulotautia suurempia oireita ei ole, mikä ei kauhean ylläri ole näillä päivillä. :p Dpo 1-5 oli kuitenkin joka päivä todella jyskyttävä päänsärky, heti aamulla kun heräsi ja iltaan asti oli. Koskaan ei ennen ole päätä särkenyt sillä tavoin päälaelta ja silmien takaa jyskyttäen :$ Kun viidentenäkin aamuna aamu alkoi päänsäryllä, meinasin jo lääkärille lähteä mutta onneksi olo sitten helpotti särkylääkkeellä. Tänään ei onneksi ole ollut enää. Luin, että joillakin hormonit ja kuukautiskierron eri vaiheet aiheuttavat päänsärkykohtauksia? Itsellä ei ole ennen ollut, joten luultavemmin vain sattumaa. Eilen illalla oli myös viiltäviä hetkittäisi kipuja vasemmassa rinnassa, mutta joo.. kait niitä on ennenkin ollut, nyt ne vaan huomaa :cool: Jossakin tietysti luki myös jonkun raskautuneen muistelua, kuinka hänellä oli ollut epätavallista päänsärkyä viiden päivän ajan heti oviksen jälkeen, tiiietenkin siihen yhteen lauseeseen pitää tarttua :whistle:

Ei tässä meinaa järjissään pysyä, kun vieressä odottaa testipakkaukset. Missähän vaiheessa sitä uskaltais lähteä kalastelemaan haamujen haamujen haamua? dpo 9? :p Kärsivällisyys kun ei oo hyveeni..

Olemme miehen kanssa juuri sen viikon lomareissulla muilla mailla kun täti joko kurvaa paikalle tai jättää tulematta. Täytyy siis pakata matkalaukkuun sekä testaus että tätivehkeet, ärght :)
 
Heips täältä yövuorosta... nyt ehtii hyvin valvoessa kirjoittaa ja lukea näitä pinoja...olen aivan hurahtanut tähän keskustelualueeseen, saatan viihtyä pitkiä aikoja täällä lukiessa, vaikka aina en kirjoitakaan mitään. Hölmö tunne, en koskaan ole oikein internetissä viihtynyt, en ole facebookissakaan, jossa tuntuu kaikki asiat ja ihmiset nykyään olevan... mutta täällä vain viihdyn päivästä toiseen:LOL:

mukavaa kun tänne tulee lisää porukkaa :wave:

Slallu sulla on jännät hetket siellä... toivon kovasti, ettei täti tule paikalle ja plussa testiin tulisi.

Pecanpie mulla oli aivan samanlaista päänsärkyä jonkin aikaa sit! hui... juuri tuollalailla silmien takaa ja päälaelta, sattui aivan tosi kovaa.

Yritimme tässä kierrossa ajoittaa petipuuhat oviksen tienoille, mutta luulen, että ovis oli tuossa taannoin ja sen jälkeen ei ole mitään tapahtunut sillä saralla... olin jo sillä mielellä, että tästä kierrosta ei varmasti ole mitään mahdollisuuksia plussata, MUTTA nyt minulla on tai minä keksin itselleni monenlaisia oireita. huoh. :headwall:

Alkuviikosta minulla sattui kummallisesti tuohon häpyluuhun, välillä nännit ovat olleet arat, tunnen mahassa omituisia kipukohtauksia välillä... nyt on koko ajan sellainen jotenkin "märkä" olo ja nyt yövuorossa on vuoroin kuuma ja kylmä (mikä on luonnollista näin valvoessa)....voi apua. jotenkin tuntuu siltä, että voisko sittenkin olla mahdollista...:)
 
Onnea ViiruP plussasta :)

Omaa napaa.. vaikka vielä vähän taustalla ollaan..
Onko kellään kokemuksia Nuvaring ehkäisyrenkaasta? Miten lopetuksen jälkeen on menkat tullu, onko kierto ollu ihan sekaisin? Itselläni nyt ollu neljä päivää pientä rusehtavaa vuotoa. Eilen illalla tuli pyykiessä kirkkaampaakin punaista. Yön aikana ei mitään.. Laskujeni mukaan tätin tulisi kurvata paikalle vasta ensi viikon lopulla. Ihmetyttää kovasti :| ...
 
