Vaunujen pesu

itse olen emmaljungan kankaat niin että teen pesuaine vettä sankoon ja kankaat pesuhuoneen lattialle ja pehmeällä harjalla hankaan kankaat puhtaaksi ja huuhtelen.ei ole ainakaan värit haalistunut eikä kankaat kutistunut ja jos pesuhuoneessa on lattialämmitys nin meillä ainakin on kuivunut tosi nopeesti noi kankaat.voihan ne toki koneessakin hienopesulla pestä,kaveri pesi.ei ne mikskään menny.ei lingonnu kyllä niitä koneessa vaan puristeli sit vedet pois ennen kun laitto kuivumaan.
 
Mä olen kaikkien meidän vaunujen/rattaiden/turvaistuimen kankaat pessyt koneessa käsinpesuohjelmalla ja jättänyt linkouksen pois. Koskaan ei ole mennyt pilalle. Pesukoneessa vesi on ainakin oikean lämpöistä, eikä tarvitse itse arvailla onko ämpärissä oleva vesi sopivaa vai ei. Yleensä vaunuissa/turvaistuimissa on pesuohjeessa käsinpesu ja ei linkousta. Juuri äsken kiinnitin turvaistuimen kankaat takaisin ja kankaat oli edelleen konepesun jäljiltä tosi siistissä kunnossa. Jos pesukoneessa ei ole käsinpesuohjelmaa, niin ehkä villapesu ainakin on riittävän hellävarainen.
 
meilläkin on pesty aina koneessa kaikkien rattaiden kankaat, lukuunottamatta kuomua. ja aina on värit pysyneet,eikä muutenkaan ole kuluneet tuossa konepesussa. niin,ja normi 40asteen pesua olen käyttänyt..
 
Hei,
tämä voi olla taas sarjassaan tyhmä kysymys mutta pesettekö te muutenkin ihan yleisesti noita vaunujen kankaita (esim. vuosittain?) vai onko tullut jotenkin erityisesti likaa? Meillä on esikoisen yhdistelmät tällä hetkellä varastossa (kuljetaan rattailla) ja kohta kakkonen syntymässä. Vanhoja yhdistelmiä tullaan kuitenkin varmaan vielä käyttämään silloin kun pelkästään ollaan vauvan kanssa liikkeellä. No siis kuitenkin, omasta mielestäni vaunut eivät kaipaa mitään pesua... eikä tullut edes mieleen niitä pestä. Tuli nyt kuitenkin mieleen että oliskohan tuollainen "huoltopesu" sitten kuitenkin jotenkin suositeltavaa...? Ei vaan millään turhaan jaksaisi :ashamed: Niitä on käytetty n. vuosi ja pidetty koko ajan sisällä. Toki niissä on varmasti ilmasta tullutta likaa, pölyä ja kuraa mutta ei mitään näkyviä tahroja tms.
 

Yhteistyössä