Vaunuista, mitkä kannattaa hankkia? + ja -, kiitos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ostelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Ostelija

Vieras
Ollaan hankkimassa uusia (käytettyjä) yhdistelmiä tulevalle talvivauvalle, ja nyt kaipaisin kokemuksia eri merkkisistä vaunuista..

Esikolla oli Bora-merkkiset ja niihin olen täysin kypsä. Niistä siis on kokemusta, mutta muista kiinnostais tietää..

Meillä oli kahdella kesävauvalla Brio Kombit. Kannattaa varmaan hommata isokuomuinen vaunu, jos kerta yhdistelmät haluat. Emmaljungalla ainakin on ja Brion uusissa varmaan myös hyviä.

Emmaljungien puolesta puhun myös!! Ostettiin pojalle käytettynä silloin 3 vuotta sitten, halvalla saatiin, eikä ole miksikään menneet tänä aikana. Vaununkoppa ja ratasosa erikseen. Oli hyvä valinta talvivauvalle, kun mahtui hyvin kaikkinen toppakuteineen nukkumaan vaunuissa ja nyt edellee käytössä rattaina! Hyvät työntää, tukevat, simppelit, ei rikkuvia muoviosia, laadukas kangasmateriaali, tilava kori alla tavaroille!

Miinuksia en juurikaan keksi :D

Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
mä liputan aina teutonioiden puolesta!!! ne on parhaat!! :D

En oo muutes viel tehnyt tilausta, kun nyt mietiskelen riittääkö ne omåppuasujen koot mullekaan....paitsi jos ostais varalle jos laihtuun vaikka pääsis joskus :laugh: Aivan ihania tyttöjen mekkoja siellä!!

Me ollaan päätymässä Brion Kombeihin teleskooppirungolla. Emmaljungia myös mietittiin, mutta myyjän mielestä Briot on kestävämmät ja ne myös mielytti enemmän silmää. Muita merkkejä ei edes harkittu koska ollaan molemmat pitkiä ja jostain syystä muilla merkeillä mallit on tosi matalia.

mulla oli esikoisella kombit ja tykkäsin tosi paljon! Voin suositella!! Me käytiin päivittän lenkillä, myös talvella ja kulkivat kuin "itsestään". Ovat tilavat ja kankaat helppo puhdistaa. Kombit aion hankkia myös seuraavalle lapselle, edelliset myin koska tiesin etten ihan heti hanki lisää lapsia. Aika kalliithan ne ovat mutta myös laadultaan hyvät!

Meillä oli pojalla Brio Kombi-yhdistelmät ja olimme tosi tyytyväisiä.Ilmakumirenkaat kulki lumessa ja hiekassa.Tosi tilavat,mutta kuitenkin kevyet jne.Kantokoppa oli tarpeeksi tilava ja kun koppaan ei enää mahtunut niin ostin lämpöpussin jossa veijari oleili tyytyväisenä.

Mulla on ne yhdistelmät huutonetissä myynnissä

:wave: :wave:

(pieni mainos)

Kiitos vastauksista =) Lisääkin mielelläni luen ;)

Sen verran vielä kysyn, että onko noissa em. heittoaisaa?Entäs onko ratasosa erikseen? Vai tuleeko vaunukoppa niiden päälle?
Kun noissa mitkä meillä oli, oli ratasosa koko ajan kiinni ja vaunukoppa tuli sen päälle..

Ja vielä että ovatko kevyet kääntymään? Kun noi Borat oli aika kankeet kääntää mutkissa ym.

Alkuperäinen kirjoittaja helmi79:
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
mä liputan aina teutonioiden puolesta!!! ne on parhaat!! :D

En oo muutes viel tehnyt tilausta, kun nyt mietiskelen riittääkö ne omåppuasujen koot mullekaan....paitsi jos ostais varalle jos laihtuun vaikka pääsis joskus :laugh: Aivan ihania tyttöjen mekkoja siellä!!

no ei ne siis mitenkään pieniä ole, mutta mä nyt vaan olen tämmöine jätti :D tilaa kokeeksi =) ja niin ne mekot on ihania, ja småfolkin laatu on aivan huippu!! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Ostelija:

Sen verran vielä kysyn, että onko noissa em. heittoaisaa?Entäs onko ratasosa erikseen? Vai tuleeko vaunukoppa niiden päälle?
Kun noissa mitkä meillä oli, oli ratasosa koko ajan kiinni ja vaunukoppa tuli sen päälle..

Ja vielä että ovatko kevyet kääntymään? Kun noi Borat oli aika kankeet kääntää mutkissa ym.

ainakin teutonian mistral ja rocky, varsinkin rocky ovat erittäin kevyet ja näppärät työnnettävät. kovalla tai pehmeällä kantokopalla saa vauvalle loistopelit.
=)

Meidän Brio Kombeissa on alumiinirunko ja on kevyt nostella.
Ratasosa on kiinni ja koppa siihen päälle.Heittoaisaa ei ole,mutta ratasosan saa käännettyä toisinpäin todella kätevästi.

Ollaan hankkimassa uusia (käytettyjä) yhdistelmiä tulevalle talvivauvalle, ja nyt kaipaisin kokemuksia eri merkkisistä vaunuista..

Esikolla oli Bora-merkkiset ja niihin olen täysin kypsä. Niistä siis on kokemusta, mutta muista kiinnostais tietää..

Osta eidän siniset ORAt ja ei varmasti vauva palele, on kaikilla suojilla, useammalla jalkapeitolla ja seisomalaudalla - olleet muutaman kuukauden käytössä kun hankittiinkin tuplat =)

No me ostettiin emmaljunga duo edget heittoaisalla,ratasosa tulee erikseen,kääntymistä en ole kokeillut vielä.
Esikoisella oli emmaljunga classicit ja ne oli myös tosi hyvät ja ed.loistokunnossa (2002 ostetut) annoin ne miehen veljen vaimolle kun muutettiin ulkomaille.

Meil on esikoisella ollu Basson Baby-merkkiset yhdistelmät ja on olleet tosi hyvät mielestäni! Niissä ei oo kääntyvää työntöaisaa, mutta helppo kääntää joko vaununkoppaa tai ratasosaa, jotka siis erikseen. Kuomu on molempiin sama, eli sen verta joutuu osia irrottaan rattaisiin siirryttäessä. Maksettiin uutena 450 euroa, pyynti tais olla 500....oon ollu tosi tyytyväinen, ettei sijotettu tuplahintasiin esim Emmaljungiin silloin, vaikka ei niissäkään varmasti mitään vikaa ois ollu, hinta vaan paljon korkeempi :)

Yhteistyössä