vaunuongelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äityli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äityli

Vieras
jos saamme kolmannen lapsen tässä vuoden sisällä niin en tiedä miten pärjään noilla kaksosten vaunuilla kuin lapset tällä hetkellä 3 ja 4. ja pitkiä matkoja kuljetaan vaunuilla? miten toi seisomalauta mahtuu kaksosten vaunuihin kiinni niin et pystyy työntään vaunuja hyvin? kellään kokemusta?
ongelma siis se et lapset ei kovin pitkiä matkoja jaksa kävellä. miten pitkän matkan 4 vuotiaalta voi vaatia et jaksaa kävellä?

Kyllä mun 3v kävelee jo hyvinkin pitkiä matkoja kun vauva on vaunuissa ja kauppaan pakko mennä matkaa tulee edestakaisin jotain 1km ja välillä enemmänkin, tuplia en enää viitsynyt ostaa vaikka toi 3v on pieni kokoinen et sopis hyvinkin rattaisiin seisomalauta on mut kävelee hyvin kauppa matkan.

Siis sulla istuu nyt 3 ja 4-vuotiaat tuplarattaissa? Siis oikeesti 4-vuotias ei jaksa kävellä itse mihinkään, vaan kuljetat rattaissa? :o Lapset oppii kyllä liikkumaan reippaasti pitempiäkin matkoja kun vaan annat tilaisuuden. Siis jos terve lapsi kyseessä. Ensin lyhempiä lenkkejä ja pikku hiljaa pidennät matkaa.

Kyllä mäkin ihmettelen, jos ei 4-vuotias jaksa itse kävellä. Johan siinä tulee jo rattaiden painorajatkin vastaan, jos rattaissa istuu 3 ja 4 vuotiaat..Ja eikö tuon ikäinen voisi jo mennä pyörälläkin?

no meil ei ihan toi pari kolme kilsaa riitä, jos lahdetään kavereille ja kaupoille niin matkaa on yhteensä noin 8 kilsaa ( yhteensä olis 24 mut linkil mennään osa. ) no täytyy tosiaan vaihdella kyytiläisiä ja tuli mieleen et jos on kesä niin meneehän tuo vauva rintarepussa. kiitti kumminkin vasdtauksista

tosi, meillä 3v ja 4v pojat lomas tulossa.
parin kilsan matkoja kävellään joka päivä, pienimpi on aika usein tähän asti ollu rattaissa ja osittain kävelly,
nyt kuin vauva syntyy isompi kävelee ja pienempi on seisomalaudalla ja vauva tietty vaunuissa.
kyllä lapset jaksaa kävellä kun ei juoksu tahtia kulje.

mun pitäis olla sit huolissani jos mun lapsi ei jaksa kävellä 8 kilsaa yhteen suuntaan eli yhteensä 16 kilometriä samana päivänä. meidän tyttö inhoo ajaa pyörällä. ja lapset kyl kävelee hoitopaikkaan eli 2 kilsaa 2x päivässä, mut jos lähdetään kavereiden luokse niin otan rattaat koska matkaa oikeasti on aika paljon mun mielestä

Istuuko jonkun 4v vielä rattaissa? Meidän 4v ei ole istunut yli vuoteen.
Kyllä sen ikäinen jaksaa kävellä. Kyse on enemmänkin siitä, viitsiikö, ja viitsiikö vanhemmat vaatia. Mutta jaksamisesta se ei kyllä ole kiinni.

vaan jos käyn vaan ruokakaupas niin kyl kävellään, ku matkaa yhteensä noin 4 kilsaa mut sit jos meen kavereille tai vaatekaupoille niin matkaa tulee yhteen suuntaan noin 24 kilsaa, osa mennään junalla, mut osa kävellen eli yhteen suuntaan tulee matkaa noin 8 kilsaa kävelyä. miehel on auto jolla käydään yhes asioilla mut ajattelin vaan et sit jos olis se kolme ja oon kotona lasten kanssa niin haluun kyl kavereiden luokse ja muuallekin kuin olla vaan kotona. itse en ajokorttia saa huonon näön vuoksi.