Vauva (2kk) huutaa niin että taju lähtee.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja J-Hi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huutaa väsyneenä. Mahdollisesti pitäisi siis olla jo nukkumassa? Yritä aikaistaa nukahtamista, oli kyse sitten päivä- tai yöunista. Jos pääsee liian väsyneeksi, nukahtaminen on vaikeaa. Tarkkaile lasta. Kun katse alkaa lasittua, kääntää pään pois tai haukottelee, on aika mennä heti unipuulle. Yritä lisätä unen määrää vuorokaudessa, jos auttaisi. Sitten ei olisi niin takertuvakaan. Tai kokeile perhepetiä, meillä kakkonen ei nukkunut ekat 8 kk kuin mun vieressä. Hyvä kirja luettavaksi olisi Pantley: Pehmeä matka höyhensaarille tai jokin sellainen. Vaikuttaa pikkukaveri vaan yliväsyneeltä?

meidan vauva itki aina kovasti juuri ennen nukahtamistaan, ei ollut mitaan vaivoja, eli se oli hanen tapansa valmistautua uneen, eli itki vasymystaan. Tiedettiin aina tietysta itkusta, etta kohta vauva nukahtaa (saattoi siis itkea sylissa kun nukahti sit syliin).

Voih jaksamisia kovin sinne pikkuisen kera-Itsellä kaksi lasta ja ensimmäisen kanssa oli todella haasteellista aikaa kun itki koko ajan ja meillä oli maitoallergia kyllä syynä ja myöhemmin jopa peruna allergisoi pahoin.se oli tavattoman rankkaa aikaa mutta kyllä siitä selvittiin.ja nimenomaan mitä enemmän pienoiselle vaan tuli ikää sen helpommaksi elämä pikkuhiljaa siivittyi.
oli muuten niinkin että d tippoja piti vaihtaa mutta en muista mikä se merkki oli kun oli vesi ja öljypohjaisia d tippoja.
Nauti kuitenkin täysillä kaikista hetkistä ja ole itse vahva vauvan kanssa.vaavi voi vaistota jos vanhemmat on itsekkin lopen uupuneita.
halauksia sinne teille :hug:

Meillä huudot kesti 13kk. Väheni toki 3kk iässä, mutta 13kk iässä aloitin gluteiinittoman ruokavalion, ja elämä tasaantui. Mua ei uskottu ikinä neuvolassa eikä lääkärissä. Eikä edelleenkään missään lue että vauvalla olisi allergiaa. Mutta kummasti tehosi. Myös vyöhyketerapia oli meillä positiivinen kokemus.

[QUOTE="vieras";25401448]Huutaa väsyneenä. Mahdollisesti pitäisi siis olla jo nukkumassa? Yritä aikaistaa nukahtamista, oli kyse sitten päivä- tai yöunista. Jos pääsee liian väsyneeksi, nukahtaminen on vaikeaa. Tarkkaile lasta. Kun katse alkaa lasittua, kääntää pään pois tai haukottelee, on aika mennä heti unipuulle. Yritä lisätä unen määrää vuorokaudessa, jos auttaisi. Sitten ei olisi niin takertuvakaan. Tai kokeile perhepetiä, meillä kakkonen ei nukkunut ekat 8 kk kuin mun vieressä. Hyvä kirja luettavaksi olisi Pantley: Pehmeä matka höyhensaarille tai jokin sellainen. Vaikuttaa pikkukaveri vaan yliväsyneeltä?[/QUOTE]

Jeps, väsynyt on yleensä kun huutaa. Mutta alusta asti ollut mahdoton saada unille. Jonkinasteista huutoa melkeen aina kun alkaa väsymään, ei kuitenkaan suostu nukkumaan vaan taistelee viimeiseen asti. Ja kun vauva nukkuu neljästi päivässä, on tämä väsytystaistelu aika rankkaa..etenkin kun päiväunet ajottuu siihen ku isi on töissä ja yksin joutuu taltuttamaan. :(