pecanpie ja pinkkihevonen, myös mulla oli oviksen jälkeen muutama päivä tuota samaista päänsärkyä; silmien takaa ja päälaelta. Muistan sen myös esikoisen tärppikierrosta, mutta luultavasti liittyy vaaan oviksen jälkeiseen hormonitoiminnan muutokseen mulla. En vaan yhtään muista, onko muissa kierroissa ollut samaa. Tänään flunssa tiukentaa otettaan, nenä tukossa, lämpöä ja kurkussa kaktus. :(
 
Näin ehkä Etelä-Suomen päänsärkyisimpänä ihmisenä teidän särky kuulostaa hyvin pitkälti mun mihreenisäryltä. Se jatkuis juurikin monta päivää sellasina pätkinä jos en ottais migreenilääkettä. Silmien takaa särkee niin että tekis mieli hieroo silmäkuoppia jos vois. Lähes aina liittyy joko ovis aikaan tai menkkoihin. Toivon hartaasti ettei oo migreeniä, mut jos kohtaukset jatkuu ni lääkäriin ehdottomasti. Mun pitääki muuten googlata miten noi sopii raskauden kanssa noi mun lääkkeet.

Nuvaringistä sen verran, et itse kun lopetin sen käytön noin kolme vuotta sit vajaan vuoden käytön jälkeen, niin menkat oli muistaakseni tosi normaalit heti. Niis on niin vähän sitä hormoonia.
 
Viimeksi muokattu:
Slallulle tsemppiä, ehkäpä ne viivat sieltä löytyy vielä :heart:

ON: mä tikutan ovista minkä ehdin ja eilen näytti siltä et ovisplussa haamuilis mutta tänään taas ei. Pupuillaan silti tasaisen mukavasti ;) mulla aikanaan ekasta kierukasta (Levonova tjs) ei menny halut eikä tullu ongelmia (yksi "pikku" kohtutulehdus josta lekyri sanoi et päivää myöhemmin ois saanu lapsihaavet koskaan unohtaa..), mutta nyt Mirena veti mun pinnan todrlla kireälle ja nyt vasta kun se poistettiin lapsitoiveiden vuoksi, oon tajunnu et se vei multa kaikki halut. No me jo päätettiin et kolmosen jälkeen meenkin sterilointiin. Mulla on itellä auraoireinen migreeni ollut riesana jo 12-vuotiaasta saakka, sillon mulla alkoi menkatkin ja migreenit on menny hyvin putkälti kierron mukaan. Mutta siis se on rajoittanu mun ehkäisyvaihtoehtoja ja kierukka OLI se ainoa sopiva ja nyt en siihenkään enää palaa. Ihan noin BTW asiana. Mulla on myös silmissä ahajataittoa runsaasti, vahvuudet on mitättömät (-0.25 molemmissa) mutta hajataiton vuoksi mulla on lasit. Ja sillon kun en pidä laseja niin mulla särkee jut silmien taakse. Yhdistän sen myös migreeniin välillä. Eli seuratkaa kanssasisaret!

Ja hei, mä oon jääny päivityksistä pois kokonaan :D eli

Maana-mamma, yk1, aloitettu 1/13, 29v, kp12/27-29, kolmas lapsi toiveissa

Tsemppiä kaikille, mä jään odottaan ovista.
 
Mulla on myöskin ollut migreeniä hormonaalisen ehkäisyn aikana, mut silloin kohtaukset kesti kolmesta neljään päivään ja niihin liittyi oksentelu. Tuo oviksen jälkeinen pääkipu on mulla aamulla herätessä ja menee päivän mittaan ohi. Mutta suosittelen toki särystä kärsiviä tarkkailemaan asiaa!
 
Miulla oli joskus kauan sitten pari kunnollista migreenikohtausta, liitty sillo hormoonitoiminnan käynnistymiseen. Syksyn aikana, pillerien lopettamisen jälkeen on useemman kerran ollu migreenityylistä päänsärkyy, joka menny kunnolla ohi vaan nukkumisella. Oon päätelly että liittyny hormooneihin, mut nyt tällä kierrolla ei oo ollu enää eli hormoonituotantoki ehkä tasaantunu. Toivon ettei raskausaikanakaan ylly kunnon migreeniksi. Ne pari kunnon aurallista kohtausta kokeneena tiedän ettei ole kiva vaivam, saati sitten pitkäänvaivanneena :( Toivotaan ettei kellään muullakaan ainakaan pahene säryt raskausaikana.

