Vauva 9kk ja töihin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Båt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Båt

Vieras
Nyt on sellainen tilanne, että on pakko palata töihin. Lapseni on nyt 9kk vanha ja palaan työhöni laivalle. Eli olen viikon laivalla ja viikon kotona. Lapsi on tavallisessa päiväkodissa hoidossa viikon, eli keskimäärin kaksi viikkoa kuussa.

Onko täällä ketään muita laivatyöntekijöitä? Olisi kiva kuulla, miten muilla menee!

Ihan henkilökohtaisesti sanon,et minä en vois jättää noin pientä ja lähtä vaikka kuin pakko olis :(
Yrittäisin joko sitkutella kotona vielä tai hakea muita töitä.

Mä itsekkin olen lähteny töihin kun tyttö oli 9kk,etten mä sillä sano. Mut en vois olla viikkoa erossa millään... vaikka kuin hyvää hoitoa sais.

joo, ehkä just ja just voisin laittaa 9kk hoitoon päiväks, mutta että VIIKOKS!!! eieiei....
ehkä löytyisi sitten vaikka muita töitä sen sijaan että lähtee viikoksi pois kerralla...

No mitä ne muut työt olisi? Kun asun tälläsellä paikkakunnalla jossa ei oikeen töitä löydy, työttömiä sitäkin enemmän! Hyviä ehdotuksia vastaanotetaan!

Huoraaminen ja huumeidenmyynti on käynyt mielessä.

Ymmärrän sinua ap oikein hyvin, joskus vaan on pakko. Itselläkin loppui ä-loma juuri, ja pidään nyt vanhoja lomia pois, jonka jälk joudun menemään takaisin töihin.
Me päädyimme sellaiseen ratkaisuun, että isä jää ensin lapsen kanssa kotiin, pitää isäkk:n, ja kesälomaa. lapsi menee hoitoon vuoden ikäisenä, ja hoitopäivät ovat max 7h/pvä. Jään siis osittaiselle hoitovapaalle.
Mites teillä isän laita? voisiko hän jäädä kotiin?

Alkuperäinen kirjoittaja kinkkis:
En missään nimessä jättäisi. Paitsi jos lapsella on isä, joka äidin työviikon aikana hakee lapsen tarhasta joka päivä kotiin?

Siis lapsella ON isä, joka tietysti hakee tarhasta joka päivä. Mun lapsi on siis tarhassa keskimäärin 80h/kuukausi. Muun ajan se on joko äidin tai isän tai molempien hoidossa.

Oletteko te laskeneet montako tuntia teidän lapset on vieraalla hoidossa per kk?

muuten kuullostaa ihan hyvälle, et isä hoitaa välillä jne. ei ollenkaan huono suunnitelma, mä en vaan itse lähtis viikoks pois noin pienen lapsen luota.
mut tsemppiä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No mitä ne muut työt olisi? Kun asun tälläsellä paikkakunnalla jossa ei oikeen töitä löydy, työttömiä sitäkin enemmän! Hyviä ehdotuksia vastaanotetaan!

Itseppähän sä pyysit kommentteja. Niin koita ne nyt sitten kestää :o Ei tarvi heti olla provosoitumassa.
Se nyt pikkusen riippuu mitä sä siellä laivassa teet?
Myyt? Siivoat? kokkaat? olet vastaanotossa? Sielläkin on niin montaa ammattia...

Alkuperäinen kirjoittaja kinkkis:
En missään nimessä jättäisi. Paitsi jos lapsella on isä, joka äidin työviikon aikana hakee lapsen tarhasta joka päivä kotiin?

Siis lapsella ON isä, joka tietysti hakee tarhasta joka päivä. Mun lapsi on siis tarhassa keskimäärin 80h/kuukausi. Muun ajan se on joko äidin tai isän tai molempien hoidossa.

Oletteko te laskeneet montako tuntia teidän lapset on vieraalla hoidossa per kk?

Mä kommenttoin vaan,et MINÄ en vois olla erossa viikkoa noin pienestä lapsesta. Mut jos se teillä onnistuu ja molemmat tilanteen hyväksyy niin ok.

Kyllä mä luottaisin lapsen "mihen hoiviin", niin et päivät lapsi on hoidossa, ja muulloin sitten iskän kanssa. Aika vähän lapselle tulisi tunteja päiväkodissa :) En näe tossa mitään pahaa. Toki on eri asia miten itse jaksaa tuon "eron" mutta uskon että tuohon tottuu ajanmyötä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Itseppähän sä pyysit kommentteja. Niin koita ne nyt sitten kestää :o Ei tarvi heti olla provosoitumassa.
Myyt? Siivoat? kokkaat? olet vastaanotossa? Sielläkin on niin montaa ammattia...

Mitä merkitystä sillä nyt on, mitä mä laivalla teen! Olet oikeassa, siellä on monta eri ammattia. Ja itsepähän pyysin kommentteja, lähinnä toivoin tapaavani täällä muita laivatyöntekijöitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mitä merkitystä sillä nyt on, mitä mä laivalla teen! Olet oikeassa, siellä on monta eri ammattia. Ja itsepähän pyysin kommentteja, lähinnä toivoin tapaavani täällä muita laivatyöntekijöitä.
No sitten jos et kerro mitä osaat tehdä niin en voi antaa vinkkejä mistä voisit töitä hakea ;)

Oi voi... Ootteko miettiny koskaan, mitä äidin pitkäaikainen poissa olo vaikuttaa lapseen (jopa se 7h). Nykyäänkö pitää ottaa kauheet asuntolainat päälle sit tehä lapsia ja ku lapsia on tulluna niin mahollisemman nopeesti äitikin töihin, että saadaan lainaa maksettua pois. Kannattaa joskus kuunnella mitä todelliset asiantuntiat sanovat tohon asiaan. Jos ollaan niin itsekkäitä, niin parempi on jättää lapsien tekeminen muille ja nauttia muulla tavalla elämisestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Iskä:
Oi voi... Ootteko miettiny koskaan, mitä äidin pitkäaikainen poissa olo vaikuttaa lapseen (jopa se 7h). Nykyäänkö pitää ottaa kauheet asuntolainat päälle sit tehä lapsia ja ku lapsia on tulluna niin mahollisemman nopeesti äitikin töihin, että saadaan lainaa maksettua pois. Kannattaa joskus kuunnella mitä todelliset asiantuntiat sanovat tohon asiaan. Jos ollaan niin itsekkäitä, niin parempi on jättää lapsien tekeminen muille ja nauttia muulla tavalla elämisestä.

Oi voi.

Mitä onkaan tullut lapsista, joiden äiti on vaikkapa kuollut? Turhia yhteiskunnan elättejäkö?

Onneksi ap:n lapsella on myös isä. Kuinka paljon aikaa sinä vietät omien lastesi kanssa?

Yhteistyössä