Meillä oli samanlaista, pikkuinen huusi kuin vietävä, eikä mikään auttanut vaikka vyöhyketerapiaa myöten kokeiltiin aivan kaikkea. Ruoastani jätin pois sipulit, paprikat ja muut mausteiset ruoat, mutten jättänyt maitotuotteita tai kananmunaa tms., kun en katsonut aiheelliseksi. Huudot loppui kuin seinään vauvan ollessa 2,5kk :D Ei ollut allergiaa, ei refluksia, ei mitään vaan ihan normaalia suolistonkypsymishuutoa :) Eli ennen kuin jätät kaiken oleellisen ruokavaliosta pois, niin harkitse vielä. Maitoallergiakaan ei niin yleinen ole ja itse ainakin odottaisin maitotuotteiden poisjättöä vielä sen kuukauden vähintään, ne on nimittäin aika tärkeitä imettävälle äidille. Tsemppiä, kyllä se aurinko kohta paistaa sinnekin, vaikkei välttämättä siltä tunnu! Nyt meillä 1v3kk ikäinen pikkumies ja itkee vain jos oikeasti joku pännii, ihanan aurinkoinen pikkumies :)

Voih jaksamisia kovin sinne pikkuisen kera-Itsellä kaksi lasta ja ensimmäisen kanssa oli todella haasteellista aikaa kun itki koko ajan ja meillä oli maitoallergia kyllä syynä ja myöhemmin jopa peruna allergisoi pahoin.se oli tavattoman rankkaa aikaa mutta kyllä siitä selvittiin.ja nimenomaan mitä enemmän pienoiselle vaan tuli ikää sen helpommaksi elämä pikkuhiljaa siivittyi.
oli muuten niinkin että d tippoja piti vaihtaa mutta en muista mikä se merkki oli kun oli vesi ja öljypohjaisia d tippoja.
Nauti kuitenkin täysillä kaikista hetkistä ja ole itse vahva vauvan kanssa.vaavi voi vaistota jos vanhemmat on itsekkin lopen uupuneita.
halauksia sinne teille :hug:

Kiitos tsempeistä!! :) Ihana kuulla että muutkin on selvinny..ajan kanssa kait helpottaa.

Meillä huudot kesti 13kk. Väheni toki 3kk iässä, mutta 13kk iässä aloitin gluteiinittoman ruokavalion, ja elämä tasaantui. Mua ei uskottu ikinä neuvolassa eikä lääkärissä. Eikä edelleenkään missään lue että vauvalla olisi allergiaa. Mutta kummasti tehosi. Myös vyöhyketerapia oli meillä positiivinen kokemus.

Siis mitä?! Sinä aloitit gluteenittoman vai vauva? Onko vauvalla siis keliakia?

Toivottavasti saatte avun jostain, mutta tuohon että vauva ei viihdy ollenkaan "yksin" Sitähän ne vauvat saattaa olla, koko ajan sylissä tai äidin lähellä ja siihenhän ei auta kun kantaminen ja sylissä pitäminen, 2kk vauva on vielä todella kiinni äidissä.

Meillä oli samanlaista, pikkuinen huusi kuin vietävä, eikä mikään auttanut vaikka vyöhyketerapiaa myöten kokeiltiin aivan kaikkea. Ruoastani jätin pois sipulit, paprikat ja muut mausteiset ruoat, mutten jättänyt maitotuotteita tai kananmunaa tms., kun en katsonut aiheelliseksi. Huudot loppui kuin seinään vauvan ollessa 2,5kk :D Ei ollut allergiaa, ei refluksia, ei mitään vaan ihan normaalia suolistonkypsymishuutoa :) Eli ennen kuin jätät kaiken oleellisen ruokavaliosta pois, niin harkitse vielä. Maitoallergiakaan ei niin yleinen ole ja itse ainakin odottaisin maitotuotteiden poisjättöä vielä sen kuukauden vähintään, ne on nimittäin aika tärkeitä imettävälle äidille. Tsemppiä, kyllä se aurinko kohta paistaa sinnekin, vaikkei välttämättä siltä tunnu! Nyt meillä 1v3kk ikäinen pikkumies ja itkee vain jos oikeasti joku pännii, ihanan aurinkoinen pikkumies :)

Tottahan se on että itkut hyvinkin saattavat loppua ihan itsekseenkin. Mutta maito ei todellakaan ole imttävälle mikään elintärkee, kalkkiahan saa muistakin ruoista ja purkista varsinkin... Ihan hyvin voi kokeilla olla pari viikkoa ilman.. Vauvoillahan ei puhuta varsinaisesta allergiasta, vaan yliherkkyydestä joka parissa vuodessa yleensä helpottaa, eivätkä "allergiat useinkaan näy missään testeissä vaan käytännössä kokeilemalla ne parhaiten näkyy...

