Vaunuiletteko te vauvojen kanssa ilman "nukahtamistarkoitusta"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yksäitivaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yksäitivaan

Vieras
Tyhmä kysymys varmaan, pakko jo aluksi se sanoa...

Mutta itse kun lähden vaunuilemaan, niin tarkoituksena on nukuttaa vauva ja yleensä ajoitan ulkoilun sillä tavoin. Tuntuu ettei vaavi ees muuten viihdy siellä yksin makuullaan, haluu olla sylissä tai leikkiä leluilla. Nyt vaan tuntuu kun on nuin ihania ilmoja ja kesä tulossa, niin tekis mieli olla ulkona ihan muutenki ku vaan "nukutuslenkeillä", mutta pelkään että vauva vaan saa hirveitä raivareita siellä... Ja onko "oikein" makuuttaa vauvaa vaunuissa paljoa..?

Sekin vielä että jos muutebn ois ulkona, viltin päällä tms. niin onko jotenkin tyhmää ihan pienen (3-4kk) vauvan kans? Pelkään korvatulehdusta ja ötököitä ja kaikkia bakteereja...

Ahistaa, auttakee kiitos ja miten te muut toimitte?

Meidän tirppa ei ainakaan viihtynyt vaunuissa muuten kuin nukkuessaan. Viltin päällä köllöttely oli kivempaa, kun näki ympärilleen ja oli leluja mukana. Ei se korvatulehdus sieltä ulkoa tartu, ja suurin osa ötököistäkin on vaarattomia ;)

Alkuperäinen kirjoittaja yksäitivaan:
Tyhmä kysymys varmaan, pakko jo aluksi se sanoa...

Mutta itse kun lähden vaunuilemaan, niin tarkoituksena on nukuttaa vauva ja yleensä ajoitan ulkoilun sillä tavoin. Tuntuu ettei vaavi ees muuten viihdy siellä yksin makuullaan, haluu olla sylissä tai leikkiä leluilla. Nyt vaan tuntuu kun on nuin ihania ilmoja ja kesä tulossa, niin tekis mieli olla ulkona ihan muutenki ku vaan "nukutuslenkeillä", mutta pelkään että vauva vaan saa hirveitä raivareita siellä... Ja onko "oikein" makuuttaa vauvaa vaunuissa paljoa..?

Sekin vielä että jos muutebn ois ulkona, viltin päällä tms. niin onko jotenkin tyhmää ihan pienen (3-4kk) vauvan kans? Pelkään korvatulehdusta ja ötököitä ja kaikkia bakteereja...

Ahistaa, auttakee kiitos ja miten te muut toimitte?

Hattu päähän ja viltti alle, niin oikein hyvin voi ulkona puuhata. Ja loppukesästähän voit jo laittaa vauvan istuvaan asentoon, niin viihtyy paremmin lenkeillä. Oletko kokeillut ratasleluja? Sellasia kärryihin ripustettavia, joita voi katsella vaunuillessa?

Minä oon ulkoillut paljon vauva kantoliinassa, pienikin viihtyy siinä hyvin hereillä. Mut jos haluat vaunuissa pitää niin mitä jos laittaisit vaan paljon leluja vauvalle joilla leikkiä samalla kun itse työnnät vaunuja?

esikoinen nukku aina ku vaunut liikahti,mut kuopus ei oikeastaa koskaa eikä nuku vieläkää rattais...just joku päivä kävelin 15km ja ajattelin et nukkuu ku jäi päikyt välii ni ei =/

Minä "vaunuilen" vauvan kanssa aina kun on tarve lähteä jonnekin, siis päivittäinhän sitä jotain asioita pitää käydä hoitamassa. Joskus lähdemme nukkuma-aikaan, yleensä emme. En voi enkä halua ajoittaa ulkoilujamme aina lapsen aikataulujen mukaan. Näin ollaan kaikkien 3 lapsen kanssa toimittu. Yleensä vauvat jossain vaiheessa nukahtavat vähäksi aikaa ja muun ajan sätkivät ja sähläävät omiaan.

Meillä nukutaan sängyssä ja vaunuilla mennään kaupungille, puistoon tms. Jos lapsen pitää nukkua kun jonnekkin mennään, otan liinan. Pienet torkut ottaa jskus vaunuissa, mutta kunnolla ei nuku niin kaukana minusta. Kuntokin kasvaa, kun liinassa kantaa, lapsikin kun on jo lähes 15kg.

Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
Meillä nukutaan sängyssä ja vaunuilla mennään kaupungille, puistoon tms. Jos lapsen pitää nukkua kun jonnekkin mennään, otan liinan. Pienet torkut ottaa jskus vaunuissa, mutta kunnolla ei nuku niin kaukana minusta. Kuntokin kasvaa, kun liinassa kantaa, lapsikin kun on jo lähes 15kg.

