Vauva Haaveissa 2013 -pinosta plussanneet

Kauheeta, mulla alkanut jo nyt raskauspahoinvoinnit. Nyt loppui kahvinjuonti. Melkoista etomista ollut koko päivän, mutta laatta ei ole (onneksi) vielä lentänyt. Edellisen raskauden perusteella en odotellut näitä vielä viikkoon-kahteen, mutta on se näemmä mahdollista jo tässä vaiheessa.. huhhuh. Toivottavasti kesto ja laatu pysyy hieman maltillisempana kuin esikon kanssa/siskollani :)
 
BDU
Voe voe, hemmetin hormoonit ;) Joo kyl tätä vaihetta toivois mahollisimman lyhyeks kaikille! Mä kyllä tunnen olevani onnekkaiden joukossa koska selvisin n. 3-4 viikolla ja siitäkin ajasta oli päiviä et olo oli ihan hyvä. Nyt jo alkanu ihan näkyvästi väheneen, tulee harvakseltaan hetkiä et ällöttää mut niistä selvii kyllä :) Mihinkään ei oo erityisemmin tullu ällö-suhdetta et oon pystyny syömäänki aika normaalisti. Silleen on käyny kyllä et teen jotain syötävää ja ku oon syöny vähän ni alkaa ällöttään ja sit pitää laittaa ruoka pois :D Mut ei oo jääny semmosia "traumoja" niinku joillain kavereilla et ei voi sit enää aatellakaan esim. kanaa tai jauhelihaa tms.

Mä oon täällä kahde vaiheilla et kertosko vanhemmille jouluna vaiko ei.. :confused: Vaikeita asioita ;) Luin jostain et 10 viikon jälkeen suurin kehitysvaihe on ohi, mut yleisesti puhutaan et 12 viikkoa on ns. riskiraja. Miksihän?

BDU ja ötökkä 9+5
 
Kaippa se on siitä että se on ensimmäinen kolmannes mikä päättyy silloin niin ehkä sen takia se koetaan vaan niin hyväksi rajaksi?

Itse olen kaikista läheisimmille kertonut tosi ajoissa jo, esikoista odotellessa kymmenennellä raskausviikolla ensimmäisille ja siitä pikkuhiljaa sitten kaikille (viimeistään ekan "oikean" ultran jälkeen).

Tästä nyt ihan aluillaan olevasta tietää jo omat vanhemmat ja pari sisarusta, luonnollisesti tuli se plussasta kertominen kun ollaan yrittämisestäkin puhuttu avoimesti heidän kanssaan. Tottahan kaikki tiedostetaan alun riskit ja varmasti km:n kokiessakin heidän kanssaan siitä puhuisin vaikken raskaudesta olisikaan ehtinyt kertoa.. Ja vaikka riskit huomattavasti varmasti pienenee raskauden edetessä on niitä riskejä kuitenkin olemassa ihan loppuun saakka ja vauva-aikanakin jne joten turha niitä on liikaa miettiä.. Kaikessa on riskinsä ja niillä mennään :)

Olen siis vanhempieni ja sekä omien, että miehen sisarusten kanssa hyvin läheinen, ihan viikottain jopa useita kertoja nähdään kun lähekkäin (10km säteellä toisistamme) asutaan.. Yhtä suurta perhettä ollaan eikä moni asia ainakaan pitkään salaisuutena välillämme pysy :D
 
BDU
Niin eipä tätä elämää voi liian "varmasti" elää :) Ja kun ei voi tietää niin vähän turhaa tietenki stressata etukäteen. Ajattelinki että jos neuvolassa kuulen sydänäänet niin saatanpa kertoakki isovanhemmille uutiset tässä joulun alla :)

Katselin sitä äitiyspakkaustaki tuossa ja ajattelin että varmaan otetaan se kun mitään vauvan tarvikkeita tai vaatteitahan meillä ei vielä oo ja siinä oli aika kivasti kaikkee. Värit oli aika neutraalit mut niin kai ne on pakko olla et käy molemmille sukupuolille :) Jos isommat hankinnat jättäis kuitenki sitte pidemmälle kevääseen :D Haluttais kyllä jo lähteä katteleen vaunuja ym. ihanaa, voi tätä hormoneista seonnutta päätä....
 
Itsekin ajattelin, että otetaan se pakkaus. Suurimman osan esikoisen vauvatavaroista kun olen lahjoittanut jo aikaa sitten eteenpäin (lähipiiriin tosin) ja kun meillekin iso osa vaatteista tuli käytettynä niin voi olla että niillä seuraava etappi roskis kun ovat meidänkin jälkeen olleet jo 1-2 lapsella käytössä :) Päälle 1-vuotiaana käytetyt vaatteet suurin osa jo uutena ostettuja, mutta melko tyttömäisiä joten jos meitä siunataan pojalla niin kaikki pitää hommata muualta. Varmasti kyllä lähipiiristä tulen joka tapauksessa jotain saamaan, mutta kyllä tällä kertaa tulen varmaan paljon tavaraa/vaatteita ostamaankin kun tulee varmaan vähän vauva-aikana "hemmoteltua" pientä kun tämä vauva jää meillä luultavasti viimeiseksi :)

