vauva 3kk....vinkkejä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli neiti pari päivää reilu 3kk... On vissiin keksiny ettei hänen kuulukaan olla jatkuvasti selällään.. yrittää nousta ylös, nostaa päätä(ainakin yrittää) ja jalkojaan.. Ei siis viihdy oikein lattialla eikä varsin sitterissä... muilla kokemuksi/vinkkejä miten saada vauva viihtymään??? :)

Liinassa tai repussa? Meidän neitiä kannettiin melkein kaikenaikaa 4kk asti, ja nyt kun on lähemmäs 5kk viihtyy lattialla ja sitterissä oikeenkin hyvin. :) Mutta tuon ikäisenä ei kyllä viihtynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No oon kyllä harkinnu liinan tai repun ostoa....vois toimiakin...kiitos vinkistä! :) ....mutta joku joskus sanoi että olisi huono vauva jaloille?? :o

Sellainen rintareppu tyyliin BabyBjörn ei ole hyvä vaihtoehto ajatellen vauvan lonkkia eikä kantajan selkää. On olemassa kunnollisia kantoreppuja ja sitten toki liinat.. niissä jalat jäävät "oikeanlaiseen" asentoon.

Ei voi, tuolla tavalla voi kantaa vain baby björnillä tai vastaavilla, ja se vissiin just on se lonkille huono asento. Mutta Manducalla ( ja muilla kantorepuilla ) voi kantaa sitten vähän isompaa vauvaa selässä, eli on pitkäikäinen kapistus :)

meillä on sekä liina että manduca, oli molemmat erittäin hyviä kun vauva oli just ton ikänen. Neiti roikkui mulla liinassa harva se aamu, nukahti siihen tosi kätsysti. Mies käytti enemmän manducaa, mulle se vyötärö oli kovin löysä, ja olkaimetkin piti laittaa ristiin. Tyttö tykkää yhä olla sekä liinassa että repussa, ikää nyt 14kk.

Yhteistyössä