vatun mies.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pepperoni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja huhh:
Alkuperäinen kirjoittaja pepperoni:
mutta mitenkäs muka pärjäisin lasten kanssa yksin.en mitenkään:(

No tällähetkellä esim joutuisit lainaamaan vain omiin ruokiisi rahat jos olisit yksin jos kerta lapset vkonlopun hoidossa.

Kysys muuten mitä mies meinasi syödä ens viikkoon asti.

Ei tarttis edes lainata rahaa, kun sais sossusta. :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja realisti:
´nainen voi mennä töihin ja antaa oman panoksensa perheen elättämiseen. Varsinkin kun lapset on JO NOIN isoja!

Joo, ja sitten menetetään kotihoidontuki, maksetaan kahdesta lapsesta päivähoitomaksut, menetetään asumistuki, jne. Tulos on suunnilleen plus miinus nolla, kun ei se mies silloinkaan mitään maksa jos ei maksa nytkään, ja nainen joutuu kustantamaan kaiken omasta palkastaan.

Mä en pysty ymmärtään... Vaadi vastaus mihin rahat ovat menneet! Sano että jos kerran vielä tekee noin, pistät hänet pihalle. Mä en pystyis katsoon tollasta miestä päivääkään joka asettaa jonkun muun perheen edelle.

mä olen pitkään pohtnu aina välillä lähtöä,muta tosiaan mä en taitas jaksaa yksin ja jos kouluunkin nin oisin ihan loppu,tosin eipä tuo nytkään pahemmin auta latenhoidossa
kun pääsee 16 töistä niin harvoin enne kuutta ees kotona.

mä olen pitkään pohtnu aina välillä lähtöä,muta tosiaan mä en taitas jaksaa yksin ja jos kouluunkin nin oisin ihan loppu,tosin eipä tuo nytkään pahemmin auta latenhoidossa

Sulla olis sen jälkeen yksi huollettava ja ruokittava vähemmän jos laittaisit sen luuserin takaisin äitinsä helmoihin.

Mitä, jos lopettaisit ton kynnysmattona olemisen? Varmasti jaksaisit koulussakin ja selviät hyvin ilman tommosta paskaa! Mua niin suututtaa sun puolesta |O

Usko pois, että pärjäät kyllä.
Useampi ystäväni on eronnut lähivuosina. Kaikki epäilivät pärjäämistään. Jokainen sanoo nyt, että elämä on helppoa ja ihanaa. Henkinen stressi on poissa, ei tarvitse miettiä että missä mies on ja mitä tekemässä. Eikä sitä, lyökö se jos sille sanoo jotain vastaan (yhdellä oli väkivaltaa parisuhteessa, muilla ei).
Ja jos mies ei nytkään juurikaan auta lastenhoidossa, niin....
Taloudellista tukea saisit opiskelevana yksinhuoltajana myös: kyllä teidän rahat riittää, ehkä paremmin kuin nyt, nythän Kela ja sossu laskee myös miehen tulot, joista ei taida kamalasti teille kuitenkaan riittää?
Ero on aina kurja juttu, mutta joskus ei ole muuta vaihtoehtoa. Nykyinen tilanteesi kuulostaa tosi ikävältä. Jos miehellä ei ole aikomustakaan muuttua, niin ero on hyvä vaihtoehto.
Kyllä sä pärjäät :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:

Mitä, jos lopettaisit ton kynnysmattona olemisen? Varmasti jaksaisit koulussakin ja selviät hyvin ilman tommosta paskaa! Mua niin suututtaa sun puolesta |O

oot oikeassa että olen "kynnysmatto ja alistunut"mutta en taida osata muutakaan

mta kun takana masennusta mulla niin en usko yksin jaksavani
tukiverkot olemattomat.tosin tukiperhe jossa tytöt yhen viikonlopun kuukaudessa

Eron jälkeen saisit lapset vielä sille isälle toiseksi vkonlopuksi, joten kyllä sulla on vaan voitettavaa erossa. Ainakin siis näillä tiedoilla.

