Auttakaa! Sektion jälkeen menkat sekaisin =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mistä voi johtua? Mulle tehtiin sektio kohta 5kk sitten. Jälkivuoto kesti 4vkoa, minkä jälkeen parin viikon päästä alkoivat menkat ensimmäistä kertaa.

Kierto on 28-32 päivää, menkat kestää noin 4 päivää, mutta menkkojen välillä tiputtelee ruskeaa vuotoa useina päivinä epäsäännöllisesti. Ei siis ole ovulaatiovuotoa, vaan sitä voi tulla viikko menkkojen alkamisesta pari päivää ja taas usean päivän päästä päivän pari.

Itse menkat on kuitenkin olleet suht lyhyet paitsi nyt. Viimeisimmät menkat kestivät lopputiputteluinenn puolitoista viikkoa! Papa-koe on otettu jälkitarkastuksessa muutama kuukausi sitten ja oli puhdas.

Lääkäriin kai tästä pitäisi jo mennä, etenkin kun haluaisin kierukan joskus. Mistä varaan ajan? Pääseekö terveyskeskukseen suoraan gynekologille? Rahaa ei ole satoja euroja :(
Onko muilla kokemusta tämmöisestä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Katselin tuossa erään yksityisen lääkäriaseman hintoja ja aika huimilta vaikuttivat =(

Riippuu varmaan missä päin. Itse täällä keski-suomessa maksan n. 60? yksityisellä gynellä käynnistä, ja olen joka kerta saanut hyvää palvelua ja ratkaisun tilanteeseen. Meillä ei terveyskeskuksessa ole edes gyneä vain yleislääkäri joka tarvittaessa katsoo, ja sinne en siis mene. Voisithan soittaa esim. neuvolaan ja kysäistä asiasta.

Meillä on kyllä kohta tytön neuvolakäynti. Sillon voisi varmaan kysäistä. Kiitti vinkistä! =)
Saa kuitenkin pari viikkoa vielä jännäillä. Toki pelkään aina pahinta...

Yhteistyössä