Pinnasänky saadaan miehen siskolta kun oma lahjoitettiin jo minun siskolle joka synnyttää helmi-maaliskuussa :) Uudet yhdistelmät ostin jo lokakuun alussa kun meillä hajosi rattaat. Tosin ne vanhatkin on jo korjattu niin meillä on nyt melkoinen vaunukokoelma tuolla: yhdistelmät, rattaat ja sattarit... ;) Yhdistelmät ostin tori.fistä 100e ja uudenveroiset hyvät on olleet! Kannattaa sieltä katsoa sitten kun ajankohtaiseksi tulee, sieltä löytyi paljon moisia ihan brioa ja emmaljungaakin lompakkoystävälliseen hintaan laadusta tinkimättä. (kuulostan ihan mainosmieheltä...)

Eiköhän meilläkin ala tavaraa virtaamaan loppukeväällä viimeistään sitten vauvaa varten tänne jos kaikki raskauden osalta hyvin menee. Saa lähipiiri taas paikan minne kärrätä kaikki pieneksi jääneet vauvanvaatteet ym jotka vie siellä kotona vaan säilytystilaa.. :D Ja varmaan itsekin ensimmäisen ultran jälkeen voin huokaista jo helpotuksesta ja alkaa uskoa siihen uuteen tulokkaaseen niin että innostun ostoksille...

Viimeksi taisin tehdä ensimmäiset hankinnat tulokkaalle joskus rv15 paikkeilla ja siitäkin taisi mennä pari kuukautta vielä ennen kuin alettiin tosissaan valmistautumaan.
 
BDU
Joulukiireissä olen unohtanu täällä käydä vaikka palstalla olen käynytkin! Mies tuossa sanoikin että katsellaan noita isompia hankintoja myös netistä jos löytyis käytettynä hyvässä kunnossa olevaa tavaraa niin kyllä meille kelpaa :) Lähipiiriin on viime aikoina syntynyt niin paljon vauvoja et veikkaan saavani myös niitä vaatteita aika paljon :D

Joulu oli ja meni - onneksi :D Joulussa ei mitään vikaa ole mutta syöminen tässä tilassa ei näköjään ole niin siistiä kuin yleensä. Tulee tosi huono olo jos vetää mahan ihan täyteen : / Noh, opinpahan tästäkin jotain! Muuten meni ihan kivasti, kerrottiin uudesta tulokkaasta sukulaisille ja innoissaan ottivat tiedon vastaan :)

Loman kunniaksi flunssa yrittää iskeä ja ääni onkin jo lähes häipynyt omille teilleen.. Tympeää, mutta ei kai se auta ku lämmitellä mehua ja istua viltin alla.

BDU ja ötökkä 10+6
 
Eikö kukaan ole täällä keskustelemassa...? Olisi mukava saada tänne enemmänkin keskustelua aikaiseksi. Itselläni ei juurikaan ole ollut energiaa viime päivinä käydä lukemassa saati kirjoittamassa sivuille. Sen verran pitkä ja rankka työputki takana..
Tulkaahan siis tännekin jutustelemaan :D
 
m_p :hug:

Mä olen yrittänyt vähentää näiden sivujen lukemista, koska huomaan aina löytäväni itseni joltakin sivuilta, jotka aiheuttavat paniikin, onko vauvalla kaikki hyvin :/ Vaikka aivot sanoo, että turha kaikkea pelätä, koska niihin ei kuitenkaan voi varautua eikä vaikuttaa, niin silti ahdistaa välillä kovasti onko siellä mitään.

Tänään on tosiaan 5+5 ja tänään ensimmäinen neuvola käynti. 28.2 sitten varhaisultraus yksityisellä, 5.3 pitäisi mennä juttelemaan neurologin kanssa raskaudesta ja 7.3 olisi kunnan tarjoama varhaisultra, jota ehkä siirretään eteenpäin jos ensi viikolla jo näkyy jotain. Joten monenmoista käyntiä olisi nyt tulossa.

Olen tähän asti panikoinut oireettomuuttani, mutta tänä aamuna iski niin kova aamupahoinvointi, että en voi edes valittaa, koska olen mennyt sanomaan "kun nyt edes oksettaisi, niin tietäisi että siellä ehkä jotain on" :p

Mutta tälläistä tänne :) Hyvillä mielin.
 
Heippa hei!!!!
Onko täällä oikeasti näin hiljaista????
Eilen plussa testiin, melko haalea, mutta selvästi erottuva kuitenkin. Kemiallinen takana tammikuun(?) lopulta, tällä kertaa hiukan toiveikkaampi olo.
Lasta yritetty vuosi ja annettiin itsellemme armonaikaa maaliskuun loppuun, jos ei siihen mennessä natsaa niin tutkimuksiin. Nyt pidän kovasti peukkuja, ettei tutkimuksiin tarvitse lähteä ja raskaus jatkuisi ja olisi oikeassa paikassa ja ja ja...

Milläs viikoilla täällä ihmiset on????
 

Yhteistyössä