Vauva 10kk, jättäisitkö kotiin 2vrk:n reissun ajaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sareiv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sareiv

Vieras
Kysynpä huvikseen tämmöistä. Tiedän kyllä mitä vastauksiksi tulee. ;)

Lähden itse tänään reissuun ja päätin jättää 10kk vauvan kotiin. Imetän vielä, mutta ajattelin lopetella pikkuhiljaa, kun vauva ei päivällä juuri malta tissiä syödä ja yöt on katkonaisia, kun silloin kyllä maistuu. Neiti saa siis jäädä iskän kanssa kotiin. Lytätkää vaan ja haukkukaa huonoksi äidiksi. :D

Vaikuttaa siltä että et ole itse aivan sinut ratkaisusi kanssa,kun tällaisen aloituksen teit. Huonoa äitiä tuo matkalle lähtö ei sinusta tee. Ja miksi sinut pitäisi lytätä?

Itse en jättäisi, mutta moni jättää. Meillä minä on ollut niin tiiviivti yhdessä vauvan kanssa vielä tuossa iässä, että jopa isälle jättäminen olisi ollut vauvalle iso juttu. Tiedän kuitenkin monia perheitä, joissa isä on tuossa iässä tasavertainen hoitaja ja silloin toki voi vauva hyvin jäädä pariksi päiväksi isän kanssa. Kukin tavallaan ja niin kuin oman perheen kuvioihin sopii.

No jättäisin ja olen jättänytkin. Tuo on varmasti hyvä tapa päästä yötissistä pois kun ei ole lapselle saatavissa joten toivon mukaan rauhoittaa öitäkin :)

Toivottavasti sulla itselle ei tule kovin tukala olo ja maito ei pakkaantuisi liikaa, ehkä kannattaa ottaa pumppu mukaan kaiken varalta jos tuntuu että tissit turpoaa liikaa et saa pahimmat pois..

Hauskaa reissua!

[QUOTE="vieras";23168584]Vaikuttaa siltä että et ole itse aivan sinut ratkaisusi kanssa,kun tällaisen aloituksen teit. Huonoa äitiä tuo matkalle lähtö ei sinusta tee. Ja miksi sinut pitäisi lytätä?[/QUOTE]

Kahen vaiheilla oon ollu, mut nyt viikon ajan oon ollu sitä mieltä, että lähdenkin yksin.

Täällä vaan on tapana osalla heti kauhistella, jos ÄITI ajatteleekaan olevansa erossa lapsestaan. Ihan vaan huvikseen siis sohaisin muurahaispesää. :D

Kahen vaiheilla oon ollu, mut nyt viikon ajan oon ollu sitä mieltä, että lähdenkin yksin.

Täällä vaan on tapana osalla heti kauhistella, jos ÄITI ajatteleekaan olevansa erossa lapsestaan. Ihan vaan huvikseen siis sohaisin muurahaispesää. :D

Monella äidillä on se harhakuvitelma,että he ovat ainoita oikeita hoitajia lapselleen. Siis että ei voisi isänkään kanssa lasta jättää,koska lapsi tarvitsee ennen kaikkea ÄITIÄ. Itse olin tällainen äiti alkuun esikoisen kohdalla,kunnes tajusin että lapsellani on myös mahtava isä. Mene hyvillä mielin reissuun. Tekee varmasti hyvää sinulle ja ennen kaikkea lapsen ja isän väliselle suhteelle.

Minä jouduin jättämään 9kk ikäisen mummin hoitoon kun itse menin esikoisen kanssa toisellepaikkakunnalle sairaalaan kahdeksi vuorokaudeksi. Lapsen isä oli töissä joten ei voinut vauvaa hoitaa.

Olosuhteiden pakossa tekee lähes mitä tahansa.

Joo, hyvillä mielin lähden. Luotan kyllä että pärjäävät kotona ja jäähän tänne viis kuudesta neidin tärkeimmästä ihmisestä kotiin. Ja lisäksi oon vain 10min matkan päässä kotoa, jos nyt tulis joku ihan kamala paikka täällä, mutta tuskin tulee.

Meillä jäi esikoinen n.8kk ikäisenä mummolaan kun kävimme miehen kanssa Rhodoksella häämatkalla. Hyvin pärjäsi mummolassa, ku tiiviisti olemme yhteyksissä vanhempieni kanssa.. Olihan sitä palleroa vaan ikävä. Sillä hetkellä en enää imettänyt tosin kun mun kohdalla se imetys ei onnistunut ku väkisin sen 3kk.

En ymmärrä, miksi ei voisi jättää. Jos miehesi olisi lähdössä 2 päivän reissuun, niin miettisitkö, että onko se oikein?
Itse olin ainakin parin päivän työmatkoilla jo kun vauva oli 7kk, enkä usko, että siitä mitään traumoja pikkuiselle jäi.

kysymys toi ees on? siis jos jää isänsä kanssa, eihän se tosiaan oo mitään hoitoon jättämistä.. ite voisin ihan hyvillä mielin jättää mun 6kk vauvani ISÄNSÄ kanssa.