Vaunulan Firkon F7yhdistelmät!

Heips.
Onko kenelläkään käytännön kokemusta kyseisitä vaunuista?
Hinta 290e, uusista yhdistelmävaunuista.
Aivan ihania värejä saatavilla, ja tekniset tiedot vaikuttavat hyviltä. Eli näppärän oloiset vaunut.

http://www.vaunula.fi/f7_info.htm

hellou!

yhdellä kaverilla on juurikin f7:t olleet käytössä joulukuusta saakka ja on ollut tosi tyytyväinen! ja toinen kaverini jolla LA kesäkuussa on myös ostanut samat ja luulenpa, että itsekin niihin aikanaan sitten kallistun. eli en oo ainakaan mitään huonoa kuullut! :)

meillä nuo tuossa nurkassa oottelee kesäkuuta :) runko on jotain metallia , mitä noi nyt yleensä on :D Serkku oli nuo hankkinu lapselleen ja kehu niitä ni sen takia mäkin sitte päätin ne tilata.. Meillä värinä vaalean lime-harmaa, aivan ihanat :) Ku vielä niitä pääsis työnteleen vauva kyydissä ni ois hyvä :D

Itse löysin nuo jo heti kun raskauduin netissä surffailessani ja ihastuin samantien!
Mutta sitten kun lueskelin nettpalstoilta kommentteja niistä ja en löytänyt kuin lähes negatiivista palautetta niin heitin idean romukoppaan..

Nyt kuitenkin mielenkiintoni palasi uudelleen ja olisinkin kovin kiinnostunut kuulemaan teiltä tarkempia tietoja firkoista joilla sellaiset jo kotoa löytyvät :)

Minkälaista kangasta päällysosat ovat olisi ensimmäinen kysymykseni... Sitä kun oli kovasti haukuttu..

Tinii: Minkäslaista kommenttia kyseisista vaunuista siellä on ollut?

Itse olen noista kiinnostunut. Löytyi emmaljunga:n vaunuille kilpailija. Nyt on sitten päättäminen, että kummat valitsee. Onneksi mulla on viel siihen aikaa :D

Meillä on Firkonin edellinen malli, olikohan F5.. Ostettu siis tuolle esikolle 05-vuonna, eikä kylläkään mitään huonoa sanottavaa nuista ole! Kaikki on toiminu niinkun pitää ja kovassakaan käytössä ei ongelmia oo ilmenny... Että suosittelen lämpimästi. =)

Niin ja ratas osa on jotain ruostumatonta materiaalia, en nyt saa päähäni mitä... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Tinii:
Minkälaista kangasta päällysosat ovat olisi ensimmäinen kysymykseni... Sitä kun oli kovasti haukuttu..
Nuissa meidän vanhemmissa 05-vuoden rattaissa päällinen on jotain nailon tyyppistä, tosi helppo pestä, mä heitin koneeseen 30 ohjelmalle ja puhtaaksi tuli eikä menny miksikään. Sisus kangas vaunun kopassa on puuvillaa, pesua ei meillä vaatinut koska vauvanaa siellä oli myös aina se makuupussi mukana. Mutta ovat helppo pitää puhtaana, märällä pitäis tietty aina pyyhkiä heti tuoreeltaan tahrat niin kun tietysti muistakin materiaaleista, mutta hyvin lähti pinttyneempikin lika. :D

Mulla on 4kk ikäinen poika ja hänellä on elämänsä aikana ollut kolmet vaunut :whistle: Briot, Gessleinit ja nyt sitten Firkonit. Emmljungan City Crossit olivat seuraava vaihtoehto (maksavat vaan ihan hirveästi kaikilla "mausteilla" ostettuna). Briot ostin ihan uutena ja Gessleinit olivat jo hieman käytetyt. En voi muuta kun suositella Firkoneita :) Olin jo epätoivoinen kun en vaan löytänyt mieleisiäni vaunuja. Mutta lähdettiin miehen kanssa ajamaan Seinäjoelle, Vaunulaan. (Olin aika epäluuloinen matkalla sinne ja ajattelin että turha reissu tulee tehtyä) Sieltä matkaamme kuitenkin lähti Firkonit, F7 malli. Maksoivat 290e. Sillä rahalla ei saa näin monipuolisia vaunuja... Kaikki tarpeellinen tulee vaunujen mukana. Kankaat tuntuvat ihan laadukkailta. Ilmakumipyörät ovat mielestäni kaikista parhaimmat.... Kaikennäköisiä renkaita kokeilleena. Toki tiedän että yhtä pitkä käyttöikä ei varmasti ole kuin esim. Emmaljungalla. Mutta sekin toisaalta on tällähetkellä kyseenalaista.... Aika näyttää mitä vaunut kestävät. Nyt ainakin tuntuvat todella hyviltä. Mitään miinusta en ole vielä löytänyt.
Suosittelen lämpimästi Firkoneita niitä harkitseville. Tässä kuitenkin vain oma mielipiteeni.

