Vaunun kuomussa homepilkkuja! osaako joku auttaa???

Laitoin nuorimmaisen jäljiltä vaunuja varastoon. Huomasin että kuomu on kosteuden takia saanut homepilkkuja sisäpuolelle. Osaako joku neuvoa millä sen saisi pois?
Liotin sitä jo pesuaineessa johon lisäsin etikkaa. Vähän lähti kun oikein jynssäsin mutta pilkkuja on vielä. Neuvot ovat tervetulleita! :headwall:
 
Tulipeikko harmaana
Sama vika täälläkin. Kysyin pesulasta ja on kuulemma olemassa aineita, joilla pilkut saa pois, muttei niitä suositella vauvan vaunuihin, ovat sen verran myrkkyjä.
Piimää pesulassa suosittelivat. Saman neuvon olen kuullut muualtakin. En ole kokeillut, me päädyimme ostamaan uuden kuomun ja ratasosan kankaan. Tympäisee, kun uusien kankaiden ostokin tulee niin kalliiksi. Jopa mietittiin, et tuleeko suurta hintaeroa ostaa kokonaan uudet vaunut.
 
Kyllä se piimällä lähtee! Meillä oli kans vähän homepilkkuja kuomussa, ja anoppi sitä sitten putsaili. Piimää kaatoi reilusti päälle, antoi yön yli muistaakseni vaikuttaa ja sitten suihkulla puhtaaksi. Kovasti epäilin tuota, mutta puhtaaksi lähti. Kokeile ihmeessä! Ei se ainakaan pahemmaksi mene. ;)
 
Meillä oli myös rattaissa hometta eikä saatu millään puhtaaksi, yritettiin vaikka mitä aineita, piimää, etikkaa, pesula ei voinut auttaa, ja kaikkia mahdollisia tahranpoisto aineita, vaan ei lähtenyt. Päädyttiin ostamaan uudet rattaat kun en rohjennut vauvaa niihin laittaa, olisi ollut aikamoinen terveysriski.
 
Emotoukalle:
kiitos vinkistä! olen kyllä kuullut piimästä mutten kenestäkään joka olisi sitä kokeillut. koitampa vielä sitä keinoa.
Uutta kuomua tuskin enää saan ostettua kun on vanha malli 99-2000 ja oran vaunuja ei enää valmisteta, joten ei muuteku piimä testiin!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2006 klo 10:05 äitee kirjoitti:
Emotoukalle:
kiitos vinkistä! olen kyllä kuullut piimästä mutten kenestäkään joka olisi sitä kokeillut. koitampa vielä sitä keinoa.
Uutta kuomua tuskin enää saan ostettua kun on vanha malli 99-2000 ja oran vaunuja ei enää valmisteta, joten ei muuteku piimä testiin!
Ole hyvä vain. ;) Tule kertomaan sitten miten kävi! Pidän täällä peukkuja pystyssä!
 
Piimää olen minäkin kokeillut,vähän auttoi,ei kokonaan lähtenyt.
Meillä on jo kolmannet vaunut pienellä,on ollut rengasongelmia ja juuri sitä hometta.Saatuja vaunuja,kauan säilytetty ties missä.
Suosittelen hankkimaan käytetyt vaunut kirpparilta tai neuvolan seinällä olevien ilmoitusten kautta.Jotku niistä olleet vähän aikaa käytössä ja ovat tosi siistejä.Sain Emaljangan istumarattaat lämpöpussilla ja 5-pistevöillä 50 eurolla.
Hain kotoa lämpimästä varastosta,olen tyytyväinen.
 

Yhteistyössä