Menin leikkaukseen mitoissa 170cm./72kg. kera ison maharöllykän =/ Arpinen ja löysän muhkurainen pussi siis lasten jäljiltä. Pienin lapseni on 4kk. ja mulla on vielä jokunen raskauskilo jäljellä tossa yllä sanomassani painossa.
Itseasiassa mulle tehtiin leikkaus vasta tällä viikolla

Joten en kovin pitkälle toipumisesta osaa kertoa.. Maha on vielä ihan turvonnut pallo, mitä olen korsetin sisään kurkistanut (tukikorsettia pidettävä 3 viikkoa, haavateippejä 2 viikkoa eli ompeleiden poistoon saakka). Mulla saatiin mahasta todella iso pala pois. Viilto pyrittiin (ja onnistuttiin) tekemään navan yläpuolelle. Juuri navan päälle siis. Sen alta leikattiin koko vatsa pois. Haavan yläreuna vedettiin alavatsalle ja ommeltiin sinne. Napa rakennettiin uudestaan oikealle paikalleen, kun sehän siis jäi leikattavalle alueelle. Kurkkasin tänään haavateipin ja lapun alle, ja ihan normaalin näköinen oli napa, tosin täynnä tikkejä
Olin ekan vuorokauden todella kipeä, mutta sairaalassahan saa niin hyvää lääkitystä että kärsiä ei tarvinut. Kanyyli oli kädessä koko siellä viettämäni vuorokauden, ja sinne puskettiin kovia kipulääkkeitä tarpeen mukaan. Myös suun kautta ja lihaksiin sain lääkettä, joten kivusta todella huolehdittiin. Katetri oli myös koko sen ajan, joten sai vaan maata lääketokkurassa sängyllä.
Seuraavana aamuna leikkauksesta kanyyli ja katetri pois ja liikkeelle. Sattui jonkun verran, mutta enemmän kuitenkin pelotti että haava repeää. Itse puin vaatteet ja kävelin saattelevan hoitajan kanssa autolle jossa hakijat odottivat.
Kotona kävely sujuu kumarassa, paitsi nyt muutama päivä leikkauksesta jo melkein suorassa

Vatsaa kiristää jonkun verran, ja haavan repeäminen edelleen pelottaa. Kivut on todella hyvin hallinnassa vähäisillä särkylääkkeillä. Olo on pökkelö tän paksun korsetin vuoksi.
Siinäpä hieman infoa
Sen verran uskallan jo tässä vaiheessa sanoa, että suosittelen tätä kaikille joilla vastaava ongelma on itseään häiritsevänä! Vaikka maha ja kyljet on turvonneet, näkee tästä silti jo sen että vatsa on sileä eikä enää pienillä rytyillä kun raskausarvet sitä kurtisti. Eikä makkaroitakaan ole ollenkaan! Rasvaimun tulosta en juurikaan vielä huomaa, mutta mulla imettiinkin mielestäni aika vähäisesti/kylki. Ja sen verran on kyljet mustina että varmasti ovat todella kovassa turvotuksessakin vielä.
Lihaksia mulla ei tarvinut ommella yhteen, ei ollut suurta rakoa. Vatsaröllöä lähti huikeat 900g. ja yhteensä rasvaimujen kanssa multa poistettiin 1070g. tavaraa.