Maana-mamma aim sou sori, joku aivohärö käyny vaikka olevinaan siut lisäsin :O
 
Vauva haaveissa 2013



Hyvää loppiaista!

Sunnuntai 6.1.2013

Unja-O.............. 28........ 58/32............ 5/10...... 31 yritystä..... 1.
Rosie B.Mom...... 29........ 51/31............................. yk 1.......... 1. yht

annamay............ 23........ 43/30........... 09/12......... yk 3.......... 2.
Postimerkki........ 23......... 44/27.......... 09/12.......................... 1.
Haaveuni........... 27......... 42/62.......... 07/12.......... yk 4.......... 1.

Nenni88............. 24........ 38/28........... 10/12......... yk 4.......... 2.
happy sun..................... 38/30-32........ 09/12......... yk 2...........1.
angelblue...................... 38/30-32.......................... yk 5 (C)
Slallu................. 25........ 34/33............ 09/12........ yk 3.......... 1.
miss_piggy......... 31........ 32/29............ 02/12........ yk 8.......... 1.
Milk@................ 37........ 30/31............ 10/12........ yk 3.......... 1.

Tagzy................ 29......... 24/27........... 12/12........ yk 1.......... 2.
pinkkihevonen.... 26......... 22/28........... 08/12........ yk 6.......... 1.
s-atu................. 26......... 20/31........... 10/12........ yk 3.......... 2.

pecanpie............ 24...... 19/27-30........ 12/12.......... yk 1.......... 1.
Tintti83.............. 29........ 18/33........... 07/12......... yk 6.......... 3.
Piitu_83............. 28......... 12/24........... 03/12......... yk 12......... 2.
Maana-mamma... 29........12/27-29........ 01/13......... yk 1.......... 3.

Kaislanen........... 26......... 6/29............ 09/12......... yk 5.......... 1.
Helleka.......................... 6/27-30......... 11/12......... yk 3.......... 1.



Jännäpäivät
Rosie B.Mom dpo 33


Taustakuumeilijat
mavli
vema
roro
jjennaa-
Ihanamami



Plussanneet
nanna_ 07.11.2012
BDU 08.11.2012 yk1
hopestar 24.11.2012 yk10
pink dream 4.12.2012 yk2
Buster84 5.12.2012 yk1
Hallittu kaaos 12.12.2012 yk 2
Bambini 15.12.2012 yk 4
ViiruP 3.1.2013 yk 4


Odottavien puolella
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2207146-vauva-haaveissa-2013-pinosta-plussanneet/#post27498918


Päivittäjä
Slallu
Listapäivitykset ja lisäykset punaisella.
(nimimerkki, ikä, kiertopäivä/edellinen kierto, yritys aloitettu, yrityskiertojen määrä, monesko lapsi)
Huom! Ilmoita jos kiertosi venyy yli kp60, muuten siirretään taustailijoihin.

Plussaonnea kaikille! :heart:
 
Mulla on ollu se onnekas tilanne et mulla kierukka tiputti migreenit kerran vuoteen tasolle, muuten kuukausittain tai jopa 2vko välein. Raskausajan hormoni"tasapaino" sopii mulle parhaiten; jää migreeni kokonaan pois ja ekat migreenit on tulleet sit 6-9kk synnytyksestä jos ei ole kierukkaa laitettu.

Slallu ei hätiä, ei tää niin vakavaa ole :heart: mukana menossa silti. Ootko tehny uutta testiä?
 
Välillä tulee tehtyä kiireessä ni pitää reilusti sanoakin jos menee vituralleen tiedot :D

en oo tehny, huomenna aamulla varmaan teen ku ollaan lähössä miehen kanssa yhtä aikaa kouluun/töihin. Tänää tosiaan olis edelliskierron mukainen tätipäivä, ainakaan vielä ei pienintäkään merkkiä.
 