Nyt on ap:llä enää säälin hakemista. Se on joko a) lähdet suhteesta, 2) Jäät ja nielet paskan mitä saat osakses. Prkl tälläsiä uikuttajia, jotka tosiaan vois tehdä jotain tilanteelleen!

aapeelle :hug: :hug: Voin sanoa että aivan varmasti pärjäisit yksinkin. Elämä voi olla jopa helpompaa kuin ainainen stressi huonossa suhteessa. Ja tosiaan, saathan lapset isälleen joka toiseksi vkonlopuksi tai miten sitten sovittekaan. Päätös on kuitenkin aina raskas ja vaikea, mutta voimia sulle tähän tilanteeseen!

se on varma etten uskaltaisi antaa lapsia viikonlopuksi isälleen,eihän se muutenkaan hoida niitä oltu 5v yhdessä joten ei ole helpoa kun joillain hassulla tavala niin kiintynyt kuitenkin

No mutta sitten nielet tuota paskaa ja jäät siihen suhteeseen. Ei kai siinä sit mitään. Jokainen tavallaan. Jaksamista.

se on varma etten uskaltaisi antaa lapsia viikonlopuksi isälleen,eihän se muutenkaan hoida niitä oltu 5v yhdessä joten ei ole helpoa kun joillain hassulla tavala niin kiintynyt kuitenkin

Sairaus sekin. Meinaan läheisriippuvuus: sietää toiselta vaikka mitä paskaa, muttei osaa kuvitellakaan elämää ilman häntä.
Surullista :(

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava omaskakas:

Sairaus sekin. Meinaan läheisriippuvuus: sietää toiselta vaikka mitä paskaa, muttei osaa kuvitellakaan elämää ilman häntä.

onko mulla asiat noin pahasti,läheisriipuvainen oon:(
enpä ole tollasta ajatellutkaan ennen,totta että pelkään että jään sitten ainiaaksi yksin

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava omaskakas:

onko mulla asiat noin pahasti,läheisriipuvainen oon:(
enpä ole tollasta ajatellutkaan ennen,totta että pelkään että jään sitten ainiaaksi yksin

Mun eräs tuttu on elänyt tuollaisessa suhteessa jo yli 35 vuotta.
Sulla on vielä mahdollisuus lähteä, ja aloittaa ihan uusi elämä, ensin lastesi kanssa yksin ja myöhemmin ehkä uuden miehen rinnalla.
Yksin et jää. Ja toisekseen, eikö yksinolokin olisi parempi vaihtoehto kuin väkivaltainen mies, joka ei edes perheensä elatukseen osallistu?

huomautan että lapsia ei lyö,eikä nykyisin muakaan
ja totta että maksan meidän koko perheen ruuat ja saan sitten kun pienet rahani loppu vasta.muutoin ei osallistu lasten vaatehankintoihin yms
lelujakaan ei ole koskaan ostanu.e oo ikuna ittekän saanu lahjaa en synttärinä,jouluna ja vasta ostin hälle synttärilahjan

huomautan että lapsia ei lyö,eikä nykyisin muakaan

Eihän edellisestä lyönnistä ole kuin puoli vuotta aikaa. Ja nykyään et uskalla edes kysyä minne mies tuhlaa satoja euroja samaan aikaan kun sinä joudut lainaamaan rahaa ostaaksesi ruokaa koko perheelle, myös miehelle. Et uskalla kysellä, koska pelkäät että mies suuttuu ja lyö. Tienaat vähemmän mutta maksat enemmän. Eihän tuo ole ihmisarvoista elämää... :/

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Mahtaako olla minkälainen isä lapsille tämä kyseinen kypsä ja epäitsekäs herra?

Ai minkälainen isä on mies joka ei osta lapsilleen vaatteita eikä ruokaa. Ei osallistu lasten hoitamiseen ja siinä sivussa vielä lyö lasten äitiä..no mietitäänpä. Onko veikkauksia?

Yhteistyössä