Ja tulipa mieleen, että kun lapsi syntyi, vietimme koko kesän pihalla viltillä vierekkäin (kun van sää salli).

Mitä enemmän pöpöjä pelkäät, sitä sairaamman lapsen kasvatat!

Ei. Vauvaa ei saa laittaa vaunuihin. Eikä muitakaan kuljetuskeinoja saa käyttää. Eikä mihinkään viltille ulos, ei ei ei. Jos se vauva on pitänyt hankkia, sitä pidetään sylissä 18-vuotiaaksi, tai pidempään, jos lapsi haluaa. Olet nyt sen vauvan kanssa kotona, ettei vaan opi huonoja tapoja naapurin pennuilta.

En koskaan menny ulos erityisesti nukuttamaan lasta. Ulkoilu on liikkumista, ajanvietettä ja muuta varten. Toki siinäkin nukuttiin matkalla useammat unet, jos niikseen oli. Ulkoiltiin toki muutekin.Vauva sitterissä, vaunuisssa, rintarepussa yms mukana ulkona, kun minä kuopsutin takapihalla. Kuka oikeasti voisi kesällä olla sisällä päivät pitkät!!!!

Minä päätin päivän aikataulun ja vauva meni siinä mukana näppärästi. Vasta lähempänä 1v:tä alkoi pojan rutiinit säädellä menoja eli 12-14 oli päiväuniaika kotona, jolloin ei yleensä menty minnekkään tai sitten lähdin lenkille siten, että pojalla oli mahdollisuus nukkua vaunuissa koko aika.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
En koskaan menny ulos erityisesti nukuttamaan lasta. Ulkoilu on liikkumista, ajanvietettä ja muuta varten. Toki siinäkin nukuttiin matkalla useammat unet, jos niikseen oli. Ulkoiltiin toki muutekin.Vauva sitterissä, vaunuisssa, rintarepussa yms mukana ulkona, kun minä kuopsutin takapihalla. Kuka oikeasti voisi kesällä olla sisällä päivät pitkät!!!!

Samaa mieltä!

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Ei. Vauvaa ei saa laittaa vaunuihin. Eikä muitakaan kuljetuskeinoja saa käyttää. Eikä mihinkään viltille ulos, ei ei ei. Jos se vauva on pitänyt hankkia, sitä pidetään sylissä 18-vuotiaaksi, tai pidempään, jos lapsi haluaa. Olet nyt sen vauvan kanssa kotona, ettei vaan opi huonoja tapoja naapurin pennuilta.

Jos on aita oman tontin ympäri, ni eikö jo 16-vuotiaana vois päästää ulos leikkimään itkuhälläri mukanaan?

Alkuperäinen kirjoittaja k:
Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:
meillä ulkoiltu rattaissa niin, että vauva näkee jotain. eivät ole viihtyneet makuultaan ja osa ei tykänny edes nukkua ulkona. puoli-istuvaan asentoon vaan selkänoja.

Ei kai noin pienellä?

Meillä ei missään vaiheessa refluksin takia voinut pitää täysin maate, aina oli vähän koholla. 4kk iässä istui jo vaunuissa.

No mä tein molempia. Sekä ulkoiltiin muuten vaan vaunuilla, että käytiin pikku lenkillä että nukahti.

Ja ihan hyvin voit ottaa vauvan viltille ulos. Sopivasti päälle ja hattu päähän ja eiku leluja tutkimaan.
Ötököitä ja pöpöjä ei kannata miettiä, ulkona(kin) niitä on aina. Ja parempi niihin on tutustua kun jättää kokonaan tutustumatta.. Paraneepahan vastustuskyky.

Reippaasti ulos vaan ja toimit niinku susta tuntuu hyvälle!

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja v:

Jos on aita oman tontin ympäri, ni eikö jo 16-vuotiaana vois päästää ulos leikkimään itkuhälläri mukanaan?

Eiku sellanen walkie-talkie vai mikä se nyt oli!

Meillä noi on tupannu nukahtamaan liikkuviin vaunuihin, vaikkei ois "uniaika" eli harvoin liikutaan muuten kun nukkumistarkoituksessa. Pihalla kyllä muuten ollaan suunilleen aamusta iltaan näin kesällä, viime kesänä vauva kulki mukana vaunuissa/liinassa ja nythän se jo kulkea taapertaa omin jaloin ja ihmettelee niitä ötököitä ja syö hiekkaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja k:
Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:
meillä ulkoiltu rattaissa niin, että vauva näkee jotain. eivät ole viihtyneet makuultaan ja osa ei tykänny edes nukkua ulkona. puoli-istuvaan asentoon vaan selkänoja.

Ei kai noin pienellä?

Kyllä meilläkin on kantokoppa heitetty mäkeen 3kk ikäisenä ja siitä sitten hieman kohoa. Ei tuo selällään viihtynyt kattoa tuijottamassa. Käytännöllistä on kun selkänojassa on monta asentoa...

Yhteistyössä