Mulla pillerit vei kaikki halut ja teksi musta hirbeen itkuherkän ja nuvaring kuivatti limakalvot tosi pahasti, eli ihan kumilla mentiin miehen kanssa tuossa muutamat vuodet ennen ku nyt syksyllä sitten alettiin menemään luomuna :).

Migreeni tasa täällä on useinmiten nykyään aurallista mallia, mutta parit ekat vuodet se hirveä hedari alkoi vaan ihan viiltäen varottamatta. Karmeeta hommaa sanon minä!

Slallu niin jännitän sun meininkejäs :)!!
 
Eli aika monella näyttää olevan kokemusta hormonien aiheuttamasta päänsärystä. Itsellä ei ole koskaan ollut hormonallista ehkäisyä, eikä tosiaan tälläistä päänsärkyäkään ennen, mutta sairastan kyllä epilepsiaa, joten ei olisi ihme vaikka tähän nuppiin migreenikin joskus iskisi :p Toivottavasti pysyisi poissa jatkossa.

Mielenkiiinnosta kysyn myös teiltä, joilla on lääkitys migreeniin tai muuhun krooniseen sairauteen, vaikuttaako lääkkeet jollain tavoin raskautumisyritykseenne? Itsellä ei onneksi lääkkeet aiheuta muuta kuin, että foolihappoa pitää popsia enemmän, pari kuukautta ennen yritystä otin 1 mg, alkukierron 4 mg ja nyt tiputtanut 2 mg. Toivottavasti sillä pysyisi kehityshäiriöt poissa, mutta onhan se aina yksi harmaa hius lisää päähän :/
 
miss_piggy
Täällä kp 32, eikä oloja mihinkään suuntaan. Vähän kyllä veikkaan että ei oo tärppi käyny ja sitte tuleeki jo yk 9. Ja luulen myös että tää kierto venyy sen verran pitkäks että jos parissa viikossa ei r-testi näytä plussaa tai menkat ala niin sitten lääkäriin. Taas.
 
täällä olis yksi kuumeilija lisää!

voisin kertoa vähän meidän taustasta.. meillä on yksi terve ja ihana tyttölapsi, joka syntyi rv 40+1 06/11. viime huhtikuussa tein uudelleen positiivisen raskaustestin ja alettiin pienen alkushokin jälkeen odottaa onnellisesti toista lasta, jonka la oli 12/12. elokuussa rakenneultrassa saatiin huonoja uutisia, joiden vuoksi jouduttiin vaikean paikan eteen; jatkaako raskautta vai keskeyttää. päädyttiin lopulta keskeytykseen, koska vauvalla ei ollut mitään mahdollisuuksia selvitä syntymän jälkeen. keskeytys tapahtui 09/12. nyt perheessä ja sydämessä on tyhjä paikka, jonka haluaisimme täyttää uudella vauvalla <3 niinpä nyt olen täällä kirjoittelemassa..

menkat ovat keskeytyksen jälkeen tulleet nyt 2 kertaa ja kierto vielä hakee paikkaansa.. todennäköisesti myöskään ovista ei vielä ole keskeytyksen jälkeen tapahtunut, mutta tällä hetkellä mulla on sellaset tuntemukset, että ovis saattaa olla tapahtumassa ihan näinä päivinä. myös ovistestiin tuli tänään haalea haamuviiva.. saa nähdä lähteekö siitä tummenemaan vai ei. koko viikonlopun on ollut myös alavatsakipua ja tänään se on ollut kovimmillaan, myös aamulämpö oli tänään 36,9 kun normaalisti on aina siinä 36,5-36.6. nyt on myös sellainen kutina, että tää kierto ei tuu olemaan niin pitkä mitä edellinen.. ja toivottavasti kutina pitää myös paikkansa!

jos saan liittyä kuumeilijoiden joukkoon niin tietoni voisi lisätä listaan:
jen_ni, 26, 20/66, 01/13, 1., 3.
 
