Vatsatautikierre, löytyykö kohtalotovereita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt mamma

Vieras
Kuopus aloitti vatsataudin reilu 5 viikkoa sitten, siitä viikko sairatui mies, siitä viikko sairastuin minä. Sitten kolme päivää keskimmäinen ja kolmen päivän jälkeen esikoinen. Kesti vaihtelevasti 1-4 päivään, toisilla pelkkää oksentelua, toisilla sekä oksentelua että ripulia.

Sitten luultiin että nyt tämä on ohi kunnes esikoisella alkoi 3 päivän tauon jälkeen ripuli uudelleen ja kesti 4 päivää, en tiedä oliko sama tauti joka riehaantui uudestaan vai saiko heti uuden taudin perään.

Sitten oli n. puolitoista viikkoa tervettä aikaa kunnes tänään aloitti keskimmäinen taas oksentamaan. On siis jo 3 viikkoa siitä kun hän tuosta edellisestä parantui joten ilmeisesti on nyt saanut uuden pöpön.

Alkaisi pikku hiljaa riittää. Tylsintä tässä on että tänään piti lähteä etenkin lasten pitkään odottamalle hiihtolomalle kylpylään, ei lähdetty..

Onko muilla ollut tällaista vatasatautikierrettä tänä talvena?

Ei tänä talvena, mutta tuoreessa muistissa männä talvesta. JÄRKYTYS. Sitä kesti yli vuoden, silleen että tuli ja meni ja ei tervettä päivää. Ku oli käyty yks mahatauti läpi jokaisen, ni muutama päivä väliä ja uus rumba. Helvetti oli irti ja koko perhe-elämä tiukilla! Mut selvittiin, ja nyt noroa odotellessa...

Alkuperäinen kirjoittaja EI :
Ei tänä talvena, mutta tuoreessa muistissa männä talvesta. JÄRKYTYS. Sitä kesti yli vuoden, silleen että tuli ja meni ja ei tervettä päivää. Ku oli käyty yks mahatauti läpi jokaisen, ni muutama päivä väliä ja uus rumba. Helvetti oli irti ja koko perhe-elämä tiukilla! Mut selvittiin, ja nyt noroa odotellessa...

Siis ihan oikeastiko teillä oli yli VUODEN koko ajan joku mahataudissa??

Sitä kesti tosiaan noin vuosi!! Siten, että en ollu siis yhtä kokonaista viikkoa töissä ku joku oli kokoajan sairas!! Ja kun oli vatsataudit, ni ei ollu enää vastustukykyä ja tuli kaikki kuumeet, flunssat yms lisäksi. Itse sairastin myös keuhkokuumeen siihen päälle sinä vuonna. Miehen kans vuoronperään hoidettiin lapsia kotona ja väliin ehittiin ittekki sairastella vuoronperään ja lapsista ehkä joku terveenä.
Jynssättiin, klooria kului varmaan sata litraa (nojoo.. ) ja yritettiin kaikkemme. Ei auttanu olla siivoomatta, ei auttanu perussiivous, ei klooraaminen, käsien pesu, käsidesit. Ei siis mikään!!!! =( =( Vieläkin herään öisin heti kun joku lapsista yskii. En sentään enää vaistomaisesti pomppaa sängystä kipon kanssa perään, mutta herään vieläki ja jään kuulostelemaan että oksentaako joku TAAS..

Meillä oli viime talvena lapsilla sellainen mahatuti että nuorempi oksenti ensin vuorokauden, sitten oli 3 päivää terveenä, alkoi oksentaa taas, ja samana päivänä alkoi siskonsa, ja vuorokauden oksensivat, sitten oli vanhempi terveenä 4 päivää ja aloitti uudestaan oksentamisen. Sinä päivänä kun molemmat oksensivat, meiltä hajosi pyykinpesukone.

Huh huh, toivottavasti meillä tämä ei nyt ihan vuoden pituiseksi äidy. Hattua nostan että tuosta on järjissään selvinnyt!

Löytyykö keltään tuoreita kokemuksia tältä talvelta? Kuinka monta eri vatsatautivirusta näitä oikein tällä hetkellä liikkuu?

Meillä on ollut tänäkin talvena n. 2kk välein mahatauti vieraana. Tähän saakka mies ja poika on sairastanut ne samaan aikaan, viimesimmän poika sairasti yksin ja eikö sit miehelle tnään oo tullu mahataudin oireet ja tuonne se on hautautunut sängynpohjalle :/ Olis nyt ees sama mikä pojalla oli viimeks niin ei hänen tartteis sitä välttämättä sairastaa.
Ja musta on tosi tympeetä kun mä olen aina se terve ja puunaan ja siistin ja palvelen noita kahta potilasta (vaikka tympeetä se olis olla kyllä kipeenäkin).
Oon alkanu miettiä mihin mä noi kaks oikeen laittasin lukkojen taa ettei meillä oltais kokoajan jossakin paskataudissa :headwall:

Mutta siis meillä toi tauti tulee säännöllisesti n. 2kk välein ja kestää aikansa. Kerran pojalla kesti kaks viikkoa ja sit oltiinkin sairaalassa, muten ollaan selvitty alta viikossa kaikista taudeista.

Yhteistyössä