J
jeij
Vieras
Alan olee ihan poikki. Päivät kuluu jotakuinkin näin: Herätään vauvan kanssa siinä klo11 kieppeillä. Vauva ei itke on iloinen ja höpöttelee sängyssä. Kun itse nousen ja otan vauvan syliin, alkaa samantien kiukuttelu. Ei kelpaa lelut, ei syli, eikä ruoka. Raivoo vaan sylissä ja rimpuilee pois ja kun laitan lattialle heittäytyy ja kolhii päätänsä. Ei suostu syömään kun syötän, ei suostu edes omin käsin (ennen oli maailman kivoin leikki kun sai kauhoa omalla kädellä puuroa). Eri ruokia kokeiltu, ei mikään kelpaa kun äiti antaa. Päiväunille ei suostu menemään, kiukuttelee ja raivoo kunnes nukahtaa. Olen kokeillut laulaa, tuudittaa keinussa, silitellä, mikään ei ole hyvä. Jos ehtii herää ennen kun isi on tullut kotia, alkaa sama raivoominen. Neljään asti vauva siis elää pelkällä maidolla melkein, kun mikään muu ei kelpaa.
No sitten se isi tulee kotiin ja vauva on taas ihana aurinkoinen itsensä; syö hyvin, leikkii isin kanssa ja juttelee sylissä. Paitsi jos äiti koittaa. Jos vauva satuttaa itsensä, se kattoo heti vihaisesti mua vaikka en olisi ollut lähelläkään ja rauhoittuu sitten isin tai jonkun muun sylissä.
Onko muilla samankaltaisia kokemuksia? Kauan tätä kestää ja onko vinkkejä miten mun tulisi toimia? En ole koskaan kohdellut vauvaa kaltoin, tai jättänyt yksin itkemään. Neuvolassa sanoivat että on joku vaihe päällä, mutta ei osattu neuvoa miten mun tulisi toimia. Vinkkejä kaivataan!
Kiitos!
No sitten se isi tulee kotiin ja vauva on taas ihana aurinkoinen itsensä; syö hyvin, leikkii isin kanssa ja juttelee sylissä. Paitsi jos äiti koittaa. Jos vauva satuttaa itsensä, se kattoo heti vihaisesti mua vaikka en olisi ollut lähelläkään ja rauhoittuu sitten isin tai jonkun muun sylissä.
Onko muilla samankaltaisia kokemuksia? Kauan tätä kestää ja onko vinkkejä miten mun tulisi toimia? En ole koskaan kohdellut vauvaa kaltoin, tai jättänyt yksin itkemään. Neuvolassa sanoivat että on joku vaihe päällä, mutta ei osattu neuvoa miten mun tulisi toimia. Vinkkejä kaivataan!
Kiitos!