Vauva 8kk ja yöhulinat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hulivili
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hulivili

Vieras
Onkos kohtalotovereita? Meillä yöt melkosta hulabaloota, herää MONTA kertaa, enpä juuri jaksa laskea öisin, mutta ainakin 6-8krt. Välillä nukahtaa uudestaan itsekseen, mutta imetän myös öisin.
Tiedän, että liittyy varmasti uusiin taitoihin ja sairasteluihinkin, mutta on kyllä raskasta kun esikoinen ei nuku enää päiväunia....

Meillä unikoulutettiin kuuden kuukauden iässä kun yöheräilyt menivät ihan mahdottomaksi ja oltiin miehen kanssa TOSI TOSI väsyneitä. Samalla jätettiin yösyötöt pois ja siirrettiin omaan huoneeseen (oli ollut perhepeti), se auttoi.

Jos et oikeesti jaksa niin eti tietoja unikoulusta, mietin tarkka päiväjärjestys ja kokeile ensin pehmeämmin ja sitten asteittain perinteisemmin jos ei toimi.

Mutta jos jaksat heräillä etkä halua unikouluttaa, niin ei siinä mitään. Ja täällä tulee varmaan paljon kommentteja että vauva tarvitsee sinua eikä vielä voi vaatia että nukkuu yönsä läpi, mutta kyllä se jatkuva heräily on ihan epäinhimillistä eikä sellaista tarvitse jaksaa, se on ihan yhtä kidutusta - ja sehän onkin yksi kidutusmenetelmä!

Meillä oli uudet hulivilinät kun ryömiminen alkoi, sitä kesti vajaan viikon. Ja nyt eroahdistus on tehnyt nukahtamisesta vähän itkuista puuhaa. Mutta muuten on paljon helpompaa.

mä lopetin imettämisen vuoden iässä ja sitten siirrettin lapsi samalla omaan sänkyyn. 1v1kk oli lapsemme kun nukkui ensimmäisen kokonaisen yönsä!!! Sitä ennen heräsi poikkeuksetta 4-8kertaa yössä. Voitte kuvitella miten monta kertaa kävin sinä yönä katsomassa hengittääkö lapsi vielä kun ei herännytkään yhtään kertaa. sen jälkeen on nukkunut yön kokonaan tai kerta heräyksellä. ei kokeiltu unikoulua tai muutakaan kun lapsi nukkui mun vieressä niin kestettin ja ajattelin et tuskin se nyt enää kouluiässä nukkuu näin huonosti. Nukkui välissä koska yksin ei sitä ennen suostunut ilman huutoja olemaan. avaan nyt sateenvarjon mutta luulen että toi imetyksen lopettaminen auttoi nukkumaan paremmin.

Yritän nyt jaksaa heräilyä vielä tuonne vuoden kieppeille asti ja toivon tietysti, että se hiukan vähenisi ajan myötä.
Imetystä öisin en kuitenkaan ole vielä valmis kokonaan lopettamaan kun selkeästi syö öisin suuria määriä maitoa, että varmasti on myös nälkää.
Muistan kyllä esikoiseltakin tämän ajan, mutta heräämiset jäivät silloin vain 1-3 kertaan joka on paljon inhimillisempää.....

Alkuperäinen kirjoittaja x:
mä lopetin imettämisen vuoden iässä ja sitten siirrettin lapsi samalla omaan sänkyyn. 1v1kk oli lapsemme kun nukkui ensimmäisen kokonaisen yönsä!!! Sitä ennen heräsi poikkeuksetta 4-8kertaa yössä. Voitte kuvitella miten monta kertaa kävin sinä yönä katsomassa hengittääkö lapsi vielä kun ei herännytkään yhtään kertaa. sen jälkeen on nukkunut yön kokonaan tai kerta heräyksellä. ei kokeiltu unikoulua tai muutakaan kun lapsi nukkui mun vieressä niin kestettin ja ajattelin et tuskin se nyt enää kouluiässä nukkuu näin huonosti. Nukkui välissä koska yksin ei sitä ennen suostunut ilman huutoja olemaan. avaan nyt sateenvarjon mutta luulen että toi imetyksen lopettaminen auttoi nukkumaan paremmin.

Mäkin varmaan lopettelen imetystä 1 vuoden paikkeilla jos vielä on tämmöistä. Kyllähän nyt vuosi on ihan hyvä saavutus ja vauva saakin siirtyä sitten suoraan lehmänmaitoon!!!

Alkuperäinen kirjoittaja x:

Mäkin varmaan lopettelen imetystä 1 vuoden paikkeilla jos vielä on tämmöistä. Kyllähän nyt vuosi on ihan hyvä saavutus ja vauva saakin siirtyä sitten suoraan lehmänmaitoon!!!

Yhteistyössä