Vauva 6kk ja äidiltä lähtee kirjaimellisesti hiukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Rastas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"Rastas"

Vieras
Tietääkö joku, mistä voisi olla kyse, kun minulta lähtee todella paljon hiuksia? Vauva on 6kk ja mietin liittyykö jotenkin tähän. Olen kuullut, että raskausaikana voi lähteä hiuksia, mutta voiko myös imettäessä?

Mulla myös tukkaa lähtenyt ihan hirveesti imetysaikoina. Sit on kiva, kun se alkaa taas kasvaa ja tulee sellanen ihana sänki. Nytkin näytän siltä, kun kasvattelisin etutukkaa pois vaikka en sitä ole leikannut, kun sen pitäisi olla saman mittanen muiden hiusten kanssa.

[QUOTE="Vieras";27904267]Kannattaa tarkastuttaa kilpirauhasarvot!![/QUOTE]

Kai ap ne voi tarkastuttaa, jos vaiva ei korjaannu. Mulla se tukka lähti ja alko sit kasvaa takasin. Normaalitilassa ei lähe, joten tuskin on missään arvoissa häikkää. Ap:na mä oottelisin ja katsoisin, miten jatkuu, kun on ihan yleistä, että hiukset lähtee raskauden jälkeen. Ei siis välttämättä liity imetykseen vaan raskauteen.

Mä oon jostain lukenut että nimenomaan raskaus aikana ei lähde ja imettäessä kun lähtee nekin mitkä ois normaalisti lähtenyt edellisen 9 kk aikana niin tuntuu paljolta... ja joillakin lähtee ihan urakalla niin et tulee oikein pälvikaljuja...
Itellä on 8 kk muksu ja tukka ohentunut puoleen raskausaikasesta...

Mulla vauva 5 kk ja sama ongelma. Selvitin asiaa ja on ilmeisesti ihan normaalia, raskausaikana hius kasvaa hitaammin eikä putoa, joten sit synnytyksen jälkeen ne putoaa joten lähtee enemmän kuin normaalisti. Ei liity imetykseen sen enempää. Normalisoituu n. Vuoden kuluttua synnytyksestä.

Mulla lähti tukkaa niin paljon että pelkäsin oikeasti kaljuuntuvani. Aamulla tyynylle jäi kasa hiuksia ja hiuksia pestessä vesi kerääntyi lattialle kun viemäri osittain tukkeutui... Mulla oli kyllä pitkät hiukset joten sitä hiuskasaa siinä viemärin päällä riitti... Kävin kampaajalla näyttämässä päätäni ja mitään vikaa ei kuulemma ollut. Vaiva korjaantui n vuodessa.

Minulla lähti ekan lapsen aikana juuri 5-6 kk iässä ihan järkyttävästi hiuksia. Luulin oikeasti kaljuuntuvani. Seuraavissa lähti myös, mutta ei läheskään niin megalomaanisesti, koska söin d-vitamiinia enemmän kuin suosituksissa. Söin siis koko raskaus ja imetysajan.

Yhteistyössä