vauva ei nuku

  • Viestiketjun aloittaja ainonen
  • Ensimmäinen viesti
ainonen
meillä on nyt 4kk tyttönen joka on lopettanu nukkumisen! ekaks heräili1,5h välein yöllä ja nyt sitten viimesen vuorokauden aikana nukkunu 6H !!! nyt joku viisaampi apua
 
"uneton"
mitä vauva tekee kun ei nuku? itkeekö? Onko tyytyväinen... ?
Minusta olisi tärkeätä että pidät päivärytmiä tasaisena, lapset kaipaavat rutiinia, asiat tapahtuvat samaan aikaa, samat rutiinit nukkumaan mennessä ym. Älä ala hysteeriseksi.
 
Mun mielestä on täysin normaalia, että valmiiksi univelkaista äitiä väsyttää jo pari huonompaa yötä!

Itse olen viimeksi nukkunut kunnon yöunet varmaan vuosi sitten ja vaikka nyt saan pääosin nukkua kuuteen asti vain parilla herätyksellä, niin silti olen tosi väsynyt yhdenkin oikeasti huonon yön jälkeen..
 
"ainokainen"
en minä omasta nukkumisesta olekkaan huolissani :) vaan lapsen :D kun kuitenkin tarvitsee unta :) ja noin pientä kun ei voi "pakottaa" nukkumaan, tai ainakaan minun sydän ei kestäisi kuunnella itkua jos sen yksin sänkyyn jättäis :)
Btw en ymmärrä miks jos kysyy ihan asiallisesti mielipiteitä tarvii hyökätä et voi kuinka huono äiti ootkaan :D
 
no tuota
meillä jos vauva herää, eikä vaadi mitään, niin käännän kylkeäni ja jatkan unia. Kyllä se siitä ohi menee ja toivottavasti nukahtaa itsekseen uudestaan. Jos taas karjuu ja huutaa, niin sit pitäs asialle jotain tehdä.
 
vvvv
Mulla on vauva nyt 1v1kk ja nyt vasta käveleen oppimisen jälkeen on nukunnut päivällä 1,5-2h päiväunet.

Ennen oli korkeintaan 45min joskus, yleensä vain 30min koko päivän aikana.

1kk iässä söi tunnin välein ja nukkui vain torkkuja päivällä.

6kk iässä nukkui yhdellä syötöllä ja yöunet oli 11-12h , mutta päivisin ei nukkunut vaan saattoi torkahtaa 5min ja oli seuraavat 6-7h hereillä.


En tosin ole tätä ongelmana nähnyt sillä ite nukun ja saan unen päästä yöllä kiinni vaikka heroísn laittamaan tuttia tai syötin pullosta .
 

Yhteistyössä