Miss_piggy peukkua sulle pystyyn ihan vallan hirmusti. Todella rassaavaa jos kierto venyy hirmusti. Muakin jännittää hirmusti mitä tämä kierto tuo mukanaan, kun sattuneesta syystä pamautti aika moisen shokkireajtion alkukuuhun ja mulla on tosi epäsäännölliset menkat muutenkin. Olin vaihto-opiskelemassa muutama vuosi sitten ja sielä olo aikana mulla oli 2 menkat (5kk olin reissussa). Että nää on ennenkin heittänyt härän pyllyä ihan ihme syistä.

jen-ni oikein paljon tervetuloa munkin puolesta. Ihan hurja tuo sun tarina ja muistuttaa vaan siitä, että tästä se äidin huoli sitten alkaa. En pysty edes kuvittelemaan miten rankkaa on ollut. Mutta kiva kun tulit porukkaan. Täällä on ihan mahtava zemppi ja tukiverkko näihin asian tiimoilta tuleviin iloihin ja suruihin.

Pecanpie onneks kysyit noista lääkkeistä ni sain aikaseksi vihdoin googlettaa ton mun lievemmän migreenilääkkeen. Kun siis mulla on kaksi lääkettä toinen pahaan päänsärkyyn ja toinen sitten ihan siihen kunnon auralliseen migreeniin. No tää lievempi lääke, nimeltään miranax onkin kinkkinen juttu. Lääkeinfo sanoo näin:

Natriumnaprokseenin käyttö voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista. Kerro lääkärillesi jos suunnittelet raskautta tai jos sinulla on vaikeuksia tulla raskaaksi.
Miranax saattaa vahingoittaa sikiötä. Miranax-tabletteja on vältettävä raskauden aikana, ellei lääkärisi pidä lääkkeen käyttöä erityisen tärkeänä.

Että voi unohta aton lääkkeen sitten tyystin. Harmitta anyt että oon kahtena päivänä peräkkäin piiitkästä aikaa joutunu ottaa ton kun on pukannut jotain migreenin tynkää tässä menkkojen aikana. Ja nyt lentää noi lääkkeet lääkekaapin perimmäiseen nurkkaan. Pitää vaan vissiin ottaa yhteyttä lekuriin, että mitähän hemmettiä mä sit otan jos migreeniä pukkaa. Tosin toi mun jytkympi lääke, niin sen haittavaukituksista raskautumiseen ei ollut mitään puhetta tuolla. Pitää soittaa. Että kiitos kiitos, kun herätit mut tutkimaan noita!
 
Tää onkin näemmä paljon isompi ongelma, eikä vaan migreenipotilaille, vaan särkylääkekäyttäjille nimenomaan! Tällai teksti löydetty googlen syövereistä, huom lukekaa tää, on tärkeä:

"Muistaakseni kaikki tulehduskipulääkkeisiin kuuluvat lääkkeet saattaa häiritä raskaaksi tuloa sillä mekanismilla, että blokkaavat kropan prostaglandiinisynteesiä. Prostaglandiinit siis aiheuttavat elimistössä tulehdus-ja turvotusreaktiota ja erityisesti menkkojen aikana tämä systeemi hyrähtää käyntiin ja on osasyyllinen kipuihin. Siksi tulehduskipulääkkeet toimivat yleensä hyvin menkkakipuihin.
Ongelmana on se, että hedelmöittynyt munasolu ei kykene kiinnittymään kohdun seinämään, jos prostaglandiinisynteesi on blokattu.
Menkkojen aikana ei juurikaan tapahdu ovulaatiota ja ei myöskään hedelmöittymistä, joten niitä voi napsia rauhassa.
Jos taas on suunnittelemassa raskautta, ei kannata päänsärkyihin sun muihin käyttää ibuprofeenia, naprokseenia jne. vaan pelkästään esim. Panadolia joka on pelkkä kipulääke.
Ongelmana on siis juuri se taianomainen hetki, kun munasolu kiinnittyy. Ei tarvitse vuosien päässä miettiä, että johtuuko lapsettomuus menkkakipuihin syödyistä lääkkeistä. Haitta ei ole pitkäaikainen. Vain se hedelmöittymishetki. "

Vitsi että oon niin tyytyväinen että tää tuli puheeks! Kurjempi homma, että mulla ei panadol auta päänsärkyyn.
 

Yhteistyössä