vauva 5 kk, pitääkö juomavesi keittää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tyhmä kysymys, tiedän, mutta kun en ole ennen antanut vettä.

Ensin meinasin automaattisesti että pitää keittää, mutta sitten tuli mieleen että vauvahan tunkee suuhun jo vaikka mitä ja varmaan esim, vauvauinnissa nielee aika lailla sitä altaan vettä... eli varmaan niitä bakteereja tulee kyllä jo aika lailla ympäristöstä.

Öh.... ei vettä tarvitse keittää edes vastasyntyneelle. Ja tämän on minulle sanonut kätilö enkä ole keittänyt. Tosin esikoiselle ainoastaan annoin vettä joskus.

synnärillä sanoivat ettei enään nykyään tarvitse keittää, edes vastasyntyneellä. Voihan tietty omaa järkeäkin käyttää... itse keittäisin jos olis oma kaivo jota ei tovin ole tutkittu

Kai riippuu siitäkin, mistä vesi tulee. Yleisesti ottaen ei kai kuitenkaan tarvitse. Ainakaan Helsingin vesijohtovettä en ole keittänyt omalle 5kk. Tai ensimmäisen kerran keitin, sitten tutustuin lähemmin asiaan ja tulin siihen tulokseen, että se tuskin on tarpeen. Vauva kuitenkin syö jo kiinteitä.

No mulle sanottiin, että täysimetetty vauva ei vettä tarvii, enkä antanukaan ennen ku joskus neljän kuukauden iässä ku alettiin maisteleen ruokaa. E I K Ä mulla edes käyny mielessä, että Helsingin veden vettä alkaisin keittää ipanalle. Sehän on puhtaampaa ku Evian.

Yhteistyössä