mulla on nuo firkon classicit ku halusin kovalla kopalla, maalla kun ollaan ja mahtuu vauva kauemmin nukkumaan. ekan rungon jouduin vaihtamaan kun kiinnitysmekanismi oli osittain huonosti kiinni eli koppa heilui. vaihtoivat sen ihan mukisematta. nyt tuntuu tukevalta. neppariongelmia oli tavarakorissa (kaksi naarasnepparia vastakkain, mutta senkin korjasivat heti.) vielä ei olla päästy testailemaan ku vauvan pitäisi vasta syntyä ihan näillä näppäimillä.
olen pessyt kaikki materiaalit kopasta, fleeceltä vaikuttaa. ja hyvin kesti pesun. muutenkin ominaisuudet tuntuu hyviltä, heittoaisat ja molemminpuoleiset jarrut jne. takuuta ei ole ku puolivuotta, mutta sanoivat että kyllä he korjaavat pitemmän ajanpäähän jos tulee jotain, ei itsestä johtuvaa. puolassa tehdyt muuten nää vaunut.
muuta en osaa kommentoida, ainakin nyt tuntuu et ovat hintansa väärtit (350e). http://www.vaunula.fi/deluxe.htm

hei!

täälläkin kiinnostuttu Firkoneista ja just tuosta samasta mallista. Tänään näin ilmeisesti juuri nuo asiakkaalla ja hyvännäköiset oli! Ja hintakaan ei oo paha! Kun jaksais käydä joku päivä vaunulassa, asutaan aika lähellä. Hiplaamassa lähemmin.

mammaliini83 jos käyt hiplailemassa niitä vaunuja niin haluaisitko hiplaista vähän myös niitä Firkonin tuplia? :) Itse en ihan täältä helsingistä viitsi niin kauas lähteä... ;)

Tai tosiaan jos jollain muulla kokemusta niistä kaksostenrattaista niin kertoilkaa ihmeessä kokemuksia!! =)

mama chi chi
Meillä myös firkonit.. Plussaa että meidän 8kk mahtuu vielä koppaan eli koppa on iso.. Miinusta että rattaana kun siirtää heittoaisan toiselle puolelle on tosi raskaat työntää.. Ja bussissa jos käytät vaununa heittoaisa vie koko tilan bussin käytävästä vaikka pistäisit kokoon.. rattaina menee bussiin hyvin mutta se työntö niinkuin sanoin on raskasta.Että sinuna harkitsisin jos käytät julkisia.

Täällä myös otsikon vaunut. vielä ei olla päästy niitä kokeilemaan kun vauva köllii (ikävä kyllä) vielä mahassa (rv 38+5) mutta vaunut ovat olleet kesäkuusta asti sisällä ja niitä on ihasteltu ja kärräilty salaa takapihalla, purettu ja laitettu kokoon ja hyvin ovat kyllä toimineet ja tuntuvat oikein tukevilta. Tykkään itse siitä että tuntuu olevan hyvin "topattu" malli kun on tuo kantopussi ja vaunun ulkokuorikin on paksua kangasta että saa olla kovakin viima ja pakkanen ennen ku oisi vauvalle liian kylmä.

Itselläni on oranssi-beige-musta väriset vaunut jotka varmasti erottuvat syksyn pimetessä liikenteessä ja lumihangestakin erottaa. :)

Meillä on se Firkonin classic muistaakseni yks vahva ehdokas, tää F7 oli ennen ku päätettiin ettei oteta kantokopallista..
Vaunujen valinta on kyllä tosi hankalaa, meilläkin kun on kaksi (onneksi pientä) koiraa joiden kanssa olis sit tarkoitus lenkkeillä eli hyvät ja kevyet pitäs olla työntää.

Yhteistyössä