[QUOTE="Pöllö";25402244]Tottahan se on että itkut hyvinkin saattavat loppua ihan itsekseenkin. Mutta maito ei todellakaan ole imttävälle mikään elintärkee, kalkkiahan saa muistakin ruoista ja purkista varsinkin... Ihan hyvin voi kokeilla olla pari viikkoa ilman.. Vauvoillahan ei puhuta varsinaisesta allergiasta, vaan yliherkkyydestä joka parissa vuodessa yleensä helpottaa, eivätkä "allergiat useinkaan näy missään testeissä vaan käytännössä kokeilemalla ne parhaiten näkyy...[/QUOTE]

Totta, mutta ennen sitä "maagista" kolmen kuukauden ikää ei kannata liiotellakaan tuon huudon syyn etsimisen kanssa. Jokainen vauva itkee jonkun verran ihan suoliston kypsymisen vuoksi ja jos itku ei ole jatkuvaa ja kuitenkin nukkuukin jossakin välissä, syö hyvin ja paino nousee, niin turha karsiminen pois. Mitä enemmän eri ruoka- ja juoma-aineita pikkuvauva äidinmaidosta saa, sen helpompi on siirtyä sitten kiinteitä maistelemaan.

Tseppiä kovasti!

Ite voin näin jälkeenpäin sanoa, että mulle on jäänyt pikkuvauva-ajasta joku "trauma". Vauva huusi ja kitisi tosiaan niin paljon, mun masennus uusiutui, väsymys kai sen laukaisi.
Nukkuuko vauva levottomasti? Mun vauva nukkui maksimissaan parin tunnin pätkiä, päivisin ei sitäkään.

Ja itestä tuntu sillon että oonko ihan paskaäiti kun en osaa nauttia tästä vauva-ajasta silleen, kun kaikki muut sanoo että se on yhtä onnea. Hirveä syyllisyys oli siitä. Nyt vauva on iloinen ja kiltti 10kk ikäinen joka ei turhasta itke.

Mutta muistan kun itseänikin ahdisti se että miten vauvan saa nukkumaan kun se oli yhtä tappelua..

muok. Itsekin odotin sitä maagista 3kk ikää, mutta silloin ei tapahtunut mitään. Vasta 4kk ikäisenä alkoi huuto vähentyä, ja 5kk ikäisenä lopullisesti kun aloitettiin soijamaito.

Meillä on jokaisella ollut (3 lasta) itkua ennen nukahtamista. Tytölle auttoi cuplaton. Pojille lisää maitoa :ashamed:. Viimeisinkin oli kova itkemään ennen nukahtamista. Pääni puhki (taas kerran) mietin missä vika. Ja vikahan oli siinä, että pojan ruokahalu oli kasvanut, ja poju oli nälkäinen. Juuh... Edelleen sama vika mikä ensimäisenkin kanssa. Hieman tunsin itseni tyhmähksi. Mutta pääasia, poika oli taas tyytyväinen.

Mutta joskus syy voi olla ihan yksinkertainen. Huom joskus.

Onko mahdollista että vauvalla on vielä nälkä? kuinka usein ja minkä aikaa imetätä häntä? meillä ainakin tyttö viihtyi ensimmäiset 3 kuukautta iltaisin 3-4 tuntiakin rinnalla kun tankkaili yötä vasten läheisyyttä ja maitoa :) olin hänelle tutti ja sai kauheat raivarit jos tissi irtosi suusta...

Lapsi syö nopeasti, vaan n. vartin tai 20 min kerrallaan ja parin tunnin välein. Ei malta syyä sen enempää ja vaikuttaa kylläiseltä. Oon aina ihmetelly noita monen tunnin syömisiä, ku ei toi napero viihdy rinnalla kauaa. Oliski kivaa ku viihtys pitempää, koska syödessään on kuitenki tyytyväinen. Mut yks ongelma on et multa tulee suihkuten maitoo, ja sen vuoksi pieni hotkii ilmaa samalla masuunsa..siitä tietty masukipuja tulee ainakin.